• Glädje58

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

etanol skrev 2011-08-15 18:45:09 följande:
    Glädje58 skrev 2011-08-15 18:33:54 följande:
    Absolut Glad

Tänk så här, det är som bostäder. Människor flyttar ihop, isär, får tillökning, någon dör. Det är det som håller igång hela bostadsbranschen. Likadant är det med förhållanden. Det kommer alltid att finnas bra män. Men det är inget som är "kvar", utan det är bara utvecklingen som skapar nya förutsättningar. Bra va...
    Nej...jag har just flyttat å det var skit. Har ett bra boende nu, å vill inte byta ut det mot en karl som är flyktig...å jag fattade inte logiken alls där...*går å spolar hjärnan*

Jo, jag menade att precis som i bostadsmarknaden, så är det i relationsmarknaden. Jag hör ibland att, finns det verkligen någon bra man/kvinna kvar till mig? Det handlar inte om att det ska finnas någon kvar. Det finns många jättefina män/kvinnor som lever i förhållanden som inte fungerar bra. Och troligtvis så sker det en separation som genererar att två nya kommer ut på marknaden. Så är det hela tiden. Det kommar alldrig att ta slut på bra män och kvinnor.
  • Glädje58
    Ernst Hugo skrev 2011-08-15 18:56:35 följande:

Problemet är när man hittar en schysst våning som det redan bor någon i Förvånad

Så är det väl som oftast. Men nån gång kanske man har turen att tajma in det
  • Glädje58
    Ernst Hugo skrev 2011-08-15 19:07:04 följande:

Ja men om nätdejting är som bostadsbytar-sajterna då är jag nog mer inne på en lapp på ICA nu Glad

Det är ju det de flesta av oss drömmer om, att träffa någon i förbifarten på ica, eller coop
  • Glädje58
    etanol skrev 2011-08-15 19:10:01 följande:
    Funkar inte det här med nätdejting, då vettefan om man inte skulle knåpa ihop en sån, med tlfnr som man kan riva av...

Ja, eller inte...

"Hej, jag söker dig som kan riva av mig"  Skrattande
  • Glädje58
    Anonym skrev 2011-08-15 19:41:38 följande:
    Tror att det är dags för mig att sälla mig till denna skaran.

Efter 18 års äktenskap har jag gett mig ut på marknaden men funnit att det är en djungel av lögner och bedrägerier.

Dejt nr 1 rullade av tåget i permobil till synes uppenbart CP- skadad.
    Dejt nr 2 var minst 2 dm kortare än vad han utgav sig för att vara. För att släta över sin lögn erbjöd han mig en ny bil om jag gav honom en chans.
    Dejt nr 3 var 20 år äldre och säkert 40 kg tyngre än vad han hade angett.
    Dejt nr 4 missade att tala om en liten detalj. Nämligen att han var gift.

Fler än jag som har träffat på lögnare och människor som utger sig för att vara någon de inte är? Hur reagerar ni?
    Jag blir fly förbannad och skyr inga medel.  
    Haka inte upp dig på detaljer nu. Försök att se det fina hos varje person Skrattande
  • Glädje58
    Anonym skrev 2011-08-15 20:07:17 följande:
    Tyvärr har jag svårt att se något attraktivt med lögner. Det gör bara att jag absolut inte vill lära känna en person.

Jag förstår dig. Ärligt talat, hur förnedrande är det att bli erbjuden en bil för att bli ihop med en person? Vad blir nästa "lilla" defekt han vill köpslå om?
  • Glädje58
    Anonym skrev 2011-08-15 20:31:02 följande:
    Ja det kändes ju inte riktigt okej.
    En vild gissning från min sida säger mig att nästa defekt att förhandla om var ögonmåttet. Du vet den där lilla detaljen som kan omvandla 12 cm till 22 osv.
    Vad glad jag är att det aldrig gick så långt. 

Det kan bli som de värsta fiskehistorierna Glad
  • Glädje58
    Anonym (kvinna 40+) skrev 2011-08-15 19:47:18 följande:
    Giftgrodan. du är inte ensam om glasberget. har också systrar, 2 st som är gifta båda två sedan MÅÅÅÅÅNGA år och har flera barn. De är YNGRE än jag!!! Jag har varit singel i snart 15 år...

Jag har varit singel i snart tre år och inte velat träffa någon förrän nu i våras. Och nu börjar det kännas rejält tomt. Jag måste fråga dig hur har du stått ut i femton år. Har du ändå haft en del dejter under tiden eller hur har det sett ut?
  • Glädje58

Jag såg i en presentation att en kvinna sökte en särbo med mycket eq. Vad menas med det? Funderar på om hon sökte någon med hög IQ...

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)