Inlägg från: Anonym (knubbis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (knubbis)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (nätopia) skrev 2011-07-17 17:13:36 följande:
    Är det inte det där som är det klassiska "bra självförtroende, men sämre självkänsla" ?

Tycker att jag också har bra självförtroende och bra självkännedom, men jädrar vilka trista tankar som dyker upp i mitt huvud när jag blir ratad. Då blir jag 14 år igen och känner mig som fulast på hela skolan och att detta aldrig kommer att förändras. Jag är dömd till ett liv utan kärleksrelationer :(  
    mjo, kanske, fast jag tror nog att det mest bara handlar om mitt utseende. Det känns onekligen som jag skulle tycka helt annorlunda om jag var 20 kilo smalare. Sen vet man ju inte om det verkligen skulle vara så... men jo, det tror jag. Eller menar du att om jag hade bättre självkänsla skulle jag inte tänka så om mitt utseende? Jag vet faktiskt inte, vad rä hönan och vad är ägget, liksom.
  • Anonym (knubbis)
    Glädje58 skrev 2011-07-18 11:41:43 följande:
    Jag pratade med min vän om detta i helgen och min syn på saken när det gäller nätdejting är att de flesta killar bara är ute efter lite snabb sex, gärna en eller några nya varje vecka. Det är ingen vetenskaplig uppsats jag har gjort, bara en känsla. Min vän, hon säger att det inte är så. Men att de flesta män på nätet är bara helt inkompetenta när det gäller de sociala koderna vid uppvaktning och relationer. Det är därför de håller sig där. I verkligheten har de inte en chans.
    då lär väl samma sak gälla kvinnorna, eller varför skulle det var en skillnad?
  • Anonym (knubbis)

jaha... jag chattade med en kille igår, allt var bra, det var kul att prata med honom och han verkade riktigt intresserad. Sen gick han av ett tag, kom tillbaka och sa några meningar, jag sa något och sen försvann han för att aldrig höra av sig igen, som det verkar. Himla konstigt!

• Anonym (knubbis)
    Baginbox skrev 2011-07-18 20:42:34 följande:
    För att aldrig höra av sig? Det var väl igår skrev du? Han kanske gick och la sig, eller drog ut på fest...
    mitt i en konversation? Jo, jag vet att det var igår :D
  • Anonym (knubbis)

min har fortfarande inte hört av sig. Har nån annan av er varit med om det, att nån bara försvunnit mitt i ett samtal för att aldrig återkomma? Man blir ju lite konfunderad...

• Anonym (knubbis)
    Gulletroll skrev 2011-07-20 00:26:26 följande:
    Jag kan vara lite sån... antagligen kan det bero på att personen inte fångat mitt intresse tillräckigt. Eg har den inte sagt eller gjort nåt fel bara det att lusten att skriva försvinner... å då slutar man svara.
    ja, visst, det förstår jag, men mitt i en konversation? och då kanske du inte ger en massa positiv feedback först, för att fem minuter senare försvinna?
  • Anonym (knubbis)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-20 22:38:27 följande:
    Knubbis, hur många dagar har det gått sedan senaste kontakten?
    Håller med om att man funderar på om det var något man skrev eller vad som hänt. 
    Kan det vara semestertider som påverkar?

Nej, uppenbarligen fick han reda på nåt om mig som gjorde att han inte ville ha vidare kontakt, eller nåt. Jag skrev till honom igår, nåt i stil med: "vart tog du vägen? :)" och han svarar inte, så det är inte mer att tänka på. Förutom att jag tycker att det är så SKUMT beteende, men det verkar ju inte vara helt ovanligt på nätet tydligen.

Vad jobbigt med din flirt! Vet inte vad jag skulle göra... har du frågat honom nå¨n gång varför han gör så?
  • Anonym (knubbis)

vad avundsjuk jag blir på alla era dejter! Jag vill också!

• Anonym (knubbis)
    Päronskrutt skrev 2011-07-21 18:40:07 följande:
    Men ut och dejta då.....jag är oxå knubbig och tjock och dejtar så mycket jag hinner ...har inte med utseende att göra Kyss
    ja, men man kan väl knappast våldsdejta folk?
  • Anonym (knubbis)

har ändrat till kort romans nu... inget napp än, men får väl vänta tills ikväll och se.

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)