Inlägg från: Hickstead |Visa alla inlägg
  • Hickstead

Syjunta för gravida!

CammieTroll skrev 2013-02-04 16:08:27 följande:
    Hickstead jag har ett mönster på tossor, dock inte testat det själv ännu. Men de kan du få om du vill? Skriv din mailadress så skickar jag över den.
    jag skickar pm!
  • Hickstead
    Flikkan skrev 2013-02-04 20:36:45 följande:
    Nu vart jag intresserad av att börja sy!
    Vart kan man hitta billiga tyger och tråd på internet? :)
    billiga barntyger är svårt att hitta, jag fyndar en del stuvar och annat på Tradera... 

annars finns bland annat dessa butiker:

jnydesign.se

kameleontdesign.se

znokdesign.se

strommingdesign.se

liandlo.com

jofotex.se

stoffochstil.se

lilofant.se/

sydilla.se

www.ohlssonstyger.se/

gittes.se/

jonic-textil.se

strommingdesign.se

• Hickstead

Jag har också köpt en vanlig tunn skumgummimadrass. Räcker till babynest, samt madrass till både vagga och korg och det blir ändå över :)

Soff82 - var hittar man mönstret till den underbara giraffen? Hjärta 

• Hickstead

jag tyckte förresten den var jättesöt när den satt ner, jag ska nog också göra benen "för långa" ;)

• Hickstead
    veh skrev 2013-02-08 10:17:31 följande:
    Jag läser denna tråden med intresse, och hoppas ha litet tid att pyssla till min kommande bebis (nr 2) så småningom... Men jag blir litet fundersam när jag läser om alla babyskyddsfiltar, eftersom jag fått höra att man absolut ska ha så litet som möjligt under bebisen. Det gäller då även i klädesväg. Nu försökte jag hitta en bra länk på det, men detta var det bästa jag kunde åstadkomma... www.barnibilen.se/babyskydd_fr%C3%A5gor_svar..../ Vad jag fått lära mig så ska barnet sitta så fast som möjligt, dvs bältena ska gå att dra så nära kroppen som möjligt. Därför ska man undvika fluffiga filtar, overaller o.s.v. Jag skulle därför själv inte göra någon filt som bältena kan dras igenom. Jag fick mitt första barn på vintern, och satte då barnet i babyskyddet (som förvarades inomhus, inte i den kalla bilen), och sedan la jag på vanliga filtar över barnet. Ofta en gallerfilt och sedan någon fleecefilt över det, vet att jag funderade på att göra en fleecefilt med en sida som var vindtät och som man kunde fästa runt babyskyddet med tryckknappar eller kardborreband, för att kunna bära ut barnet mer väderskyddat till bilen... Men det hann bli vår innan det blev aktuellt Hur som helst, en tanke värd att fundera på. Och så hoppas jag kunna komma med litet bilder så småningom...
    men är det inte just därför man gör filten som bältena kan dras igenom, så att bältena kommer så nära inpå kroppen som möjligt...? Bättre det än overaller och kläder och grejjor och säkert mer trafiksäkert än en lös filt som kanar iväg som man måste rätta till hela tiden. 

• Hickstead

Jag förstår inte vad det skulle spela för roll att en tunt tyg ligger mellan bebisen och barnstolen? Jag är defeinitivt inte rädd att mitt barn ska dö i en krock för att jag har haft en filt i babyskyddet... 

• Hickstead

Ännu fler frågor från mig... hoppas på att jag ska kunna leta fram lite inspiration och ork till att fota mina färdiga projekt och lägga upp i tråden snart... :)

Jag har för mig att det har stått här i tråden innan, men jag kan inte hitta det så jag frågar igen.

Om man vill minska storlekarna på Ottobres mönster, hur mycket ska man minska ner? Runt om hela mönstret?
    Jag vill sy bodys, sparkbyxor osv i storlek 50, men det minsta på mönstren är ju 56. Är det så enkelt att minska 3 cm runt om? (Det känns inte rätt på nåt sätt... ) 

Svar på tråden Syjunta för gravida!