• Henkan

    Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

    Åsikter från en kille!


     


    Jag har varit medlem på en dejtingsida i ca två-tre veckor och har deltagit aktivt i snart en vecka. Tyvärr är det otroligt konkurrans vilket gör att tjejerna får otroligt många mail varje dag och dom allra flesta killarna har liknande som jag har fått på min tid:


    500 visningar/besök


    1 (!!!) mail (som jag dessutom svarade på och sedan inte fick något svar på)


    Jag har skickat uppåt 20-30 mail där jag skrivit alla manuellt (inga jäkla massskick), alla personliga och seriösa, t o m några som jag skrivit riktigt roligt och charmigt, med syfte att få kontakt och lära känna bättre. Jag har inte fått ett enda svar...


     


    Jag är jättebesviken och jag måste erkänna att detta stundvis ger mig en dålig självkänsla och jag börjar tvivla på mig själv...


     


    Vilket man såklart inte får göra som karl men man börjar ju undra då det tydligen är helt ointressant med en stabil och trygg kille med bra inkomst, ett roligt och utmanande jobb, som är snäll (men kan ändå vara sådär härligt "retlig"), knappt dricker (sociala sammanhang), ej röker/snusar. Omtänksam, bra lyssnare och som verkligen ställer upp i alla lägen... Jag är även framåt och gillar att resa, laga mat, håller rent efter mig, är duktig på att läsa kroppssignaler och väldigt lyhörd när det behövs (detta har bidragit till att mina ex har mått väldigt bra i sängen, *host*... Jag har aldrig varit otrogen och kommer aldrig att vara det... Sa jag att jag inte har några problem med barn samt att jag känner mig så gott som redo att skaffa barn... Ja just, utseende... hmmm, ser väl normal ut, normalvikt med ambitioner på att bli vältränad inom ett år, tar hand om mig i övrigt, har en hel del skjortor i garderoben...


     


    Jag förstår att jag inte är värsta bad-boyen som spelar "spelet" och lurar fram massa känslor genom massa fulspel... Jag tycker att sånt är så fruktansvärt löjligt och att både jag och alla kvinnor borde stå ovanför det...


     


    Jag vet inte vad det är för fel på mig men jag är less på att vara singel efter två år då jag känner att jag har mycket kärlek att ge och det finns så mycket i världen att göra som känns inte alls lika roliga att göra själv...


     


    Vad vill ni kvinnor ha egentligen? Jag läser väldigt mycket här på forumet om otrogna svin som behandlar er som skit... Fast de verkar ju ha fått en relation så det är kanske det man ska sträva efter att bli/vara?

  • Henkan
    HäxanSurtant skrev 2011-07-29 23:56:36 följande:
    Finns en golfare till jag gillar, adam sandler i den där filmen när han försöker spela hockey men egentligen borde vara golfare
    Happy Gilmore!
  • Henkan
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 00:09:19 följande:
    Håller med dig i mångt och mycket. Tror dock de kan vara lite som Baby skriver och även att du kanske borde ha det som press som ethanol skriver, utan det bittra då, såklart.

    Ibland är det svårt att få fram vem man är med text, många gånger sorterar man nog bort mail som inte sticker ut direkt, kanske just för att många kvinnor får många mail och de allra flesta är av puckon.

    Jag vet inte, jag får inga mail, tror min press skrämmer folk (män) och så är min bild inte den seriösaste, men den visar nog mig ganska bra tror jag, att jag faktiskt kan vara löjlig, fjantig och barnslig. Det är en del av mig. Förutom det så är jag ju ensamståedne förälder med en treåring och allt vad det innebär, så barnslig betyder ju inte per automatik ansvarslös, men det verkar många tro eller så är jag för ful

    Låter konstigt att du inte får några mail... alternativt är just dom karlarna tråkiga! Jag kan tycka att det är just en rolig presentation som avgör att man mailar... Liksom de som är för polerade är ju för fejk liksom... Eller de klassikerna när man kollar igenom ett gäng profiler och det känns som att man läst samma profil 8000 gånger på en dag... "EH jag vill shoppa å resa å sånt" - på deras intressen... WOW vilken härlig och djup personlighet... du kan bränna pengar... Det kan min papperskorg också!


     


    typ


     


    Tack för alla svar än så länge... Hmmm, kanske ska uppdatera min profil och lägga in en liten polerad version av det jag skrev ovan...Oskyldig


     


    Kan man verkligen skriva sådär som jag gjorde om just sängen? Jag menar... det framstår inte som väldigt "skrytigt"/vulgärt på en presentation, eller??

  • Henkan
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 00:04:14 följande:
    Japp så heter den, underbar rulle, fan jag bara älskar den

    riktigt klassiker... man kan ju relatera på något sjukt sätt också!


     


    Jag blev förresten nyfiken på din presentation då du sa att den skrämmer karlar... :)

  • Henkan
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 00:42:26 följande:
    I en borttappad håla utanför stan..
    Finns en mamma med ett barn..

    Barn i all ära, man håller dom kära
    och oftast väldans nära..

    Men någonting saknas och fattas..
    En man som vet hur en kvinna skall rattas...

    Med humor och humör..
    Vi varandras dagar gör...

    Med glimt i ögat och en ryggsäck över axeln,
    Kan vi försöka fånga den största braxen..

    Allergiker är bara till besvär..
    Så det är bra att tåla päls om man är här...
    -------------------------------------------------- ----------------------------------------------

    Ja detta är då min press. Helt seriöst så känner jag inte för att basunera ut precis allt om mig själv, det gör jag så bra här inne

    Sen min bild, ja den kan nog andra ge kritik för bättre än vad jag kan tror jag.

    Är det samma bild du har här där det på avstånd ser ut som att du bajsar vid ett träd? (här träder min dåliga humor in, haha)


     


    I övrigt så tycker jag att det var en klockren presentation! Låter lite som ett julklappsrim i mitt huvud så applicerar man det på en kvinna så blir det ju världens bästa julklapp =)


     


    Mmmm, jag skulle nog oxå vara lite "nervig" på att träffa en jättekarl om jag vore ett kvinnofolk.


     


    Hmmm, kanske tar med papperskorgen också, får se! Det kan ju vara sånt som får folk att skriva/svara... just lite lagomt spydig ärlighet som ändå säger en del om personligheten :)

  • Henkan
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 00:39:20 följande:
     Nå han tog mig på rätt sätt och vi mailar än idag, men jag kommer aldrig våga träffa honom, men det är en annan femma
    Jag är lite trött i bollen nu så jag läste först: "När han tog mig på rätt sätt" och eftersom att jag är karl så tolkade jag det först som något sexuellt, haha, sen när jag läste hela meningen så fatta jag såklart =)
  • Henkan
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 01:00:54 följande:
    Brukar få rimma åt vänner vid jul och när de köpt presenter för folk som fyller jämt och lite sånt

    Minns inte vad jag satte på sidan alls faktiskt, det är så få som verkar bry sig ändå..

    Du får absolut PM:a jag har rimmat för alla möjliga gåvor, stora som små, en kompis har alltid rim vid jul, det har vi nästan aldrig haft, jag rimmar för henne jämt eller har gjort i 8 år iaf, fast det tror jag inte hennes familj vet om

    Otrohets-rimmare! Tänk vad hon har fått ligga på dina rim!


     


    Tomte

  • Henkan

    Nu jäklar har brasan flammat upp!


     


    Reggade mig på en ny sida för några dagar sedan, en sån där där man svarar på 800 frågor för att skapa sin profil,.


     


    Har redan fått svar från två stycken som verkar vettiga!


     


    Annars har jag samma pres-text som tidigare.


     


    Banne den som ger sig... =)

  • Henkan
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-30 16:11:29 följande:
    800 frågor! Trägen vinner

    Kanske inte 800 men det kändes som det!


     


    Min teori är att min oförmåga till ett vettig presentation vägdes upp av mina ärliga svar på frågorna vilket i sin tur gett en ärlig och bra bild av mig :)

  • Henkan
    etanol skrev 2011-07-30 16:31:05 följande:
    Vilken sida var det? *nyfiken*
    matchaffinity
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)