• ulfsas

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Vissa klarar sig med lite sömn eller så tar de sovmorgon på semestern......välförtjäntKaffe

Godmorgon.

Det jag har att klaga på är ett par kvinnor som jag träffat, den ena bara på nätet och den andra träffade jag på nätet men vi gick på dejt IRL.
    Det visade sig att dessa damer inte passade just mig så som det ofta är....jag förklarade när de ville träffas/träffas igen att de inte var de som jag sökte. Tycker att det är mycket pinsamt att behöva säga så till någon (som vill träffa mig) men jag tycker att det är bäst att lämna ett 100% klart besked. De förtjänar ju någon som vill ha bara dem och jag vill ha detsamma.
    Jag menar att jag sa detta på ett så vänligt sätt som jag kunde....problemet vara att hon på nätet skrev otrevligheter om hur ''bedrövlig'' jag var och dejten blev skitsur.
    Undrar hur de hade tänkt sig min reaktion om jag sa ''Oj, blev du arg ja då får vi väl gifta oss istället ;)  ''

Vad tycker ni? 

• ulfsas
    Anonym (loser) skrev 2011-07-27 22:53:19 följande:
    Oj, jag får knappast nån anstorming av meddelande på HP, blir det ett per dag får jag vara nöjd.. Några tips på vad jag ska göra? (Ha inget foto iofs men är inte så säker på att jag skulle få nån anstorming om jag hade heller )
    En undran.....varför inget foto på en seriös dejtingsajt?
    Om man går på krogen så är det ju som om alla tjejerna skulle ha burka eller en påse över huvudet.....inte särskilt lockande när man kan välja på de som har ett ansikteSolig 
  • ulfsas

Är det alltid så att ni tjejer får massvis med mejl så att ni bara orkar svara på en del eller söker ni och skriver aktivt till killar?
    Skål 

• ulfsas
    giftgrodan skrev 2011-08-10 22:22:55 följande:
    Jag får ungefär två mail i veckan. Jag har tagit kontakt med killar, två bara den här veckan, men de svarar artigt på ett sätt som gör det klart att de inte vill ha mer kontakt. Vääldigt trött på generaliseringen att alla tjejer får många brev, för så är det uppenbarligen inte.
    Intresssant, trodde faktiskt att ni bara satt och vrakade bland dagens skördSolig Att ni inte behövde ta första steget utan överlät det på killarna men så fel jag hade....
  • ulfsas
    HonSomVet skrev 2011-08-10 22:42:47 följande:
    Fast ponera att det finns 5000 aktiva på en sajt, (förmodligen jääävligt positvit uppskattat) och sedan har man fått mail av ca 500 av dem, 2500 till har besökt ens sida men bara traskat förbi för att de inte fann en intressant, resterande 2000 bor någon heeeelt annanstans än i min stad eller ens län och är precis lika begränsade som jag - ja dvs vill helst träffa en som bor här. Ja då var det det liksom.

Människor på dejtingsajter "tar slut" liksom. Det finns inte hur många som helst och de som redan har varit på ens sida och som man kanske inte svarat, skriver sällan igen. Till slut ekar inboxen ganska tom.

De första två veckorna fick jag nog uppskattningsvis 250 mail, värst de första dagarna. Men sedan är man inte längre nyhetens behag. Men jag orkar sällan söka aktivt. Jag är lite trött på internetdejting. Eller så är jag inte redo att dejta. Fast nej, jag ogillar det egentligen. Blä.
    Synd du inte bor här i trakten dåOskyldig

250 st, undrar hur många som var seriösa.

Får ni många mejl av upptagna män?
    Ser nämligen i rätt många kvinnors profiler där de betackar sig för den sortens kontakter.....vet inte om det är någon stor plåga för oss killar...

Undrar ibland om det ''går'' att träffa någon då alla som du säger inte bor tillräckligt nära eller också är rätt uppbundna med boende som passar för barnen och Xet, tillräckligt nära för att barnen skall kunna gå hem efter skolan till respektive förälder.
    Mina barn har sagt att om jag skulle flytta för långt så bor de hellre hos mamman i hennes 3a på 62m2 där de bor i samma rum (F17oP14), vilket inte ger mig så mycket svängrum...
    Från Sundbyberg till centrala Stockholm är deras gräns för att kunna nå sina kompisar och gå kvar i sina skolor...Hårdnackade ungarKräksBaby
  • ulfsas
    Anonym (detgårskitdåligt) skrev 2011-08-10 23:31:47 följande:
    ulfsas - då bor du nära mig minsann... ;) 
    Jaså, så du bor här, vem du nu är Skål
  • ulfsas
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-08-14 08:55:31 följande:
    Nu har jag gjort det! Skrev "Hej XX, vad säger du om den där fikan? Idag, i morgon eller nästa söndag? :)" Rakt på bara. (HJÄLP.)
    Rakt på är bäst, det blir svårt att missförstå. Missförstånd är dåligt ;)
    Vill han så ger det sig automatiskt nu. Sedan får ni se om ''kemin'' finns där.

(Har tidigare själv haft en ''för''lång horisont vid dejter, tänker numera att vill jag eller vill jag träffa henne igen....blir det ett ''nej'' från mitt eller hennes håll så vet man det och vill man ses mer så får det utveckla sig därifrån. Det kan ju bli, igen o igen o igen förhoppningsvis ;)
  • ulfsas
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-08-14 09:43:02 följande:
    Min nya livsdevis är "våga fråga", men det är inte helt lätt att vara modig alla gånger... Jag jobbar på det! 
    Starkt, har tyvärr missat en del chanser då man varit för seg....man får inte nej och inte ja så man går och spiller tid till funderingar. Bättre ett nej och så går man vidare. Visst ÄR det ju personligt men man passar ju inte för alla. Bara att inse ;)
    Lycka till. 
  • ulfsas
    Anonym (detgårskitdåligt) skrev 2011-08-14 13:51:35 följande:

note to self:

att fortsätta vara kompis med en fd dejt och sexpartner och gå ut och festa är inte att rekommendera.
    Risken finns att du när du blir lite för överförfriskad berättar för honom att han var dålig i sängen och sårar honom utan att ens fatta varför han blev ledsen. Konsekvensen blir att han inte vill vara din kompis längre...

BIG fail........

Klavertramp ;)
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)