• Glädje58

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (hjärtat) skrev 2011-07-18 22:09:59 följande:
    Jag får mest en massa mail där det står "hej" och så inget mer. ... 

Då är det troligtvis inte copy and paste i det här fallet  Skrattande
  • Glädje58
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-07-18 22:59:06 följande:
    Haha!
    Fick precis det här mailet: "hej tänkte svara på din annons och se o jag fick svar jag gillar all kont akt mejl sms brev och allt mellan himmel och jord fråga får du göra om du vill"

Vad ska jag svara på det? 

Fråga hur i all världen han fick ihop en sån text. Vad är det för drog han använder som slår ut hans förmåga att skriva nåt vettigt?
  • Glädje58
    MrsTM skrev 2011-07-19 10:44:00 följande:
    Hej alla! Nu vet jag inte hur intresserade ni är av "success stories" i den här tråden, men jag tänkte bara ge lite tips utifrån mina egna erfarenheter.

- Nätdejting är ungefär som kortspelet "finns i sjön", man får räkna med många misslyckade dejter innan man träffar prinsen/prinsessan.
    - Var ödmjuk! Dissa inte direkt bara för att dejten inte ser ut och låter EXAKT som du trodde när du såg profilbilden. Du själv kanske också är snyggare än vanligt på din profilbild?
    - Träffas ganska snabbt. Helst inom några veckor från det att ni börjar prata. Men ha INTE sex på första dejten.
    - Ge dejten en timme. Att ta en fika är perfekt. Offentlig miljö, du är trygg om människan visar sig vara en psykopat. Plus att en fika tar ungefär en timme, sen kan man bryta upp utan att vara oartig.

Jag träffade min man på nätet. Han var superduktig på att formulera sig i skrift, det var den biten jag fastnade för. Såg ut som en vanlig, trevlig kille på bilderna. Rösten visade sig vara helt annorlunda mot vad jag trodde, och han hade några underliga tics i ansiktet när han blev ivrig i en diskussion. Men på tredje dejten hade jag kommit över dessa skillnader mot hur jag trodde att han skulle vara!

Jag fick en bra känsla för honom redan innan vi träffades, och eftersom jag fått för mig att han var något extra så frångick jag mina egna principer och bokade in ett restaurangbesök på första dejten! Vilken press, tre timmar med mat och vin, tänk om det blir pannkaka! Men det blev världens mysigaste kväll, magkänslan stämde som vanligt.

Nu har vi snart varit tillsammans i 3,5 år, och vårt underbara bröllop gick av stapeln för sex veckor sedan.

Lycka till allihop, ge inte upp! Det är på nätet man har störst chans att träffa seriösa människor som verkligen VILL träffa någon. På krogen är det fler som bara är ute efter ett one night stand.
    Fan också, nu kommer mina förväntningar att höjas katastrofalt mycket. Inte bra...
  • Glädje58
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-19 12:23:46 följande:
    Det går snabbt över, snart är du lika desillusionerad som vi andra
    Det blir på nåt sätt en livsstil, eller hur?
  • Glädje58
    singelsthl skrev 2011-07-19 12:25:49 följande:

hej NN ska vi resa nån dag? vart du vill :) jag bjuder

Hahah

Jag åker gärna till Bahamas, sen kan du åka vart du vill...
  • Glädje58
    Gulletroll skrev 2011-07-19 09:10:16 följande:
    Jag är 169 cm men vill helst ha en kille över 185 cm ( och gärna vältränad )
    Då går jag igång rejält
    Nu hinner jag inte skriva mer, ska ner till gymmet nu. Vet i tusan om inte jag behöver en ny bil. När man är 185,1 cm lång får jag böja mig lite när jag kliver in och sätter mig. Känns lite i nacken faktiskt...
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-22 22:20:42 följande:
    ...Men nu till frågan, Han är som sagt intresserad av att träffas, intresserad av vad jag har att säga, lite flirtig och sådär. Men han tar sån tid på sig att svara på mina mail. Han kan läsa mitt mail på förmiddagen och sen vara online hela jäkla dagen och kvällen utan att svara och sen tillslut svara på eftermiddagen dagen efter. Varför? Han är ju online, han har inget att göra, men han svarar inte.

Någon klok som kan svara på varför?

Han har säkert många järn i elden när det gäller kvinnor. Jag har en vän som har råkat ut för något liknande fast med ännu grövre frånvaro. Sen finns det en kategori som en annan vän har råkat ut för, sniglarna. Allting tar sååååååå lååååååång tid.

Vänj dig och acceptera det. Eller släpp det. Alternativ två är väldigt bra :)
  • Glädje58
    Nipplee skrev 2011-07-23 20:48:29 följande:
    har också provat nät dejting. dock bara sökt vänner för jag är nyinflyttad. känns som att utseende spelar väldigt stor roll på nätet. har man inte ett fett sexpack får man inga svar typ:P

Men om du endast söker vänner, så borde väl inte din mage ha så stor betydelse.
  • Glädje58
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-23 23:41:13 följande:
    Det här var intressant. ha ha

Gjorde en "fuling" och skapade en ny profil. Tror ni inte karln är inne snabbt som bara den och flörtar med mig! Han som var så "förvirrad" eftersom hans ex hade hört av sig och han behövde tid och fundera över sitt liv.

(vissa) karlar är för sorgliga 

Där ser du vad som kan hända när man är förvirrad Skrattande
  • Glädje58
    Anonym (e-kontakt) skrev 2011-07-24 00:09:24 följande:
    Det tog mig 1½ år att bli fri från honom, alltså innan jag klarade av att slänga ut honom för gott. Fast fortfarande kan han helt plötsligt börja ringa o messa mig. Känns som han förföljer mig ibland.

Fy fan, stackars dig. Jag känner för dem som han kommer möta framöver.

Vad var det som fick dig att känna att det inte var bra för dig? Tips på varningstecken...
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)