Inlägg från: Päronskrutt |Visa alla inlägg
  • Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (Dejting) skrev 2011-07-12 21:50:22 följande:
    Har också stor erfarenhet av nätdejting. Har två barn med två olika pappor och båda träffade jag via nätdejting.
    Så nu är jag ute och söker igen. Tycker att det är enormt svårt att hitta nån, delvis för att jag i mitt fall har begränsat med ledig tid och delvis för att ...f-n vet inte. Konstiga typer kanske.
    Senaste romansen, t.ex. Vi klickade, allt kändes bra. Jag hoppar inte i säng direkt, vill lära känna personen. Trodde att nu, nu har jag verklilgen träffat HONOM. Nix! Visade sig att han fortfarande bodde ihop med sin f.d. flickvän i hennes hyresrätt. Väntade på att få en fast anställning (är egen) för att kunna ta lån och köpa eget bla bla bla. Detta kom fram på 5-e dejten!!! Hallå! Så himla taskigt! Jag höll på att bli kär i honom.

Eller som TS skrev, en trevlig date, flera trevliga dejter med samma person för att sen sluta höra av sig. Jag fattar NADA!
    Åh vad skönt (men trist för dig ) med nån med liknande erferenheter...

Sen har vi killen som är jätte på, vi träffas på en middag, båda vill träffas igen för det klickade....sen hör han inte av sig....går några veckor så dyker han upp på jobbet....blablabla...får telenummer igen....hör inte va sig...går några veckor han skickar ett sms...då frågar jag rent ut : va fan pysslar du med ? . Jo, då har han problem med ett kk som inte vill släppa. "Men fixa det då först innan du raggar nytt "

Eller killen som jag lunchar med 2 ggr, fikar med och bjuder hem på middag....han har SÅÅÅÅÅ bra kontakt med sitt ex och är där nästan varje dag. Fine jag är inte svartsjuk, har bra kontakt med mina ex...men nåt i magkänslan länns fel.... När han inte får hångla fjärde dejten blir han sur (kemin fanns inte där men jag vill ge det en chans) men han sa att jag kunde höra av mig om jag ville ha sex för som det var nu fick ju exet ställa upp ibland....oj va hag blev sugen på honom hahahahaha
  • Päronskrutt
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-12 22:13:35 följande:
    Haha! Vilket pucko! Jag har, efter misslyckade historien med killen som bodde ihop med sitt ex, börjat välja bort ALLA utan profilbild och köper inte längre snacket om brist på bilder i datorn eller att man är föreläsare och inte vill bli igenkänd. Ingen bild, ingen kontakt. Punkt slut.

Jag tror inte jag gör något fel när jag dejtar. Jag har kanske bara inte träffat honom ännu. Det är så man får tänka om man inte vill ge upp. Förlängde mitt medlemskap med ett halvår för en månad sen och fick 3 månader gratis, så nu måste jag få valuta för pengarna :) Är inte på HP utan på en annan sajt. Har jättemånga besökare men knappt nån som skriver. Får intrycket att det inte är så många killar från huvudstaden. Trist för mig.
    Ja han var ett rikspucko men när jag kommit på vad han sa så skrattade jag gott och lärde mig att magkänslan är rätt

Regga dig på HP det är gratis och det är överskott på killar så du kommer få många intresserade.
  • Päronskrutt
    Anonym (loser) skrev 2011-07-12 22:18:30 följande:
    Jag har en profil på HP, är tjej och har inte fått ett enda mail
    Skriv in att du söker kort romans så får du inboxen full
  • Päronskrutt
    Anonym (loser) skrev 2011-07-12 22:26:04 följande:
    Hehe, jag ska testa det. Rapporterar här om några dagar
    Åh vad roligt gör det ska bli spännande att höra

Jag hade kort romans först men fick ändra för jag fick allt från 18 åringar och uppåt (är snart 40 själv ) och en massa förslag, ändrade till vänskap och fick inget så nu kör jag på seriös relation och får lagom.
  • Päronskrutt
    Anonym (loser) skrev 2011-07-12 22:31:17 följande:
    Jag har varit medlem på spraydate och match innan och har nog aldrig träffat på någon som bara varit ute efter sex faktiskt. ALLA har varit superseriösa och åtminstone 90% har velat ses igen. Mitt problem är att jag aldrig blir intresserade av dem. Därför låter det så främmande att folk bara skulle vara ute efter sex, och därför är jag så förvånad över att ingen på HP nappar. Men jag har en lite halvknasig pres (tänkte variera mig eftersom jag bara drar till mig killar jag inte blir attraherad av) och sen har jag inget foto heller. Kanske därför det inte händer nåt, eller så är HP en skitsite helt enkelt .
    Tror att ett foto gör susen för HP är ingen skitsite för tjejjer

Själv funderar jag på att göra en helt oseriös profil på HP, utöver min seriösa jag har , bara för att se skillnaden
  • Päronskrutt
    Anonym (loser) skrev 2011-07-12 22:34:18 följande:
    NÄE! Haha, ändrade för två sekunder och har redan fått 2 mail och en flirt! Alltså på några minuter. Snacka om oseriösa killar...!
    Hahahahahaha jag sa ju det
  • Päronskrutt
    maskros81 skrev 2011-07-12 23:03:42 följande:
    Tror killar o tjejer e lika goa på dejtingsidor ärligt talat....Många e egentligen säkert ute efter att hitta kärlek på riktigt, men blir hårhudade o avtrubbade efter upprepade bottennapp och oseriösa förslag..
    Håller med om det och känner igen mig i det.
    Var mer seriös för ett år sedan än vad jag är nu och har svårare att släppa in nån och anstränga mig att skriva roliga mail osv.
  • Päronskrutt
    Anonym (T) skrev 2011-07-13 00:16:11 följande:
    Hej du TS!

Jag är ensamstående med ett barn. Jag hade en profil på Mötesplatsen men det var inget för mig och sedan på Match som jag tyckte var bättre. Jag fick massor av svar men nästan bara av killar som var betydligt yngre eller män i karriären "med höga krav på tillvaron". (Min syrra påstår att de söker älskarinnor eller i värsta fall lyxprostituerade men jag tycker att hon är lite väl cynisk .)

Av alla dessa svar var bara ett fåtal realistiska öht och jag har tydligen en otrolig förmåga att handplocka psykon. De senaste två var nog narcissist respektive autistisk. Det är väl ok om man är medveten om det och medicinerar men jeeesus vilka stolpskott (psykiskt alltså).

Jag tror att jag får börja överväga de yngre killarna. Jag hade kontakt med några som verkade jättetrevliga men jag fixade inte ålderskillnaden. Jag är 39 och de var allt från 25 till 35. Under 30 går inte bara. Jag har alltid haft äldre män och mitt önskemål var 39-55 men jag får väl bredda mig lite.    

Vilken sida rekommenderar ni om man vill träffa en helt vanlig stabil charmig svennebanan, (Musse Hasselvall ungefär ), gärna hantverkarkille?    
    Jag kan tycka ibland att jag har en förmåga att plocka psykona men i efterhand kan jag skratta åt dem
    Tror nästan att 30 killarna har mindre issues än 40 gubbarna.
    Träffade en kille, snygg och jämn gammal med mig men herre min skapare vilken hypokondriker.... Jag som vanligtvis är väldigt empatisk kunde sista gången vi träffades inte enns få fram "stackars dig" då hade vi träffats ca sex gånger. Han va tjock, han hade ont där, han hade allergi, han hade ont på ett annat ställe, han var trött mm mm mm kul att lyssna på....not....
  • Päronskrutt
    Anonym skrev 2011-07-13 08:51:56 följande:
    Om inte killen hör av sig kan ni väl göra det själv, varför åligger det i princip alltid killen att göra det enligt er tjejer, har ni hört talas om jämnställdhet?
    Tro mig vi hör av oss men vill inte bli en desperat stalker heller ... 2 sms utan svar sen räcker det.
  • Päronskrutt
    Anonym skrev 2011-07-13 09:33:02 följande:
    för mig är det det. Har bild men det hjälper inte.
    Ändra till att du söker kort romans....
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)