Claudia gbg skrev 2013-01-05 11:18:20 följande:
Grattis till bebis trolltoka! Visste inte att du var gravid... Gick allt bra?
Började hänga här i början av graviditeten

tack! Gick superbra och han är supersnäll bebis

Inasan skrev 2013-01-05 17:08:45 följande:
Hej!
Jag har följt denna tråd väldigt länge nu men har tidigare inte skrivit ngt.
Vill börja med att säga att ni alla är väldigt duktiga och inspirerande !
Kände direkt att jag oxå ville ge mig på att göra ngt till vår lilla men har inte sytt sen jag gick i mellanstadiet, är idag 31 år! Nu har jag gått hemma i lite mer än en månad och har tagit tag i nga projekt jag velat göra länge .
Vår lilla är beräknad 24 januari och är vår första så det första jag gjorde va ett babynest till den lilla. Trots att jag inte sytt på vääääldigt länge blev jag riktigt nöjd över resultatet . Fick efter denna i uppdrag av en vän att sy ett babynest för tvillingar, vilket en av hennes vänner väntar, så det tog jag mig an.
Idag blev jag även klar med en filt till babyskyddet som jag ville ha. Såg att nga här gjort ngt liknande och tyckte det verkade som en väldigt smart idé då den lilla föds in i den kalla årstiden . Dock blev det ingen påse av det utan en enkel filt att bara vira runt bebisen. Då vi inte vet kön fick det bli en svart och vit.
Tänkte att mitt nästa projekt ska få bli ett blöjfodral med skötunderlägg, hur jag nu ska få ihop det .
Tycker det är otrolig
t roligt att se vad ni gör och inspireras av alla smarta lösningar och idéer som ni har .
Ska ngn dag försöka mig på att sy kläder men är inte riktigt där än känner jag...
Keep up the good work !
Jättefina grejer!
JohannaS03 skrev 2013-01-05 21:10:19 följande:
Åh vilka fina babynest ni gör! Jag är tyvärr ingen mästare på att sy, sticka är min grej.
Jag är fortfarande lite insnöad på priser och jag tror att det lönar sig mer att sy och sticka till en bäbis. Då går det inte åt så mycket garn eller tyg och bäbiskläder är dyrt i förhållande till hur mycket tyg det är.
Sen har du helt rätt Trolltoka att man får egen design och ingen fattig har utnyttjats!
Ett tips som min syster gjorde var att hon köpte stora kläder second hand och sydde barnkläder av! Blev jättebilligt och bra för miljön!
Upp till 86/92 lönar de sig att sy själv om man bara räknar materialkostnad.