Syjunta för gravida!
Här finns det fina barntyger:
Sitter i samma sits som Viktoria här... helt plötsligt är det bara 4 månader kvar och jag har inte ens börjat med nåt alls än! (jo, några virkade plagg men det var mest tidsfördriv....)
Vad använder ni som stoppning i nesten? I botten tänkte jag mig en tunn vanlig madrass, men runt om? Vanlig kudd-stoppning på rulle eller i påse är ju så hiskeligt dyrt...
Mönster finns här:
unggravid.blogspot.se/2010/03/hur-man-syr-ett-babynest.html
lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan/2010/august/har-sytt-ett-babynest.html
vilka underbart söta humlor!!
Jag planerar också för mobiler men har rejäl beslutsångest över vad jag ska göra...
Jag har ingen aning om vad du menar med mobil barnstol? Har du en bild?
De där converse-skorna har jag försökt mig på flera gånger om, efter olika mönster, men jag får inte til det snyggt.
Vad använder ni för garn ni som har gjort dem?
En liten fråga till er som virkat filtar av rutor... När man ska virka en kant runt om - bör man fukta filten och sträcka på den först, eller går det lika bra att virka kanten runt om innan man gör det?
Eftersom det är en babyfilt kommer den ju garanterat behöva tvättas förr eller senare, och då kanske den blir krokig och dan om man inte sträckt ut den innan man gör kanten..? Eller ska man fukta och sträcka ut efter att man har virkat kanten?
Hoppas nån förstår hur jag menar...
åh har du ett möster på tossarna? har letat som en tok efter just sånt...