Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Glädje58 skrev 2011-08-07 19:52:13 följande:
    Undrar om det är likadant i sängen. Tyvärr älskling jag kommer bara en gång per år  Skrattande
    Det som slog mig...
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-07 20:02:57 följande:
    Skit i hur många gånger han kommer bara han gör så att man själv kommer . Tyst
    Jomen, det tror vi väl ändå om honom. Han är ju en pålitlig typ
  • Anonym (Hmm)
    Henkan skrev 2011-08-08 10:47:49 följande:

Jag som är ny på det här med nätdejting... Hur länge ska man vänta innan man frågar om träff? Har haft en hitills lång och trevlig konversation på ca en vecka. Jag har massor kvar att diskutera som är intressant och jag vet redan ett x antal saker som jag vill fråga om som kommer sporra en del intressanta konversationer. DOCK vill jag ju inte bränna allt krut redan nu för då har jag fått för mig att risken finns att jag inte kommer ha något att prata om vid en kaffe/middag/whatevah. Jag har ju aldrig riktigt varit på en "riktig" dejt med någon ny... Utan det har ju mest slumpat ut sig förut med ex liksom... Typ att man träffats via vänner etc och sen har det naturligt glidit över i något mer, typ...

Fråga henne du, en vecka räcker om det känns bra. Har hon barn så kan det ju bli kruxigt förstås att träffas snabbt. Lycka till!
  • Anonym (Hmm)

Men hur GÖR ni för att dejta så mycket? Jag är medlem på 3 olika sidor och har haft 2 dejter på ett år!!! Bor mitt ute på  vischan så jag får väl flytta till storstan då...

• Anonym (Hmm)

Nä nu är det slut på pojkar på nätsidorna. Finns inga nya, gått laget runt Så är det ju, de TAR slut. Och när nån ny dyker upp så brukar det va nån som söker sex.

Surrat tre kvällar med en som är kanon på alla sätt och vis: ålder, bostad, intressen, utseende osv. Han har dessutom humor och känns riktigt, riktigt spännande. Och vad händer? Jo, han skriver 2 meddelanden per kväll med 3-4 timmars mellanrum. Känns ju inte som att han är SÅ jätteintresserad då

Less på detta. Lär inte hitta nån. tror jag får söka flickor istället, verkar ju finnas en del som söker relationer på nätet

• Anonym (Hmm)
    Henkan skrev 2011-08-11 08:45:25 följande:

Hur kan det ta slut? Av tusentals bilder som jag ser så känner jag kanske igen femton... Det beror kanske på vilka sidor man hänger på? Det har inte hänt att jag hittat samma person på flera sidor heller...

Självklart får inte alla tjejer "150 mail om dagen", MEN jag kan slå vad om både kung och fosterland att en motsvarande man. Ta tex en man på 35, ensamstående med 1-2 barn som vill ha fler barn... Han får ett mail per halvår medans en kvinna på 35, ensamstående med 1-2 barn som vill ha fler kanske får 1-3 i veckan.

Där har ni skillnaden. Fasen, kan skriva en uppsats i ämnet tror jag =)

Menar att det tagit slut på killar inom mitt sökområde: Max 15 mil bort, icke rökande och med ett åldersspann på ca 30-45 år. Har pratat med alla nu som är inom det kriteriet. Förutom de som har många barn och vars utseende inte attraherar mig. Så jo, det finns inga fler nu. Jag finns på 3 sajter.

Men det är skillnad på storstad och landsbygd.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (M) skrev 2011-08-11 09:02:30 följande:
    Kan det rent av vara ett gott tecken att han är så pass duktig på att ha ett eget liv att han gör andra grejer än att sitta och häcka framför dejtingsidan på kvällarna? ;)
    Både och, känns som han skulle åtminstone kunna sitta kvar o vänta på NÅT svar ifrån mig... Men klart det är bra att ha ett liv oxå
  • Anonym (Hmm)
    Henkan skrev 2011-08-11 09:09:03 följande:

Jag kan avslöja att som kille så får man först och främst vara tacksam om man får svar ö.h.t.

Sen är det oerhört vanligt att man får vänta minst en dag mellan varje meddelande när man väl börjat fått svar, detta trots att de skriver att de är intresserade...

Vad är det för sätt att förvänta sig att han ska häcka vid datorn hela tiden och vänta på massa meddelanden? Det är bara friskt att kvinnan får vänta lite på mannen oxå, då det annars alltid är tvärtom i princip samtliga livssituationer =)

Fast de killar man surrat med som varit intresserade de skriver faktiskt ganska mycket. kanske för att de inte är så vana att få nån kontakt med nån, precis som du säger

Det är bra att han inte lever vid datorn (vilket jag gör som är ensamstående mamma och bara är hemma), men lite tempo vore skoj. Så jag tror inte han är intresserad tyvärr.
  • Anonym (Hmm)
    Henkan skrev 2011-08-11 09:30:15 följande:
    Av de ensamstående mammor som jag pratat med så är det istället jag som får vänta då de verkar vara väldans upptagna. De har inte heller läst så de vet ju inte vad man skrivit men när man väl får svar så är det engagerat liksom.
    Ok, ja jag har datr på hela tiden och spanar när jag går förbi. Svarar ganska snabbt i regel. Inte på dagtid när jag jobbar givetvis, men på kvällarna.

Men vad har du för tankar på ensamstående mammor? Är det nåt hinder? Minns du var lite yngre.
  • Anonym (Hmm)
    Henkan skrev 2011-08-11 09:53:52 följande:

Alltså, jag har inga speciella tankar så. Det är snarare så att om jag skriver med någon som jag finner intressant så ser jag det inte som ett problem om det visar sig att hon har barn sedan tidigare.

Jag går efter personligheten.

Va skoj att höra. Och de flesta ensamstående mammor delar ju på tiden tillsammans med pappan, åtminstone ibland. Men några av oss är mammor dygnet runt, året runt och det gillas nog inte av många. och det förstår jag, men inte tänker jag tvinga någon att sitta hemma med mig varende helg bara för att jag själv inte kan gå ut.

Du verkar va ett fynd
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)