Anonym skrev 2011-07-13 10:34:26 följande:
Jag tar det nog inte som att det är mit utseende det är fel på. Sånt är ju personligt på nått vis. antingen gillar man nån eller inte, det har väl inte med om den "duger" eller inte. jag tar det iaf inte så. Tror inte att någon som faller inom normala variationen och gjort sig fin och vårdar sig själv, borde ta det så.
Men att bli dissad pga av ens personlighet, det känns ju nästan ännu värre... även om jag antar att man ska tänka samma sak där; att det helt enkelt bara inte "klaffar". Fast det TAR ändå!
Ah intresssant det du skriver.
Själv har jag alltid tänkt att dom bara vill ha sex med en och inget annat och att det i sin tur skulle betyda att man inte duger - och då menar jag just utseendemässigt. Typ att jag skulle vara för ful eller tjock eller whatever... men har mer och mer börjat tänka eller förstå att det handlar mer om personligheten. Och grejen är att jag alltid ansett att jag har en "bra" personlighet och att jag aldrig skulle bli dissad pga det utan att det skulle handla om att jag isåfall var ful eller nåt... men nu börjar jag tänka och förstå att mitt utseende är det nog inget fel på fast att jag trott det hela mitt liv. Och då blir det på nåt sätt enklare .. eftersom jag tycker att min personlighet är bra. Hm, flumigt men fattar ni hur jag tänker?
Och nu har jag kommit ett steg längre att om en kille tagit kontakt med en på nätdejting och vill ses så när man ses så faller det oftast inte på utseendet utan just mera på personligheten. Och då inser jag att det är den jag ska jobba på, alltså att våga vara avslappnad för att just kunna vara mig själv vilket i sin tur ger en korrekt bild av mig. Och rent personlighetsmässigt vet jag att jag duger och skulle det så vara att killen inte e intresserad så handlar det mest om personligheten å inte att det e fel på mig utseendemässigt .. för precis som du säger så gillar man nån eller inte..
Och att attraktionen handlar just mkt om ( eller kanske uteslutande ?!? ) om just personligheten, attitydid och inställning... och detta i sin tur gör att min sjävlförtreoende har ökat nåt ernomt på bara ett par månader genom att nätdejta
Hm flummigt det blev men hoppas ni fattar vad jag menar?
Och skulle man inte duga/ eller klicka personlighetsmässigt så är det ju inte fel på en utan bara det at tman inte e kompitabla för varandra... fast för mig är det viktigt just att kunna vara avslappnad för då blir jag mera sjävlsäker och det i sin tur leder till att jag ger en rätt bild av mig själv. För det värsta jag vet är när man e på dejt och är så spänd och stel att man inte kan vara sig själv... och sen blir dissad... för då känner jag att jag inte fått en chans att vara mig själv, känns som man gett fel bild och så blir jag sur på mig själv...
äh... flummigt att förklara..
Men jag förstår mer å mer att det handlar mkt om just personligheter och den där kemin inte har så mkt med hur man ser ut att göra - och det gör det så mkt skönare och enklare för mig
Hoppas nån fattar...?