• MiaMorot

    vi som försökt alldeles för länge med första barnet. BIM i Juli

    Undrar just om det finns fler än jag som fortfarande kämpar till förbannelse med första barnet och har bim i Juli?

    Vore trevligt att träffa fler i samma sits.   

    Jag är på försök nr 18 (tror jag det blir)   har BIM 21 Juli

  • Svar på tråden vi som försökt alldeles för länge med första barnet. BIM i Juli
  • MiaMorot

    åh äntigen ett par som hittade hit :)  kände mig nästan ensam ju :P

    Lövfallet - Jaså men då är vi nog väldigt lika! Jag slutade med P-piller i mars förra året och sen dess har vi försökt. Det enda som är skönt är att jag har en ganska kort cykel (25 dagar) så vi kan försöka ofta :)  

    Vår utredning är så gott som klar, och den visar att sambon har för få simmare. Dock ska ytterligare ett spermaprov lämnas först innan man får "diagnosen". I mitten på augusti kommer det skickas en remiss till RMC Linköping så vi kan få hjälp. Så innan jul har har vi iaf försökt minst en gång med hjälp :)

    Har ni gått på utredning/fått hjälp?

    Trolia- Vad spännande att ha BIM så nära :) *avis*  har du märkt något som inte är som det brukar?  Måste kännas jättetråkigt att man inte får hjälp om pga sitt BMI :(           

  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-07-14 10:25:13 följande:
    MiaMorot - Jag slutade också med mina p-piller i mars och hade efter det menscyklar på runt 40 dagar
    Vi har i stort sett också gått igenom våran utredning, det som är kvar är spolning av äggledarna. Har knapprat Pergotime nu i fem omgångar, tyvärr utan något bra resultat. Ska få börja med sprutor till hösten är tanken. Min sambo har också fått lämna spermaprov men det verkar som om felet ligger hos mig. Vid mitt första besök hos läkaren sa hon att mina äggstockar var vilande och att vi därför skulle prova med Pergotime. 
    Har ni berättat för många i eran omgivning om er situation? 

    Usch vad jobbigt det måste vara att ha så långa cykler :( stackare! men om jag förstått det rätt så blir de ofta så långa när det är något med äggproduktionen som inte fungerar som det ska :(

    Men så i höst blir det IVF med andra ord eller?

    Jag har berättat för min närmsta vän + min familj. Men vi försöker hålla allt hemligt för sambons familj/vänner.  Jag har ett behov av att få prata mycket om det och fråga andra och lära mig saker.. Annars hade jag hellre låtit det vara en hemlighet så man kunde få komma med en riktig överraskning sen om det blir plus någon gång :)  

    Vet du om du haft någon ägglossning den här omgången?  
  • MiaMorot
    Trolia - Ja visst är det svårt att inte tänka och analysera.. jag tror knappt det är möjligt att bara låtsas som ingenting när man försökt länge :P

    Men vad spännande med test imorn!! Jag väntar spänt på uppdateringen sen  :)

    Lövfallet-   Men usch så tråkigt att bara prova enbart sprutor :(  förstår att det nästan känns "onödigt".  Går det inte att begära IVF på en gång?

    Jag längtar efter IVF! Visst, jag skulle väl kanske kunna tänka mig att prova en insemination först, om det finns tillräckligt med spermier till det...  men IVF känns som ett säkrare alternativ på nåt sätt...? Så jag skulle bli mycket gladare om vi kan dra igång en IVF direkt. Allt tar ju sån jäkla tid bara!    Nu har vi snart väntat 3 månader på att få lämna spermaprov nr 2, och sen kan det ta upp till 3 månader till innan vi får koma till RMC.. usch. Det är ju fan ett halvår som bara består av en jäkla väntan :(
  • MiaMorot
    Trolia skrev 2011-07-15 07:09:01 följande:
    Nu har jag gjort testet.. å det blev inget plus som vanligt.. :/
    Får vänta till efter helgen å kolla igen om mensen inte har komme.

    Å under tiden är det bara att bita ihop, motionera å äta rätt.. frustrerande!

    nej vad tråkigt :(  hoppas verkligen inte mensen kommer, och att du istället får se ett fint plus snart!
  • MiaMorot
    Trolia skrev 2011-07-15 21:46:29 följande:
    Å nu ha mensen komme.. :(
    Jag blir lika besviken varje gång..
    Men om 2½vecka har jag ägglossning igen så då får vi
    prova igen.. å igen.. å igen..
    det är vi ju van med.. :P

    Jag håller tummarna för er! :)

    Neeeej! usch vad tråkigt :( 
    men ge inte upp!   det bara SKA lyckas en vacker dag! :)   
  • MiaMorot

    Lövfallet - Hur har du det?  några känningar åt nåt håll?

    Jag tror mensen kommer snart... det är dags på torsdag.. men tror nästan den kan komma tidigare..  Det sved till som tusan i livmordern idag. Nu sen jag gjorde kontraströntgen så vet jag hur det känns när man har ont i just livmodern :P  tidigare har det ju bara varit "ont i magen" men nu kan jag urskilja smärtorna, och det är ju postivit :)

     

  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-07-19 20:59:42 följande:
    Hej! Ja du... Jag har nog BIM idag och än så länge så har inte mensen dykt upp iallafall. Har tempat de sista månaderna och idag steg tempen till min stora förvåning. Den brukar sjunka samma dag som BIM i vanliga fall. Hoppas verkligen att det har gått vägen den här månaden!! Tar kanske ett test imorgon om mensen fortsätter att utebli och om tempen fortfarande är förhöjd. Nervöst... Kommer nog att sova dåligt inatt! 

    Var det jobbigt att göra kontraströntgen? Hoppas att din känsla ang. mensen är fel och att den istället hoppar över en sisådär 9 månader!    

    Det låter ju riktigt spännande det här  :)  jag håller tummarna!  hoppas hoppas!

    Själva "ingreppet" var inte jättejobbigt.. men visst gjorde det lite ont.  Det var några timmar efteråt som det började svida som tusan i livmodern.. och det hade de förvarnat mig om.   Men det var intressant att få veta hur det känns när man har ont/svid just i livmodern :)
  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-07-20 09:40:53 följande:
    Testet blev negativt idag... Tempen håller sig dock fortfarande hög så det är ju alltid nått iallafall! Dag 31 idag, börjar bli drygt!! Hur går det själv? Känns det fortfarande som att mensen är på gång? Håller tummarna för dig!!

    Förstår att det börjar bli rätt jobbigt å vänta och undra och hoppas och tro en massa.Men så länge tempen håller sig så känns det ju onekligen väldigt hoppfullt :)

    Själv har jag ju BIM imorn.. och det känns ingenting längre.. och just nu är jag så himla depp så känns verkligen inte som om det var vår tur den här gången heller :(  Gjorde ett test i förrgår, och det var negativt.. men vad hade jag trott egentligen?  Blir säkert ett nytt test imorn... även om jag gott och väl borde kunna vänta, för det är inte förrän på kvällen som mensen brukar dyka upp..
      
  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-07-21 20:39:03 följande:
    Hej MiaMorot! Hur har det gått för dig idag? Testat igen? Håller tummarna för att den dumma mensen håller sig borta!!

    Det har nog inte gått nå bra.. :( kan inte säga att mensen kommit igång riktigt än, men har haft brunröda flytningar idag, så det drar nog igång när som helst :( testade imorse, och det var negativt, som vanligt.

    Vad har hänt hos dig?

      
  • MiaMorot

    Ja, man borde ju som sagt vara van nu...  men man kanske aldrig blir det :(

    Jag tror att det jag har nu räknas som mens. Det är fortfarande för lite för att jag ska tycka det är en självklar mens, men för mycket för att jag ska tro att det är någon "trots-gravid-blödning". Men jag vet inte.

    Känner inte igen känslan i brösten alls. Det lixom suger till då och då. Ibland blir det nästan som håll. Fast i brösten. Svårt att förklara. Men det gör ont och man blir väldigt påmind om dem. Annars, i vanliga fall brukar de göra ont fram till mens, och sen märker jag inte av dem alls förrän nästa ägglossning.

    Men vem säger att min kropp ska bete sig likadant som den brukar? Man har ju blivit förvånad både två och tre gånger tidigare :P     

  • MiaMorot

    Nu har jag bestämt mig för att räkna den här dagen som dag 2 i cykeln. Det måste varit mensen som började igår.

    Skulle det mot förmodan Inte vara det så får jag ju en glad överraskning om sisådär 23 dagar när jag kommer sitta med ett nytt gravtest i handen :P  

    Men nu är jag rätt säker på att det är mensen.  Så det blir till att börja om på nytt igen :)  sista omgången som jag kommer använda min monitor tror jag. För sen börjar det ju bli dags för hjälp :)  

  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-07-24 16:59:00 följande:
    OK. Då blev det ingen lyckad månad för vare sig dig eller mig... Jag är på dag 3 nu och har påbörjat min sista kur med Pergotime.  
    Måste ändå kännas skönt att veta att ni är så nära IVF nu! 

    Vad händer sen då? om inte pergotime funkar?

    Ja visst känns det skönt att det närmar sig IVF. Absolut!  Men samtidigt som det känns nära, så känns det som en evighet dit  eftersom vi ännu inte har något datum för vårat första besök på RMC. Så nära, men ändå så långt bort.     
  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-08-15 21:00:26 följande:
    Hej igen!!
    Tusen år och en ägglossning senare!! 
    Hur går det för er?? Fått någon tid ännu?
    Själv så hade jag ägglossning förra helgen så vi får väl se om tant röd kan tänka sig att gå på semester några månader!! 

    Hej!

    Jag det känns verkligen som tusen år sen!  :P

    Vi har inte fått vårat provsvar ännu, och heller ingen tid på rmc. Tiden står stilla!

    Är på BIM-2 idag, och det skulle ju inte skada om mensen inte kommer  :P       När har du BIM?
  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-08-16 08:39:26 följande:
    Åhh. Då är det ju BIM -1 idag! Så spännande! Några känningar på ena eller andra hållet?

    Jag är på BIM -4. Har lite ont i brösten men det har jag även haft innan utan att det har betytt grav. så får helt enkelt vänta och se! 
     

    Mensen kom idag, precis som väntat.

    Hoppas du har bättre tur!  :) 
Svar på tråden vi som försökt alldeles för länge med första barnet. BIM i Juli