• Mamsis

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Fick höra häromdagen att minst 30-40 st måste man räkna med att dejta innan man hittar någon. 

• Mamsis
    singelsthl skrev 2011-07-15 20:12:54 följande:
    oj så många?! Det är ju ett heltidsjobb bara det Flört
    Haha jag vet Så, jag skiter i´t.  Det är så ytterst sällan det dyker upp någon tillräckligt intressant, boende tillräckligt nära för att det ska vara någon idé iaf så
  • Mamsis
    Gulletroll skrev 2011-07-15 20:17:15 följande:
    Fast så kan man inte säga. Allt beror ju på hur man är som person och hur väl man känner sig själv och på så sätt vet vad man vill ha och vad man behöver. Sen handlar det om erfarenhet, hur "duktig" på är på att dejta/kan dejtingkulturen.
    Absolut, jag är uppenbarligen urusel Alla jag dejtar vill bara ha sex, även fast jag är mycket tydlig med att det är jag inte intresserad av alls. En, som verkligen var seriös, han kändes som att käka middag med brorsan.
  • Mamsis

För att förtydliga, det kändes jättebra i tfn med killen som var seriös, men när vi väl sågs.. Platt fall.

• Mamsis
    Gulletroll skrev 2011-07-15 23:42:47 följande:
    Jag har nånstans hört att mänen söker närhet genom fysisk kontakt dvs sex medans vi kvinnor söker kontakt genom psykisk kontakt, dvs det mentala, att prata osv.

Vet någon nåt mer om detta?
    Har inte läst någon studie elelr så, men de män (vänner) som jag har pratat med om 'fenomenet' bekräftar att det oftast är så. De har oftast känt sig sexuellt understimulerade i sina förhållanden för att när det blivit 'lite dåligt' är det sexet som först 'förvägras' dem av kvinnorna.
    Jag har försökt förklara att det, iaf för mig, inte är tal om att attraheras sexuellt av n ågon som inte ser mig som människa först och främst och inte som ett sexobjekt, men det går inte alltid in
  • Mamsis
    Anonym (knubbis) skrev 2011-07-15 21:25:34 följande:
    hej, jag är en till nätdejtare. Har inte vågat träffa någon irl än, av skälet att jag är rätt överviktig. Har satt in en helfigursbild nu, så jag hoppas att de som skriver till mig vet lite mer vad de får. Men jag märker en markant minskning i antalet "friare", så nog är utseendet viktigt om man mäter det i antal brev man får...
    www.mulligt.se Jag har fått klagomål på att jag är för smal på den sidan haha. Men se upp! Många killar här tror att mulliga/tjocka tjejer är mer desperata och tacksamma för allt så de är bara ute efter sex ÄVEN om man är övertygdlig så tror en del att man ändå tacksamt ska ta emot vad man får.
  • Mamsis

Ang hur länge man ska vänta med sex... Ingen aning,  jag kommer ju aldrig längre än till första dejten En vän till mig har 5 som mått, hon menar på att de flesta killar inte orkar hålla på mer än 3 dejter utan att 'få nåt'. Beroende på givetvis hur ofta man kan dejta, hon kan ca två ggr varannan v.

• Mamsis
    Anonym (loser) skrev 2011-07-16 10:35:17 följande:

Nätopia, du och jag verkar ha gjort samma resa . Jag blev också väldigt förtjust i "Hemligheten" och blir också väldigt lätt kompis med killar.  Sen jag fick mitt barn har jag dock hållt mig borta från dejtingsvängen men nu är det dags igen. Hoppas att jag har lärt mig något om mig själv efter att ha läst boken och efter att jag har fått uppleva RIKTIG kärlek med mitt barn, men det tror jag. Jag kommer nog att köra en liten kombi av dina och Gulletrolls råd, raka rör med inslag av mystik .

Jag sa att jag skulle uppdatera här för några dagar sen. Och jo, svaren trillar in nu när jag har status "kort romans" på HP. Jag har inte ens bild men får alla möjliga förslag, vafan är folk helt desperata? Några vettiga också, tack och lov!

Ja, män är generellt sett desperata efter att få sig ett ligg Det är iaf min erfarenhet av dejtingsvängen.
  • Mamsis
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-16 10:56:03 följande:
    Nätdejting verkar vara en hel vetenskap

Vad då finns det någon formel för hur en lyckad sådan ska vara, om det finns en formel måste ju någon rimligtvis sitta på svaret. Taskigt att inte dela med sig isf.

Det låter fruktansvärt amrekaniserat det där med att man ska vänta med sex till efter ett visst antal dejter. Ja, det finns säkert många män som använder sidorna bara för att få doppa veken, men känns det rätt just då, så har väl förhoppningsvis även kvinnan fått ut något av det och skulle det vara en lyckoträff så fortsätter man väl att ses. Eller är jag bara naiv?

Jag börjar undra om de flesta män på HP är analfabeter. Det står ganska tydligt i min presentation vad jag söker och ändå får jag många brev från "Karl-Arne" 55-årig bonde från "orter gud glömde". Jag lider av obotlig ko-skräck och skullle bli djupt deprimerad av att bo ute på bonnalandet. Tycker att det räcker med en utflykt då och då för att se på lantliga omgivningar, sedan vill jag tillbaka till bebyggelsen igen.
    Haha, ja det där känner jag igen, inte bara från HP utan andra sajter med. Jag vill ha en man längre än jag, MINST 185, om jag ska falla för något så pass att jag ens vill dejta om han är kortare måste han vara EXTREMT bra på alla punkter i övrigt. Just så skriver jag inte men jag får ändå mail från män som är både 5 och 10 cm kortare än jag. Och, från män som bor skitlångt bort, jag har inte tid elelr lust att sitta tio timmar i en bil för en dejt, eller ens fem timmar om man nu åker halva vägen var. Jag har testat långdsistansförhållande och det fungerar inte för mig. Är heller inte ute efter att flytta ihop det första man gör och då underlättar det om man kan umgås relativt enkelt.
  • Mamsis
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-17 08:11:57 följande:
    Nu har jag åtminstone lagt ut ett foto på en av sajterna och det blev skillnad direkt i antalet besökare - OCH antalet som kontaktar mig. Helt klart ska man ha en bild. Men jag har aldrig velat, bor  på en liten ort och har velat vara anonym. Men chansen att träffa nån måste vara viktigare.

Killarna som kontaktat mig på slutet är dessutom "rätt" killar, så nu hyser jag ett svaaaagt hopp om en dejt. Tyvärr försvann en kille som jag skrev massor till, han har iofs inte varit in på sajten heller på 4-5 dagar. Synd, han kändes riktigt trevlig.
    Han kanske har semester
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)