Inlägg från: Anonym (hjärtat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjärtat)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

etanol skrev 2011-08-13 21:48:22 följande:
    Skriv;
    Så jag kan komma loss på torsdag, söndag eller tisdag. Vilken dag passar dig bäst? Tänkte att en tur till XXX skulle vara trevligt.

SÅ, du tar kommandot, du har övertaget, och går han med på det så VILL han ses...= kvitto!!!
    Jag väntar tills i morgon... känns lite desperat den här tiden på dygnet! (Eller är jag bara skitfeg?)

Fick annars två (!) jättelånga mail på HP från en man som förklarar mig sin stora kärlek och han är inte alls min typ... Hur ska jag bemöta det då? Bara skriva rätt upp och ner "oj, tackar för all uppskattning, men du är inte alls min typ"? jag tänker i alla fall inte börja maila med honom för att vara snäll eller något...
  • Anonym (hjärtat)
    Niklas2k skrev 2011-08-13 22:54:54 följande:
    Jag personligen gillar när kvinnan är lite desperat.. eller visar tydligt vad hon vill åtminstone... men det har mer med mitt självförtroende att göra. ;)
    Så du blir inte stressad eller skrämd av det alltså? Det är det jag tror ska hända; att jag skrämmer bort karlstackaren innan han förstått hur fantastisk jag är!
  • Anonym (hjärtat)
    etanol skrev 2011-08-13 21:48:22 följande:
    Skriv;
    Så jag kan komma loss på torsdag, söndag eller tisdag. Vilken dag passar dig bäst? Tänkte att en tur till XXX skulle vara trevligt.

SÅ, du tar kommandot, du har övertaget, och går han med på det så VILL han ses...= kvitto!!!
    Nu har jag gjort det! Skrev "Hej XX, vad säger du om den där fikan? Idag, i morgon eller nästa söndag? :)" Rakt på bara. (HJÄLP.)
  • Anonym (hjärtat)
    ulfsas skrev 2011-08-14 09:08:08 följande:
    Rakt på är bäst, det blir svårt att missförstå. Missförstånd är dåligt ;)
    Vill han så ger det sig automatiskt nu. Sedan får ni se om ''kemin'' finns där.

(Har tidigare själv haft en ''för''lång horisont vid dejter, tänker numera att vill jag eller vill jag träffa henne igen....blir det ett ''nej'' från mitt eller hennes håll så vet man det och vill man ses mer så får det utveckla sig därifrån. Det kan ju bli, igen o igen o igen förhoppningsvis ;)
    Ja, nu ligger bollen hos honom och han vet vad jag vill. Jag har ju träffat honom IRL och en viss kemi finns, men jag misstänker att han träffar någon just nu. Men det får jag snart veta och jag hoppas att han är lika rak tillbaka! 

Min nya livsdevis är "våga fråga", men det är inte helt lätt att vara modig alla gånger... Jag jobbar på det! 
  • Anonym (hjärtat)
    etanol skrev 2011-08-14 13:17:11 följande:
    MODIG DU ÄR!!!

Lycka till!
    Ja, det var riktigt läskigt att trycka iväg det! Jag tänker dock "The trouble is, if you don't risk anything, you risk even more."

Men jobbigt, han har varit inloggad men inte svarat... Fast jag vet att han kommer att svara så det är bara att vänta. Vilket jag INTE är bra på. Skäms
  • Anonym (hjärtat)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-08-14 08:55:31 följande:
    Nu har jag gjort det! Skrev "Hej XX, vad säger du om den där fikan? Idag, i morgon eller nästa söndag? :)" Rakt på bara. (HJÄLP.)
    Han har svarat och det blev ett ja! Nästa söndag! Jag lovar att återkomma med rapport. 
  • Anonym (hjärtat)
    etanol skrev 2011-08-14 15:25:21 följande:
    Jag SA ju det! Grattis, jag väntar med spänning på rapporten
    Tackar för peppningen! Konstigt att det känns lika läskigt som när man var tonåring... Jag är ju ändå 43! 

• Anonym (hjärtat)
    Bye baby Bunting skrev 2011-08-14 16:17:34 följande:
    Vad är det med söndagar? Folk som inte fått napp under krogrundorna? Är det min tur att bli yxmördad nu? Aningen för desperat mail...

Hej!
    Jag heter X!
    Först måste jag börja med och säga att jag tycker du är helt underbart fantastiskt vacker.
    Det låter kanske som en dålig inställnings klyscha, men det är det inte, jag måste ju få säga som jag tycker och detta är just vad jag tycker att du är underbart vacker.
    Du har strålande vackra melerade ögon, och jag älskar bara melerade ögon så det kan ju inte bli så mycket bättre än så här.
    Att du sen ramas in av ditt underbara hår, som klär dig fantastiskt bra......suck....jag hoppas det inte gör något att jag berömmer dig för jag skriver direkt ur hjärtat, vad jag känner.
    Du ser lugnt sagt mycket vacker ut.
    jag skulle gärna vilja vakna upp var morgon resten av mitt liv och titta in i dina underbara ögon det första jag gör. Det skulle rädda dagen för mig. Och ge mig näring för hela dagen. Som jag sa så är ögon väldigt viktiga för mig, och just melerade är så vackra tycker jag och du har så, vackra melerade ögon, och jag skulle gärna vilja se dem i verkliga livet också.
    Du verkar vara precis den jag söker. Utseendet är ju det första man ser, och där har du ju som sagt avklarat det.
    Jag tränar på gym tre dagar i veckan och springer tre dagar i veckan. Ja kanske inte just nu. har fått ont i axeln och fått reda på precis att jag har "Frusen Skuldra" ska få sju cortison sprutor i axeln under en fem månaders period och sen ska det bli bra, så bra det kan bli. Kommer tydligen aldrig bli helt bra. Men därför ligger det på is just nu. Men vanliga planeringen lyder så. Tycker också om och gå ut och gå i skogen men går inte ensam för tycker inte det är skoj och gå ensam. Vill gärna ha någon och gå med för det är mycket trevligare och det är mer romantiskt, jag tycker att ut och gå är romantiskt.
    Tycker om och laga mat, eller älskar och laga mat, och även att äta mat. Tycker det är trevligt.
    Jag är väldigt kärleksfull, och har inga problem att visa mina känslor.
    Tycker om att kramas och att mysa och att visa känslor.
    Har gott om humor och har barnasinnet kvar.

haha, det är PRECIS samma mail som jag fick! Fast med blåa ögon istället för melerade förstås... 
  • Anonym (hjärtat)
    Bye baby Bunting skrev 2011-08-14 16:30:34 följande:
    Jag är inte ute efter ngn som sitter och tittar mig djupt in i ögonen och smeker mitt hår dagarna i ända.
    Den här killen har way too much time on his hands, mail nummer 2 från samma kille:

Vad jag söker, det är ju dig.
    Någon att älska.
    Någon att längta till när jag är ensam, någon att sakna och att skicka sms till och att vilja träffa när jag inte är hos dig.
    Men någon att göra saker tillsammans med.
    Träna med. Gå ut och gå med, och laga mat med. Ock göra alla saker med, att dela tankar med. Att dela syret med som vi har hos oss.
    Kanske det skulle kunna bli vi två?
    Jag skull gärna visa upp vackra dig för mina kompisar och säga att du är min flickvän.
    Skulle gärna prioritera dig före allt annat bara för och få vara med dig.
    Men jag skulle kalla dig vacker det jag ser.
    jag kommer också att påminna dig om hur glad jag är att jag har dig, även om jag också kan vara slarvig på det, men lovar att vara bättre på det när jag ser in i dina underbara vackra melerade ögon och ser dig. Då ska jag säga att jag är glad ofta.
    Men till slut så är det väl ögonen som kanske bestämmer om det blir du och jag eller inte. Det är det förbannade klicket som ska klicka rätt hos båda partner, eller hur?
    Det klicket när ögonen möts för första gången.
    Dem ser in i varandra, inte på varandra utan in bakom varandra in i djupet på ögonen. Allt runtomkring stannar upp för ett ögonblick. Man har bara ögon för varandra. Man ser dem underbara färgerna i varandras ögon, färgerna som blandas ihop till dem otroliga färgerna vi har i våra ögon. Ser alla hemligheterna som ligger där inne. Svaren på en massa frågor, svaret på frågan OM det är vi eller inte. Men har ögonen släppt en så långt så brukar svaret vara positivt. Allt snurrar runt också, och det börjar sprida sig till magen och där startar fjärilarna upp och flyger.
    Det är detta svaret jag vill ha när jag går på dejt med någon. Har bara fått det en gång och det var många år sedan. Men det kändes faktiskt så.
    Nu vill jag träffa dig så småningom och titta in i dina underbara vackra ögon och se om det kan hända en gång till. Dessa ögon..hmmm
    Jag hoppas du hör av dig till mig med ett bra svar snarast.
    Jag hoppas att du vill

Jag har fått exakt samma... Och jag blev så illa berörd att jag loggade ut direkt! Ska vi hitta på ett gemensamt svar och posta till honom? Annars känner jag mest att jag vill blocka honom...
  • Anonym (hjärtat)
    Anonym (detgårskitdåligt) skrev 2011-08-14 22:00:59 följande:
    men hjälp - den där lågbrev-skrivaren ed de melerade ögonen..
    för mig är det ett tecken på psykisk labilitet och ingen ajg skulle ens svara. Blocka och be gone!

För många ord - och så stör jag mig sjukt mycket på när folk skriver Dem när det ska vara De
    haha ;)
    Stör mig också sjukt mycket på folk som inte kan skriva rätt på de och dem!
    Och jag blockade den där typen, de mailen kändes inte friska... Fast det var på ett sätt lite skönt att han inte bara hade valt ut mig, jag undrar hur många han skickat till? 
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)