• Edds

Syjunta för gravida!

trz skrev 2012-06-14 16:29:57 följande:
    Edds: kan du inte ha omlott som på en kudde?
    jag gjorde bara som en liten öppning som jag kan trä in täcket i =)  det är ju ändå så pass litet, typ 50x70 eller ngt sånt så det lär inte trilla ut =)
  • Edds

Vilket typ av garn ska man ha för att virka till bebben ??

• Edds

Så kom det inte med!! Blir så irri på denna iphone ibland. Menade förståss virka converce skorna

• Edds

Tall arrangemang; jag hade haft det hela tiden, har i vagga och spjälsäng i övre och nedre läge... Helst för att skydda bebben så h* n inte ska ex fastna med armen mellan eller slå sig eller ngt sånt :) håller på att sy ett skydd till vagga och spjälsäng nu:)

• Edds

Haha min telefon altså : tallbarr ska det stå !

• Edds

Åå och jag har helt tappat motivationen !! Måste få tummen ur och sy spjälskyddet... Det går segt...

• Edds

äntligen är spjälskyddet överkastet och kudde klart =) !! bara 47 dagar kvar tills bebis kommer då !
  • Edds
    Miiiis skrev 2012-07-19 22:35:54 följande:
    Edds: Har du nåt mönster/beskrivning till överkastet? Jättesött!
    jag har bara virkat vanliga mormorsrutor 4 varv i diverse färger på varje ruta och sen virkat ihop dom, sen på ytterkanten virkade jag 2 rader med bara vitt och sydde på ett vitt fleecetyg på baksidan så det skulle bli stabilt och varmt mysigt ! :)  jag använde mig av ett tunt ullgarn som hette baby, just för att det skulle bli sådär mjukt och gosigt =)
  • Edds
    Tussilago78 skrev 2012-07-21 09:49:58 följande:
    Hur syr man på en fleecebaksida på en filt med mormorsrutor på bästa sätt?
    jag gjorde såna här kant stygn (vet inte vad det egentliga namnet heter?) med samma garn som jag gjort mormors rutorna i :) blev mysigt och fint :)
  • Edds

JA langett styng, det var de jag gjorde när jag sydde ihop fleece baksidan på mormorsrute filten ! :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!