• Mandarina

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Fattar inte varför alla tjejer ska vara så himla rädda för att killarna bara är ute efter sex, so what liksom??? Man måste ju prova varandra för att veta om man är ihop. Eller är det så att tjejerna vill att killen först ska få jättestarka känslor så att dom inte lämnar direkt efter sexet?? Herregud, man träffas och känns det sen bra, ja då fortsätter man att lära känna varandra och i det så ingår ju såklart sex. Hur ska man annars kunna bli pojkvän/flickvän - det är ju en stor del av att vara just det.

Fan tjejer, ta det inte så seriöst utan våga testa er fram lite! Och jo jag är tjej och jag nätdejtar oxå, och visst killar kanske bara är ute efter sex men å andra sidan om ni är nåt att hänga i granen så kommer de fortsätta att vilja träffa er... så släpp loss lite!

Jag hänger oxå på hp Och det är rena rama smörgåsbordet för oss girls ju

• Mandarina
    Päronskrutt skrev 2011-07-12 20:49:33 följande:
    Du o jag har liknande tänk (synd att du bor i Sydpolen

men jag menade att många killar är på om att träffas och sen när man själv är det så förlorar de intresset, utan att man träffats.
    Ja men då e det ju ändå inget för dig. Gå vidare
  • Mandarina
    Anonym (svårt) skrev 2011-07-12 20:54:33 följande:
    Jag har ändrat "taktik" lite och kör lite på din stil nu...Fan det är ju kul! Varför ska inte vi tjejer kunna ta för oss.
  • Mandarina
    Anonym (Hp) skrev 2011-07-12 21:27:19 följande:
    Tjejer som hänger på Pancake...
    Har ni bilder på era profiler eller kör ni utan profilbild?
    Med profilbild såklart!
  • Mandarina
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 01:19:37 följande:
    Utseendefixeringen på nätet gör mig heligt förbannad. sådana killar går bort direkt för mig.

En annan sak som jag starkt ogillar är killar som efter en dejt (som förefallit trevlig) avslutar med en kram och sedan aldrig mer hör av sig. Sådant går fett bort.  Jag tycker att det tillhör netiqette att skriva några rader och säga som man känner i sådana lägen. Det var en trevlig date, men ´jag känner att vi är alldeles för olika (dvs, du är för ful för mig) lycka till med fortsatt dejting!

Bara dessa rader. 

Jag träffade en kille två ggr och sedan hörde han aldrig av sig. Det är inte okej tycker jag. Tillhör vanligt folkhyfs att höra av sig och säga hur man vill ha det med fortsatt kontakt.
    Men frågade du honom då? Eller väntade du bara på att Han skulle höra av sig??
  • Mandarina

Jag tror att vi tjejer hakar upp oss på att allt handlar om utseende eller att det skulle vara nåt fel på oss om killen inte hör av sig igen. Jag tror att attraktion ( ni vet det där "klicket" / kemin ) handlar om såååå mycket mer än bara ytan/utseendet men vi tror att det handlar om utseendet. Tror istället att attityden/personligheten/inställningen ÄR avgörande, för hur vi uppfattas och om man klickar. Det är min teori.
    Så om en kille inte hör av sig igen så ska man absolut inte tolka det som att det "var nåt fel på mig" eller att jag inte tyckte han var snygg... sen tror jag oxå det är jätteviktigt att fråga sig själv: Var han nåt för mig??? Vi e duktiga på att granska och döma oss själva men tänk om vi kunde bli lila duktiga på att granska killen som ev. ska bli vår livspartner??
    Vi oroar oss över om VI duger som vi är men frågan borde eg. vara: Duger Han åt mig???

Förstår ni hur jag menar??

• Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-13 08:51:56 följande:
    Om inte killen hör av sig kan ni väl göra det själv, varför åligger det i princip alltid killen att göra det enligt er tjejer, har ni hört talas om jämnställdhet?
    Fuck Jämställdhet Ok visst i hemmet osv, förstår hur du menar. MEN när det kommer till den biten så vill jag bli jagad, det är så jag gillar och vill ha det.
    Dock inte sagt att jag "klagat" på om killen inte hör av sig. Brukar oftast vara så att killarna faller för mig och jag är den som får "dumpa"....
  • Mandarina
    Anonym (olallaaa) skrev 2011-07-13 08:59:18 följande:
    Sedan har jag lagt märke till en sak; ju mer man ignorerar en kille desto mer är han efter en, if you want him, ignore him, ungefär, det är jättekonstigt men det funkar 9 gånger av 10! Varför är det så karlar??
    Jo det ligger en del i det du säger. Det man inte kan få vill man ha.
    MEN och ett stort MEN för seriöst, vem orkar hålla på ( dvs om man gör detta medvetet för att fånga killen - kan ju vara så att man ignorer av andra orsaker, i vissa perioder orkar jag inte svara på mail osv och då kan det uppfattas som att jag inte e intresserad fast att jag kanske är det ) att spela ett spel?? Ok spel i lagom dos men orka hålla på med detta, det tar ju sååå mkt energi och jag tror inte det är värt det i det långa loppet. Tycker det snarare är tecken på omogenhet hos den personen som gör det och helst vill man ju träffa någon som är mogen i sig själv och vet en del om sig själv och livet.
    Hellre då att man inte är för på i början utan håller en distans till varandra.. det är bättre och funkar lite som att "spela spel" fast på ett mera "moget" sätt... om ni fattar.
  • Mandarina
    Anonym (olallaaa) skrev 2011-07-13 09:13:45 följande:
    "Spel" kör vi ju alla med, det ingår ju i kär"leken" men som sagt på ett moget och vuxet sätt, det sociala spelet, if you will, ge och ta, en människa närmar man sig bäst steg för steg och inte genom att rusa fram med hela sin själ på en gång.
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-13 10:34:26 följande:
    Jag tar det nog inte som att det är mit utseende det är fel på. Sånt är ju personligt på nått vis. antingen gillar man nån eller inte, det har väl inte med om den "duger" eller inte. jag tar det iaf inte så. Tror inte att någon som faller inom normala variationen och gjort sig fin och vårdar sig själv, borde ta det så.

Men att bli dissad pga av ens personlighet, det känns ju nästan ännu värre... även om jag antar att man ska tänka samma sak där; att det helt enkelt bara inte "klaffar". Fast det TAR ändå!
    Ah intresssant det du skriver.

Själv har jag alltid tänkt att dom bara vill ha sex med en och inget annat och att det i sin tur skulle betyda att man inte duger - och då menar jag just utseendemässigt. Typ att jag skulle vara för ful eller tjock eller whatever... men har mer och mer börjat tänka eller förstå att det handlar mer om personligheten. Och grejen är att jag alltid ansett att jag har en "bra" personlighet och att jag aldrig skulle bli dissad pga det utan att det skulle handla om att jag isåfall var ful eller nåt... men nu börjar jag tänka och förstå att mitt utseende är det nog inget fel på fast att jag trott det hela mitt liv. Och då blir det på nåt sätt enklare .. eftersom jag tycker att min personlighet är bra. Hm, flumigt men fattar ni hur jag tänker?
    Och nu har jag kommit ett steg längre att om en kille tagit kontakt med en på nätdejting och vill ses så när man ses så faller det oftast inte på utseendet utan just mera på personligheten. Och då inser jag att det är den jag ska jobba på, alltså att våga vara avslappnad för att just kunna vara mig själv vilket i sin tur ger en korrekt bild av mig. Och rent personlighetsmässigt vet jag att jag duger och skulle det så vara att killen inte e intresserad så handlar det mest om personligheten å inte att det e fel på mig utseendemässigt .. för precis som du säger så gillar man nån eller inte..
    Och att attraktionen handlar just mkt om ( eller kanske uteslutande ?!? ) om just personligheten, attitydid och inställning... och detta i sin tur gör att min sjävlförtreoende har ökat nåt ernomt på bara ett par månader genom att nätdejta

Hm flummigt det blev men hoppas ni fattar vad jag menar?

Och skulle man inte duga/ eller klicka personlighetsmässigt så är det ju inte fel på en utan bara det at tman inte e kompitabla för varandra... fast för mig är det viktigt just att kunna vara avslappnad för då blir jag mera sjävlsäker och det i sin tur leder till att jag ger en rätt bild av mig själv. För det värsta jag vet är när man e på dejt och är så spänd och stel att man inte kan vara sig själv... och sen blir dissad... för då känner jag att jag inte fått en chans att vara mig själv, känns som man gett fel bild och så blir jag sur på mig själv...

äh... flummigt att förklara..

Men jag förstår mer å mer att det handlar mkt om just personligheter och den där kemin inte har så mkt med hur man ser ut att göra - och det gör det så mkt skönare och enklare för mig

Hoppas nån fattar...?
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)