Inlägg från: Anonym (hjärtat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjärtat)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Man kan ju undra hur vissa tänker... Jag har nyligen reggat mig på HP och fått två mail av samma kille med texten "Hur har din dag varit? Ska vi ses på ett glas vin ikväll?" Jag har inte svarat, för han är inte min typ alls. Idag fick jag ett mail med rubriken "varför svarar du inte på mitt mail?!?"

Ja, men OJ så sugen jag blev på att ta kontakt med honom nu då... NOT!!!

• Anonym (hjärtat)

Och jag är så hemsk att jag bara svarar på de mail som intresserar mig, resten struntar jag i! Även om jag då får såna kommentarer som "varför svarar du inte?!?". Blir de sura får de väl bli det då. 

• Anonym (hjärtat)
    Greenstrange skrev 2011-07-18 20:34:47 följande:
    Jag tycker inte att dett är särskilt schysst.
    Det må vara hänt om du får ett massutskick får då har ju killen faktiskt inte ens försökt men om du läser och ser att han "anstränger sig" så tycker iaf jag att det tillhör vanligt hyfs att svara.
    Det gjorde jag och man behöver inte skriva särskilt mycket, räcker med att du inte tror att ni har särskilt mycket gemensamt (eller vad nu anledningen är). kan han/hon inte acceptera det så är det ok att nonchalera dem.
    Jag får mest en massa mail där det står "hej" och så inget mer. Kan man inte skriva mer så ser jag inte varför jag ska lägga tid på att svara... 
  • Anonym (hjärtat)
    Baginbox skrev 2011-07-18 22:50:04 följande:
    Var inte för säker på det...
    Haha!
    Fick precis det här mailet: "hej tänkte svara på din annons och se o jag fick svar jag gillar all kont akt mejl sms brev och allt mellan himmel och jord fråga får du göra om du vill"

Vad ska jag svara på det? 
  • Anonym (hjärtat)
    Päronskrutt skrev 2011-07-19 22:17:58 följande:
    Den här har jag fått 2 ggr av samma kille härligt när de har sån koll :

Den sötaste kvinna jag sett... Det hände en olycka nu jag ramlade av stolen av bara din skönhet. blev helt tagen.. Tänte ok jag drömmer men jag ställde mej upp igen.. ...jo det är sant.. där är hon........
    Jag är inte Brad Pitt
    men jag har ett hjärta av guld och är en glad, positiv och social och rolig man. Hoppas du finner mig så intressant att du vill lära känna mej

Jag söker den eftertraktade platsen som första älskare, vän och alltiallo, Jag är redo att hitta den stora kärleken , är du det med?

Ojojoj... Vilken charmör! Föll inte du av stolen av ren lyckat du också? ;)
  • Anonym (hjärtat)

Jag har faktiskt ändrat mig lite efter att ha läst i den här tråden. Jag svarar på mailen jag får (ja, inte de som bara skriver hej) och över mig i att säga nej tack på ett rakt men ändå vänligt sätt. Inga "tyvärr" när jag inte känner det och inga dissningar. Nyttigt. för jag tycker att det är svårt att säga nej till folk!

• Anonym (hjärtat)

Hade egentligen en dejt nu i kväll, men jag ställde in den... Verkar vara en kille som jag nog skulle komma bra överens med, men jag har insett att jag inte har kommit över mitt ex än! inte sjysst då mot den här trevligen killen att dejta bara för att sen säga att jag inte är redo... Så jag lämnade återbud. Han tog det bra. Ja han verkar som sagt vara något för mig, men jag är inte där än! Förhoppningsvis kanske han finns kvar senare när jag känner mig mer redo.

Jag har pausat mitt medlemsskap på HP och ska ta och läsa om "Hemligheten" och försöka sluta tänka på mitt ex som ju ändå inte vill ha mig! Blä blä blä.  

• Anonym (hjärtat)
    Anonym (Hp) skrev 2011-07-21 00:50:59 följande:
    Usch,
    det känns som jag är på samma ställe som dig... =(
    Bra gjort att ändå lämna återbud.

Hoppas du lagar dig snart och kommer tillbaka lite bättre =)
    Ja, det hoppas jag också! Det är ändå bra att jag insett att mitt hjärta fortfarande är krossat... Jag önskar bara att det fanns någon sorts superlim att laga det med

Fast det är trist för en sommarflirt hade ändå varit härligt. Men det hade bara blivit pannkaka av det hela. Och inte ens en lycklig pannkaka. ;)

(HP betyder HappyPancake och är en gratis dejtingsida, du som undrade längre upp) 

• Anonym (hjärtat)
    Päronskrutt skrev 2011-07-21 10:00:52 följande:
    För mig tog det ett halvår men tycker att man gör det som är bäst för en själv.

Jag skulle inte kommit så fort över mitt ex om jag inte nätdejtat Skrattande
    Jag har dejtat och även haft ett kortare förhållande, men har insett att jag inte kommit över exet i alla fall. Nu gjorde det mig bara ledsen att inse att alla dessa män inte är han.

Ja, jag vet. Jag kommer över honom, men av någon anledning vill jag inte det just nu.
  • Anonym (hjärtat)
    Päronskrutt skrev 2011-07-21 16:16:48 följande:
    Nu får ni sluta sätta era ex på pidestaler.....Skrikandes...inse faktum att han/dom vill inte ha er och bestäm er för att gå vidare.
    Ok då!!! Flört Jag gör mitt bästa... men just nu är det inte rätt för mig att dejta. Men känner jag mig själv så kommer nog nyfikenheten att ta överhanden snart igen och jag kommer att spana in vad som finns "därute". Och då är det ju bra att det finns en sån här tråd så att vi kan dela varandras vedermödor. 
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)