• Glädje58

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Hej cassiocat

cassiocat skrev 2011-09-11 21:02:01 följande:
    @ Glädje68
    Gött att plötsligt bli tio år yngre  

Jag var hos ett medium för första gången nu i lördags. Och det hon sa om att träffa kärleken lät väldigt positivt. 
  • Glädje58

Tråkigt med sådana kommentarer. Bra att du informerade oss. Vem vet, det kanske kommer liknande till oss killar.

• Glädje58
    ulfsas skrev 2011-10-12 20:03:30 följande:
    Vilka sajter föredrar ni?
    Jag har provat flera med billiga/korta abonnemang, lite olika alltså men jag kommer nu att avsluta även Mötesplatsen och i framtiden bara vara med på Match och på gratissajten Happy Pancake.

Sedan får vi väl se....Solig  

Som sagt, vilka föredrar ni? 
    Jag registrerade mig på nån betalsajt men betalade inte. Så jag har endast erfarenhet av HP som jag använder nu. Kärlek ska vara gratis :)

Nu har jag mejlkontakt med tre kvinnor och en av dem ska jag träffa i morgon. Undrar om jag har suttit i ett currykryss tidigare när jag har varit ute på nätet? För det var varit dött fram tills nu.
  • Glädje58
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-10-15 14:07:01 följande:
    Den mest avtändande bild jag sett var på en man som satt bakåtlutad i ett badkar med benen brett isär och fötterna uppe på badkarskanten. Mycket badskum som tur var, men VARFÖR lägger man upp en sån bild? Jag blev tvungen att blocka på en gång...
    Man vill sticka ut från massan...

Taskigt omdöme... 

Blev akut sugen på att skaka fram en profilbild när han låg i badet...

Det lockar väl alltid någon...

Eller, kan det vara nåt helt annat?... 
  • Glädje58
    Anonym (Mr Slim) skrev 2011-10-16 23:16:20 följande:
    BTW, ny på HP och det står alltid en massa om att man skall respektera folks önskade åldersspann och så (med ngt underliggande hot om avstängning). Jag ligger ett par tre år över hennes 'önskeålder', även om jag alltid gissas som ca 5 år under min ålder och knappast heller upplevs som 'min ålder'. Vill ju inte hamna i blåsväder på sajten, och har inte fått koll på vad de menar med det där med avstängning. 
    Jag har skickat mejl till flera där jag är några år yngre än deras önskemål. Men om du skriver ett snällt mejl och även påpekar att du är lite äldre så är det inga problem.
  • Glädje58
    Pappa med 3 skrev 2011-10-16 19:42:47 följande:
    Fast dejtingsidorna är väl lite mer speciella.
    Alla är ju där av samma orsak, det är nog lugnare om man går via andra communitysidor.
    Jag tror att 95% av killarna är endast är ute efter ett ligg. Resten är ute efter ett seriöst förhållande. Huvudparten är socialt inkompetenta... i båda grupperna
  • Glädje58
    etanol skrev 2011-10-17 11:34:14 följande:
    *skratt* vilken procentgrupp tillhör du?

Är det samma för tjejer tror du? Isf vill jag nog dra mig ur det träsket innan det förgör mig helt...
    Den här vetenskapliga rapporten bygger på vad min vän har berättat för mig under 2011  Skrattande
    En del av dem har jag själv fått höra i telefon eller fått uppläst från mejl/inbox. Skrämmande...

Jag tillhör den stackars gruppen som söker ett seriöst förhållande men kan tänka mig att ligga med en del under tiden.  Resultat än så länge,    Seriösa - 0   Ligga - 0

Men jag har kanske någon speciell på gång (väldigt speciell till och med) vi får se när hon vill träffa mig. Breven vi skriver till varandra är underbara...

Hur det är med kvinnor vet jag inte. 
  • Glädje58
    etanol skrev 2011-10-18 07:25:08 följande:
    Jo men då är det ju sant. Man ska aldrig underskatta vänners expertis på olika områden
    0-0, ja det är tufft att ligga på topp, eller ligga...menar vara på topp...

Vi här på fl håller naturligtvis tummarna för kommande lycka, du kanske lyckas spräcka en av nollorna t.o.m
    Tack snälla du  Solig

Ja, oavgjort vore toppen 1 - 1   Skrattande
  • Glädje58
    Glädje58 skrev 2011-10-17 19:30:13 följande:
    ...Men jag har kanske någon speciell på gång (väldigt speciell till och med) vi får se när hon vill träffa mig. Breven vi skriver till varandra är underbara...
    Det är stendött mellan mig och min speciella vän... Tydligen så kan man inte få ha en annan nära vän som betyder mycket för mig utan att det får konsekvenser. Jaha... då är man tillbaka till ruta ett, eller ja, inte ens det. Jag står fortfarande på startrutan, men vet i tusan om jag har lust att kasta tärningarna en gång till...
  • Glädje58
    Anonym (uti89) skrev 2012-02-20 10:27:57 följande:
    Och de som hänger här?
    Också socialt inkompetenta?

Skulle vilja säga att de som dömer en hel grupp individer på det sätt du gör är de som är mest socialt inkompetenta av alla. Kanske mest inkompetenta, alla kategorier.
    kan vara så. Eller så är det den miljön runt omkring mig som har färgat min uppfattning. Du ser, att människor tycker olika saker, beror oftast på hur man har det runt omkring sig. Tror du att en som lever med våld och hot, en som lever i en trygg miljö, en som är fattig och en som är snuskigt rik, har samma uppfattningar. Att statistik och fakta skulle färga deras uppfattning om saker och ting tror jag inte.

När jag hör hur mina kvinnliga vänner berättar vad som händer vid dejting, kontakter via nätet och telefon. Så blir jag bedrövad och inser att huvudparten av dessa män är helt inkompetenta när det gäller att uppföra sig på ett juste sätt. När det skryts om hur mycket lägenheten kostar, hur mycket de tjänar varje månad, ber dem att klä av sig helt eller i bara trosorna och posera framför telefonen eller datorn, så är det något som är helt jävla fel när det gäller social kompetens.

Har du inte råkat ut för dessa så har du säkert en annan bild än vad jag har. För tre år sedan visste jag inget om detta beteende, men nu är det vardagsmat för många.

Inkompetent på vilket sätt menar du, socialt, kunskapsmässigt? 
  • Glädje58
    Anonym (uti89) skrev 2012-02-20 10:27:57 följande:
    Och de som hänger här?
    Också socialt inkompetenta?
    Den här tråden är inte en dejtingsajt. Blanda inte ihop detta
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)