Syjunta för gravida!
Stadband är mitt tips, kostar inte många kronor men kan rädda annars trasande kanter.
Stadband är mitt tips, kostar inte många kronor men kan rädda annars trasande kanter.
Jag bor g så långt ifrån dig man kan komma... :) men mitt bästa tips är helt enkelt att bara börja i ena änden så att säga. Antingen med vad du har hemma - garn, tyg eller liknande och leta fram ett projekt att göra av det hela - eller att leta rätt på ett mönster du gillar och sen skaffa vad du behöver för att göra det.
Jag ville också göra allt på samma gång, men hade mest garner hemma så jag började med att sticka några koftor, sen virka några par tossor och hattar och ett par gosedjur och nu har jag gått över på att sy bodys. Det var banne mig inte det lättaste på en vanlig maskin och när man inte har sytt så smått och i jersey innan men body nummer två blev i alla fall bättre än den första :)
Är det någon som kan hjälpa ett pucko som mig? Hur ska jag trä maskinen och vilken sön ska jag ha om jag ska sy med tvilingnålen? Min maskin är en Husqvarna SLE 6570 och jag har ingen manual.till den.
Sen undrar jag om någon vill ge en länk till mönstret till Bilstolsfilten.
Å vad fint!
Jag ska nog sätta mig och sy lite i dag igen... :)
vilken söt!!
jag har också försökt använda muddtyg men det blir inte bra... jag har iofs bara en vanlig maskin :(