Syjunta för gravida!
jätte fint carroo !!! Jag skall göra ett lapptäcke till vagnen men också ett som man kan ha på golvet =) Jätte fint var ditt !
jätte fint carroo !!! Jag skall göra ett lapptäcke till vagnen men också ett som man kan ha på golvet =) Jätte fint var ditt !
föressten hur virkar man ihop mormorsrutorna? Jag har ju gjort några stycken nu som jag tänkte sätta ihop, men blev himla kluven över hur jag skall göra så det blir snyggast !
nu har jag "råkat" vara in på panduros hemsida.... fick sån lust att göra ett något riktigt minnesfullt då jag känner mig huuuuur underbart bra som helst just nu i graviditeten. vecka 21 och jävligt lycklig :) Det måste förevigas !
Så jag har beställt hem ett album med cremefärgade blad och kanske 20 extra blad som jag kan fylla upp med hela graviditeten.. började skriva dagbok i början men det har jag glömt bort, så i detta album blir det en hek del ord om kärlek, bilder på magen och tankar samt hur jag mår och hur allt känns nu under graviditeten :) Så kul att kunna gå tillbaka och läsa och njuta sen :)

nu är min åkpåse/vagntäcke/lekfilt klar ! .. blev inspirerad av någon här långt bak i tråden som sytt ett täcke till vagnen, så jag gjorde något liknande :) denna kan man dock ha som åkpåse när bebis är nyfödd, (inte så kallt i september och denna har fleece i sig) sen kan det vara ett täcke bara i vagnen och en lekfilt om man är och hälsar på hos någon :)
just det glömde lägga bild på hur den ser ut när man öppnar den baktill till lekfilt

oho du kommer hinna med många plagg trolltoka ! :D
Själv skall jag sätta mig och helg pyssla nu med mitt gravid bebis album för nu har mina bilder framkallats och jag har fina pennor att skriva med =)
jag ska sy ett nytt tyg runt spjälsängsskyddet / ja fast till min vagga.. och jag vill ha ett gammeldags tyg i någon ljus unisex färg.. är det någon som har tips på något sånt tyg, jag tänkte mig kanske ljusblått vitt rutit eller något sånt. men känns som om jag snöat in mig på de, något tips? :) Och gärna en hemsida att beställa på, har ingen tygaffär här jag bor :P
Nu blir det att sy lite sängkläder till vaggan :) nu börjar det ju närma sig, 2,5 månader kvar, och jag har massor jag vill hinna sy !
någon som föressten har något tips hur jag skall "knyta" ihop täcket i ena delen? Jag vill inte ha massa snören och en dragkedja känns ju inte heller så bra... knappar? Kan det vara farligt för bebben? Några tips ? :D