• Mandarina

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (sa) skrev 2011-07-22 08:38:06 följande:
    Alltså... bara en fråga.. HUR SJUTTON KAN NÅGON TYCKA ATT DET ÄR KUL ATT DEJTA/jaga på dejtingsajter??? Såg att någon skrev det. Men jag tycker verkligen inte att det är ett endaste dugg kul. Bara deprimerande, tidsödande å decillusionerande.

Känns så totalt oromantiskt att vara på dejtingsajter å dejta å ha sig.. för när man ses så, så känns det så pressat. Att man ska sitta där å liksom "sälja sig själv"; vääääälidgt långt ifrån vad jag tycker romantik och kärlek är. Och väldigt, väldigt svårt att slappna av och "vara sig själv".

Känns som om så många "letar fjärilar"; det ska liksom "KÄNNAS" med en gång, annars är det tack och hej. men hur ska man få en bra bild av en person på en dejt liksom? En dejt, som ju då är allt annat än en avslappnad situation. Där det handlar om att "sälja" sig själv.. usch...  

Personligen vill jag faktiskt träffa någon  på ett annat sätt. Genom att bli vänner först ex. Eller genom klassiskt möte, på en fest eller via gemensamma vänner eller via jobb. Tror ärligt det är bättre förutsättningar, när man börjar så, för då har man varit sig själv mer; mer avslappnat och den andre med. och man lär känna varandra lite först... INNAN man kanske börjar få känslor. Och då får man ju verkliga känslor(inte pga av att man bygger luftslott och flyttar in i dom först; för att man inbillar sig att man jagat rätt på den "perfekta partnern") först, INNAN man inleder något mer..   (enda problemet är ju lite bristen på umgänge där man kan träffa folk, men då kanske man borde söka efter det istället..)
    Jag tycker det är skitkul!! En helt ny värld har öppnat sig! Å det är som julafton nästan varje dag ju
  • Mandarina
    Anonym (:o)) skrev 2011-07-22 09:12:11 följande:
    Apropå detta...
    Jag har märkt att om jag tittar/besöker en profil på en nätdejtingsajt,  tycker killen verkar schysst och skriver en rad eller två. Så visst får jag oftast svar, men då verkar det oftast bara rinna ut i sanden. Vi skriver några meddelanden fram och tillbaka men sen händer det inget mer.

Men..

Om jag tittar/besöker en killes profil och han ser att jag varit där och kollar in min profil och HAN bestämmer sig för att jag är nåt att skriva till och gör det... då leder det mycket oftare till mer skivande och eventuella dejter.

Detta har blivit som en regel för mig. Jag skriver inte längre meddelanden till killar utan svarar bara på meddelanden jag får (om jag är intresserad dvs :) ). Det har fungerat så mycket bättre.
    Men jag fattar inte varför... är det sant den här gamla grejen om att killar hellre vill jaga än att bli jagade????

Skulle vara kul att få andras tankar om detta. Är detta nån någon annan har märkt något av eller är det bara jag? 
    Hehe!! Klockren analys!! Har själv gjort den för ett tag sedan. Å jag kör på samma grej som dig.
    Visst tror jag att det är så, fuck jämställdhet! iallafall inom detta tror jag det ligger mkt biologi bakom. Mannen är programmerad att jaga - och jag erkänner, jag föredrar att bli jagad. Och att känna mig utvald. Desstuom kan jag ju själv välja vilka jag vill svara på.
    Kul att nån annan tänker likadant och ser samma grejer som en själv
  • Mandarina
    Anonym (:o)) skrev 2011-07-22 09:27:49 följande:
    Haha.. vad spännande! 
    Det finns alltså fler som upplevt detta?! Glad

Hehe.. jag föredrar också att bli jagad, så detta fungerar utmärkt Oskyldig 
    Ajjemän! Upptäckte och såg detta snabbt. Att dejta är mycket psykologi
  • Mandarina

Dagens tråkigast lååååång-läsning..
    Började gäspa bara jag öppnade inkorgen...
    Får även en lite lätt copy and paste-känsla

"Hej, är ny på sidan & här hittade jag dig. tyckte du verkar intressant
    Vet inte vad ja skall säga om nätdejting, men jag tänkte väl ge
    det en chans. Man vet ju aldrig, hehe. Men en sak är säker,
    jag tror på äkta & evig kärlek.
    Vad skall man säga/veta om mig då? det står ju en del i min pres,
    men allt som läs & skrivs är ju inte sant. Säger dom ju, *haha*
    Bättre då & slänga iväg ett litet mail, så man får en liten närmre inblick
    vad det är för en tok på andra sidan skärmen. =)
    NN är då denna figur, fyller 30 till hösten. Jobbar just nu som
    trädgårdsanläggare & plattsättare, tyvärr är det ju bara säsongsarbete :-/
    men jag letar en fulltidsanställnings som en galning. =)
    Har väl dom normalaste intresserna man brukar ha.
    Tränar (lite väl mycket kanske) :P umgås med vänner, göra musik, gå ut eller
    bara vara hemma & dricka till lite & äta gott med vänner.
    är DJ & gjort egen musik sen ett par år tillbaka,
    vad vore världen utan musik?
    Håller just nu på & jobbar på min nya singel, som ja hoppas kan bli släppt
    inom en snar tid..
    Säkert något ja glömt, men det är bara & hojta till om det är något
    mer du undrar över. :P
    Mvh// NN

P.S I can make you laugh like hell, I hope. It´s up to me & you  D.S"

• Mandarina
    Anonym (:o)) skrev 2011-07-22 10:35:17 följande:
    Finns det mer psykologi i detta som du upplevt? Nu blev jag nyfiken... Skrattande
    Alltså jag menar dejting överhuvudtaget handlar mkt om psykologi... fast det gör väl alla typ av relationer likaså som blivande/framtida relationer...
  • Mandarina
    Anonym (:o)) skrev 2011-07-22 10:53:05 följande:
    Hehe... jo, jag håller med.. känns lite klipp och klistrat.
    Jag fick nåt liknande en gång och jag nämde då till killen att jag tyckte det verkade lite klippt och klistrat men han hävdade med bestämdhet att det inte var det... så vem vet?! 
    Man kan aldrig veta. 
    Aja, skitsam om det e klipp å klistrat... detta mejlet gick iallafall inte hem hos mig
  • Mandarina
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-24 02:00:42 följande:

Vad mycket det har skrivits på bara en dag.  Nu har jag läst alla inlägg jag missat under lördagen då jag var på date som varade mellan kl. 14.00 och 24.00 för ett litet avbrott på 1,5 då jag behövde jobba lite.
    Vi hade mailat i ca 1 v och pratat i tlfn ett par  gånger. Jag kände "något" så fort jag såg honom irl. Han var jättetrevlig och allt. Vi fikade, promenerade, pratade, kollade på kläder, var i en tebutik. Sen gick vi på bio. Kysstes gjorde vi också och det klickade. Vi ska ses imorgon igen. Han ska komma till mig och äta frukost. Vet inte om jag gör fel. Hade gärna bjudit in honom redan ikväll men avstod. Både vill ha honom och vill vänta för att inte förstöra allt. Så min fråga är: hur ska jag göra imorgon för att inte hamna i säng med honom för det kommer att vara supersvårt då vi har kemi känns det som. Jag sa till honom redan ikväll att jag vill ta det piano och inte ha för bråttom. Det  var inga problem. Ska man liksom följa hjärtat eller hjärnan? Det sistnämnda antar jag, då jag vill ha något seriöst.

Tips? Tack!!!

ojojoj... kyss på första träffen. Det kallar inte jag för att ta det piano

Nämen seriöst, ta det lite lugnt.... framförallt om du säger att du är ute efter nåt seriöst. Jag skulle inte bjudit hem honom till mig redan på andra dejten.
  • Mandarina
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-24 07:54:05 följande:
    Låter logiskt men hur vet man om hah är seriös? Och inte ute efter enbart sex? Jag vet eg att det inte riktigt spelar nån roll NÄR man gör det.
    Det är just därför jag tycker du ska ta det piano. Efterdom du inte är säker på honom. Det är DÅ jag tycker man ska lyssna på sina känslor och inte vara för snabb i sina handlingar.

Visst, jag e inte den som säger att man ska vänta x antal gånger att träffas och sen ha sex. Jag kan görna ha sex på första dejten men allt beror ju på vad Jag är ute efter och vill ha. Och när du så tydligt säger att du inte vet om han är seriös... jag då e det ett tecken på att du inte vet vart du har honom och eftersom DU vill ha honom, och till nåt mera seriöst... ja då ska du avvakta.

Varför så bråttom med att knulla? Spara nåt så ni har nåt att längta till... att längta är halva nöjet
  • Mandarina

Jisses... det har vart full aktivitet i tråden under natten ser jag...

Förresten, någon som testat appen Speedflirt?? En app där du hittar singlar i ditt närområde.... funkar som nötdejting typ

• Mandarina
    ulfsas skrev 2011-07-25 10:31:51 följande:
    Vissa klarar sig med lite sömn eller så tar de sovmorgon på semestern......välförtjäntKaffe

Godmorgon.

Det jag har att klaga på är ett par kvinnor som jag träffat, den ena bara på nätet och den andra träffade jag på nätet men vi gick på dejt IRL.
    Det visade sig att dessa damer inte passade just mig så som det ofta är....jag förklarade när de ville träffas/träffas igen att de inte var de som jag sökte. Tycker att det är mycket pinsamt att behöva säga så till någon (som vill träffa mig) men jag tycker att det är bäst att lämna ett 100% klart besked. De förtjänar ju någon som vill ha bara dem och jag vill ha detsamma.
    Jag menar att jag sa detta på ett så vänligt sätt som jag kunde....problemet vara att hon på nätet skrev otrevligheter om hur ''bedrövlig'' jag var och dejten blev skitsur.
    Undrar hur de hade tänkt sig min reaktion om jag sa ''Oj, blev du arg ja då får vi väl gifta oss istället ;)  ''

Vad tycker ni? 
    Uppenbarligen kunde hon inte hantera ett rakt besked och var därför tvungen att kasa lite skit... för att må bättre själv.
    Visst är det bra med rak kommunikation... om den andre personen efterfrågar just det, att den vill ha svar i ord på direkten. Men annars kan jag tycka att om man inte är så intresserad eller inte vill ses igen så låt det rinna ut i sanden, låt det bara vara, hör inte av dig mm... det är oxå kommunikation och den borde man fatta  fast jag vet att man inte alltid gör det och gärna många vill ha svar i just ord ) . Jag kan tycka det är charmigare med subtil kommunikation. Folk tror oftast att kommunikation handlar om att säga vad man vill, och alltid i ord... kommunikation är så mycket mera än ord... det är kroppspråk och beteende/agerande och jag tycker det är lite charmen med dejting - att "läsa" av den andre... och kommunicera på ett djupare plan. För mig är det att lära känna varandra... men det är jag det
  • Mandarina
    Ernst Hugo skrev 2011-07-25 11:41:08 följande:
    Ahaa, men vill man egentligen dejta nöt? Drömmer  (förlåååt jag kunde inte låta bli)
    Määähhhhh.... va jobbig du e!! Hoppades att ingen skulle upptäcka det!
  • Mandarina
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-25 21:34:01 följande:
    Oj, ibland händer det saker - snabbt!!!
    Var in på en killes sida, sa ingenting. Därefter var han in till min sida, vi pratade lite, han fick se mitt foto och det visade sig att han ska till min hemstad i morgon och vill äta lunch.

Ska jag? Ingen aning om vem han är eller hur han ser ut.
    Be om ett kort.
  • Mandarina

Vad tråkig den här tråden har blitt...

Jo jag vet att jag kommer få en massa påhopp nu men kunde inte låta bli att inte säga det.

• Mandarina

Min statusrapport:

jag har connectat rejält med en kille på "speedflirt"... för er som inte vet vad det är så e det en app för ajfån där man ser singlar som befinner sig i ens närhet

Dejtar ju dock en från hp men han e på semester just nu å kommer hem i nästa vecka... nästan så jag tappat intresset lite för honom då jag fastnat för den andre på speedflirt... fast han från hp hann jag bara träffat 1 gång...

• Mandarina
    Mamsis skrev 2011-10-13 11:50:10 följande:
    Precis, själv hade jag en person på g som jag ville träffa åt gången, men sen pratade jag ju så klart med andra också, men gjorde klart för dem att jag redan hade en dejt på g så de visste.

Nu ska jag dock takca för mig, det har varit mycket trevligt att vara med här men  nu är jag inte singel längre så jag får utgå.

Kram på er och tack allihopa för roliga och tänkvärda inlägg!
    jaså...va kul!! Har du träffat nån via nätdejting??
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)