• Mandarina

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (Hmm) skrev 2011-07-17 11:06:36 följande:
    Problemet är väl bara att finna nån att dejta då! :D (och att kunna göra det, men det är en annan femma)
    Men gå med i flera olika sidor, det kanske kan öka chanserna??
    Sen, fixa ordning dig så att Du känner dig fin och snygg... och ta ett kort och lägg sedan upp. Kommer funka, promise
  • Mandarina
    Mamsis skrev 2011-07-17 11:09:31 följande:
    Ytterligare en suris. Läses uppifrån och ner, det jag skrev var apropå en frlirt han skickat där det stod; Jag vill veta mer om dig.

han skrev:
    --------------------------------
    Förlåt mig då att jag hörde av mig.

jag skrev:
    Jaaaa.. Irl blir ju en smula svårt då det tar ca 5 timmar till Sundsvall härifrån..

Men, jag är nog en rätt vanlig kvinna med två barn, 12 och 15 år gamla som gillar film, att läsa gärna om inredning, umgås med folk.. Det vanliga = ) Jobbar på en specialskola.

han  skrev:
    Om vi kunde lära känna varandra??

jag skrev:
    Vad vill du veta då?
    Haha, ytterliggare ett pucko!!
  • Mandarina
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-17 11:22:24 följande:
    Ett pucko igen. Han har sett en ansiktsbild på mig. Och han undrar hur jag ser ut i övrigt? Svarade att jag är kort och jätterund, ställer honom nån fråga om nåt allmänt.. Han svarar inte på frågan, däremot frågar han om min vikt? Svarade att den är alldeles för hög, men att jag försöker göra nåt åt det. Ställer honom en allmän fråga. Han svarar inte, däremot undrar han hur mina former är? Svarade att jag inte gillar att diskutera min kropp, utan att det väl fick räcka med det jag sagt. Take it or leave it och om han söker en fotomodell så har han kommit fel. Han svarar att jag verkar va en trevlig person
    Men att man kan me och fråga såna frågor. Snacka om totalt socialt okompetent. Stackars pöjk.

Om just detta bitar e viktiga för honom så finns det ju andra smidigare sett att ta reda på det.
  • Mandarina
    LivingEasy skrev 2011-07-17 12:40:35 följande:
    Jag är förvånad att det ska va sån skillnand för er tjejer om ni har klickat i Kort romans mot seriöst förhållande.

Det är ju ändå i sin pres man beskriver och berättar vad man söker. Bara för man träffas för att man söker nått seriöst betyder ju inte att det blir det per automatik och tvärtom.
    Jag har träffat nån med tanken : detta blir bara en kk. Så har man blivit kär och allt förändras .

Nån skrev så bra i sin pres på HP . Jag söker en kort romans som förhoppningsvis blir en lång.

Jag gillar det underfundiga i den meningen. kort romans =passion. Och en seriös relation måste ju ha en startfas med massor av passion. Det är ju inte en kompis  man söker för att dela livet med...   
    Kloka ord!
  • Mandarina
    LivingEasy skrev 2011-07-17 12:40:35 följande:
    Det är ju ändå i sin pres man beskriver och berättar vad man söker. Bara för man träffas för att man söker nått seriöst betyder ju inte att det blir det per automatik och tvärtom.
    Jag har träffat nån med tanken : detta blir bara en kk. Så har man blivit kär och allt förändras .

Nån skrev så bra i sin pres på HP . Jag söker en kort romans som förhoppningsvis blir en lång.

Jag gillar det underfundiga i den meningen. kort romans =passion. Och en seriös relation måste ju ha en startfas med massor av passion. Det är ju inte en kompis  man söker för att dela livet med...   
    Det känns som många tjejer vill ha nån slags garanti typ redan innan man träffat killen. Å då e det ju som bäddat för besvikelse. Av egen erfarenhet så har jag lärt mig att inte ta det allt för seriöst utan mest se det som lite spänning och skoj i vardagen.
  • Mandarina
    LivingEasy skrev 2011-07-17 13:23:33 följande:
    Precis så tänker jag med!  Internetdejting kan ju lät bli krystat. Och kan man liksom göra det mer till en spontangrej, så är man mer sig själv och ger en rättvisare bild av sig själv och faktiskt kan ha kul oxå.
    Hör ni det tjejer???
  • Mandarina

Dagens roligast mail:

NN skrev:

Söt som citron

• Mandarina
    koas skrev 2011-07-17 21:37:27 följande:

Haha och nästa blir:

sockersurGlad

Stackars pojk! Han tror han ska få f***a!! Haha!
  • Mandarina

Ok här kommer morgondens första mail Sorry men kunde inte låta bli att verka lite kaxig då jag faktsikt upplevde hans mejl som rejält opersonligt som att han skickade ut det till alla brudar han pratat me i helgen. På kortet och på sin presentation verkar han vara en kille i min smak men jag svarade så som jag gjorde för att "testa" honom lite och se vad jag får för reaktion tebax
    Dels har vi inte pratat så mkt, typ i fredags eller nåt... tror inte ens han svarade på mitt sista mejl... kollade nu och nä det gjorde haninte... skickade det i fredags kväll... å så helt plötsligt kommer detta mejlet??

Läs nerifrån och upp:

Jag skrev:

Hehe... helt ärligt så är det inte så mkt att klura på för min del.
    Tycker snarare det är lite lustigt att skicka ut ett sådant mail och det kändes väldigt opersonligt vilket gör att min lust att svara på det inte är så stor :)

Den dagen vi kommer dit och dessa frågor skulle bli aktuella så svarar jag gärna på dem då.
    Ha en bra golfrunda :)

NN skrev skrev:
    Hej!
    Haft en bra helg? Jag är i Visby och har det underbart med en riktig semesterkänsla. Nu ska vi ut och spela golf.

Ok, redo för några frågor om dig?
    1. Vilka egenskaper hos den nästa kille är viktigast för dig?
    2. Dina främsta egenskaper?
    3. Drömresemål?

Nu har du något att klura på

/NN

• Mandarina
    Gulletroll skrev 2011-07-18 10:34:33 följande:
    Ok här kommer morgondens första mail Sorry men kunde inte låta bli att verka lite kaxig då jag faktsikt upplevde hans mejl som rejält opersonligt som att han skickade ut det till alla brudar han pratat me i helgen. På kortet och på sin presentation verkar han vara en kille i min smak men jag svarade så som jag gjorde för att "testa" honom lite och se vad jag får för reaktion tebax
    Dels har vi inte pratat så mkt, typ i fredags eller nåt... tror inte ens han svarade på mitt sista mejl... kollade nu och nä det gjorde haninte... skickade det i fredags kväll... å så helt plötsligt kommer detta mejlet??

Läs nerifrån och upp:

Jag skrev:

Hehe... helt ärligt så är det inte så mkt att klura på för min del.
    Tycker snarare det är lite lustigt att skicka ut ett sådant mail och det kändes väldigt opersonligt vilket gör att min lust att svara på det inte är så stor :)

Den dagen vi kommer dit och dessa frågor skulle bli aktuella så svarar jag gärna på dem då.
    Ha en bra golfrunda :)

NN skrev skrev:
    Hej!
    Haft en bra helg? Jag är i Visby och har det underbart med en riktig semesterkänsla. Nu ska vi ut och spela golf.

Ok, redo för några frågor om dig?
    1. Vilka egenskaper hos den nästa kille är viktigast för dig?
    2. Dina främsta egenskaper?
    3. Drömresemål?

Nu har du något att klura på

/NN
    Om det är en kille i min smak så kommer han att svara, ge mig en match i detta...
    Om inte ... då e det ändå inget för mig
    Tror dock inte att jag e tjejen för honom eller han killen för mig.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)