Inlägg från: Päronskrutt |Visa alla inlägg
  • Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

LivingEasy skrev 2011-07-17 13:23:33 följande:
    Precis så tänker jag med!  Internetdejting kan ju lät bli krystat. Och kan man liksom göra det mer till en spontangrej, så är man mer sig själv och ger en rättvisare bild av sig själv och faktiskt kan ha kul oxå.
    Du är så klok Fredrik, du kommer inte vara singel så länge till nu när tjejjerna på FL fått tag i dig
  • Päronskrutt
    Gulletroll skrev 2011-07-17 13:21:12 följande:
    Det känns som många tjejer vill ha nån slags garanti typ redan innan man träffat killen. Å då e det ju som bäddat för besvikelse. Av egen erfarenhet så har jag lärt mig att inte ta det allt för seriöst utan mest se det som lite spänning och skoj i vardagen.
    Jag har gjort som du de senaste dejterna jag har haft, inte tagit det så seriöst och även dejtat sånna som jag kännt att det kommer nog inte att bli nåt pga att vi vill olika (han mer oseriöst än mig) och även killar som varit yngre än jag tänkt mig osv. Jag kan lika gärna leka av mig medans jag är singel så är jag trött på det när jag väl stöter på Mr Right
    Jag har även en kk (eller vad det nu är vi har inget uttalat förhållande) under tiden så att jag får vissa behov tillfredsställda
  • Päronskrutt
    LivingEasy skrev 2011-07-17 14:32:51 följande:
    :D
    Så perfekt är jag inte men jag tackar. Jag är inte den lättaste att bli ihop med heller. Även om jag inte har barn så har man ju saker som binder en.
    Och ska jag va ihop med nån vill jag ses ofta och ha mycke närhet
    = ha myxet sex = sexmissbrukare hahaha

Förlåt bara på skoj !!!
  • Päronskrutt

Lärde mig ganska snabbt att tänka på vad jag skrev till killar.
    Mailade med en kille/gubbe (ca 45) och han beskrev hur en kväll kunde se ut med levande ljus och middag, jätte nice.....då skrev jag "gör du det så har du halva inne....... "  Det missuppfattades JÄTTE mycket och han kände i princip att halva var inne.....inte riktigt så jag menade det var mest ett uttryck för mig som han tolkade bokstavligen

• Päronskrutt

Nu kom jag ju ihåg en rolig chatt jag har haft.......
    En 18-20 årig kille som mailade mig...
    Jag svarade lite snällt nåt : " Tack men,nej tack du är väldigt söt men lite väl ung" (jag är 39
    Han svarade nåt som : "Vad spelar åldern för roll"
    "För mig gör det det och du är väldigt ung"
    Han fortsätter vara på..... då skriver jag : "När du föddes så flyttade du hemifrån"
    Inte enns den piken fattade han.......hahahahaah

Vad är det med 18-23 åringar och 40 åriga kärringar ????

• Päronskrutt
    Baginbox skrev 2011-07-18 00:14:29 följande:
    Trist, det blev bara någon gapig harang på obegriplig svenska och blockering. Hon är inte svenska om det nu är en förmildrande omständighet...
    Skönt att höra att inte bara män beter sig svinaktigt !!
  • Päronskrutt
    Anonym (Vågar jag nu) skrev 2011-07-17 17:00:01 följande:
    Har läst era inlägg men inte skrivit något. Jag har ännu inte vågat registrera mig på någon dejting-sajt ännu men tänkte kanske ta modet till mig efter sommaren. Fast ärligt talat så vet jag inte om jag vågar när jag har läst allt ni skrivit! Jag blir helt chokad av vissa mail ni har fått!

En fråga till er, ser man hur länge någon har varit medlem på sidan?

Skrev en annan tråd där jag ville ha erfarenheter från folk som nät-dejtade men där var det otroligt många lyckliga slut, det kanske är i den här tråden som sanningen kommer fram! Obestämd
    Det är klart att du ska registrera dig !!
    Alla vi här ör ju registrerade trotts allt skit vi öser här, just för att chansen ändå finns att hitta en trevlig man/kvinna. Sen får vi även trevliga mail från normala män/kvinnor men denna tråden är inte för att jämföra dessa utan tvärtom få ur sig lite frustration när det skiter sig.
  • Päronskrutt
    Baginbox skrev 2011-07-18 00:34:06 följande:
    Var skönt med lite balans här i tråden ;)
    Jo det behövs mer män i denna tråd, du och Fredrik72 är ganska ensamna
  • Päronskrutt
    Baginbox skrev 2011-07-18 00:48:37 följande:
    Åtminstone som inte är anonyma. Men det var bra med denna tråd. Nu fick man lite perspektiv på fenomenet i helhet på nåt sätt. Förra svängen jag hängde på dejtingsajterna tog jag mer vid mig av de svar man fick eller uteblivna svar. Nu är iaf jag mer luttrad och denna tråden visar ju att det finns en hel del märkliga människor därute vars ageranden inte bör tas på för stort allvar.
    Jag har en killkompis som är aktiv på HP och han tar väldigt illa vid sig när tjejjrna inte svarar på hans mail och flirtande. Har försökt förklara hur vissa killar uppför sig och att det tyvärr oxå gör att man som tjej "dissar" även bra killar av bara farten.
    Det är ju inte er personligen(eller oss- detta gäller ju tjejjer oxå) det handlar om för när man blir "dissad" så är det ju av en person som inte lärt känna en ordentligt och då mpste man försöka att inte ta åt sig. 
  • Päronskrutt
    Baginbox skrev 2011-07-18 01:19:40 följande:
    Jag märker ändå en klar skillnad idag mot innan, mest beroende på min profiltext tror jag. Kort och enkel. Inga långa kravspecar på hur hon ska vara och ingen lång beskrivning av mig och mitt liv.
    Där tror jag att du gör helt rätt
    Det är precis en sån kille som jag kontaktar eller svarar
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)