Inte kär i min man längre. Hur gör man?
Snälla hjälp mig för jag vet inte hur man gör när man separerar. Vi har varit ihop i 10 år, bott ihop i 7, har en liten dotter på 7 mån. Jag har fast jobb i staden där vi bor, han med (han tjänar lite mer än jag, vi har bra jobb båda två som vi trivs med). Vi bor i hyreslägenhet och har bil och gemensamt sparkonto.
Jag har varit föräldraledig från december och ska vara det till februari, sedan var planen att han ska vara föräldraledig till maj-juni och sedan pyssla med sommaren så dottern kan börja dagis till hösten. Jag kommer behöva några av hans föräldradagar för att kunna vara hemma till februari.
Senaste tre månaderna har vårt förhållande helt havererat. Jag är inte kär i honom längre. Han klagar på allt och är allmänt lättretad. Jag äter för onyttigt, tränar för lite, plockar ögonbrynen för mycket, har fula koftor, han tycker att jag är för ospontan och han vill ha sex (efter tjat) max två gånger i månaden (väldigt sällan). Jag tror egentligen att han är olycklig i vår relation men att han förtränger det.
Idag fick jag nog, vi skulle gå ner på stan och äta lunch ihop och han gnäller hela vägen om att först är det för lite plats på restaurangerna för det är lunchtid (vi är alltså på väg till stan och har inte ens sett en jävla restaurang), sen börjas det tjatas om att jag inte har tränat och ätit chips och att jag har dålig karaktär... ja en shitstorm helt enkelt. Då slog det mig att jag inte är kär i honom längre, vi har inte trevligt ihop, vi småbråkar hela hela tiden, vi pussas aldrig och har inte sex.
Problemet är att jag älskar min dotter över allt annat och jag vill inte att hon ska se att vi inte står ut med varandra. Jag gick bara därifrån (hem där jag sitter nu) och jag har fruktansvärt dåligt samvete för hennes skull. Jag vill ju att hon ska ha två glada föräldrar som älskar varandra och att hon ska må bra.
Det här inlägget blev långt. Hoppas någon orkar läsa för jag känner mig så ensam just nu.