Anonym (uti89) skrev 2012-02-20 10:27:57 följande:
Och de som hänger här?
Också socialt inkompetenta?
Skulle vilja säga att de som dömer en hel grupp individer på det sätt du gör är de som är mest socialt inkompetenta av alla. Kanske mest inkompetenta, alla kategorier.
kan vara så. Eller så är det den miljön runt omkring mig som har färgat min uppfattning. Du ser, att människor tycker olika saker, beror oftast på hur man har det runt omkring sig. Tror du att en som lever med våld och hot, en som lever i en trygg miljö, en som är fattig och en som är snuskigt rik, har samma uppfattningar. Att statistik och fakta skulle färga deras uppfattning om saker och ting tror jag inte.
När jag hör hur mina kvinnliga vänner berättar vad som händer vid dejting, kontakter via nätet och telefon. Så blir jag bedrövad och inser att huvudparten av dessa män är helt inkompetenta när det gäller att uppföra sig på ett juste sätt. När det skryts om hur mycket lägenheten kostar, hur mycket de tjänar varje månad, ber dem att klä av sig helt eller i bara trosorna och posera framför telefonen eller datorn, så är det något som är helt jävla fel när det gäller social kompetens. 
Har du inte råkat ut för dessa så har du säkert en annan bild än vad jag har. För tre år sedan visste jag inget om detta beteende, men nu är det vardagsmat för många.
Inkompetent på vilket sätt menar du, socialt, kunskapsmässigt?