Syjunta för gravida!
Var inte nålen det var fel på ;) utan jag som på nått sätt måste klippt av tråden mot den inbyggda saxen varje gång jag satte i tyget... fråga mig inte hur...
Denna är oxå en hyskylock men det var inga vanliga nålar... iaf inte samma som är till min andra symaskin. Så är glad att den inte var trasig..
Men tror inte jag behöver trä om hela maskinen för en tråd är trasig? De har ju olika kanaler i maskinen? Kan det spela så stor roll då.
JAg fick det iaf o funka till slut är bara trådspänningen jag bråkar med nu... en av trådarna på rätsidan kommer lite tokigt.. tror det är den andra tråden från vänster som är fel. Men blir bara tokigare om jag ändrar trådspänningen så kanske får nöja mig med så det ser ut.
Känner mig dock väldigt motarbetad.. Nu när jag bestämt att jag ska våga sy nått ja då hittar jag inte min mönstertidning. Som stått på samma plats i över ett år och väntat på att jag ska ha tid o sy igen... :( och det enda mönstret jag hittar är från 68-98 vill ju sy något som bebisen kan använda på en gång....
Så blir väll till o rita av ett plagg imorgon istället.. men tycker resultatet brukar bli bättre när jag utgår från ett riktigt mönster...