• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • ohbaby

Behöver tips!

Har några söta vävda tunna bomullstyger som jag vill sy något till kommande sonen med. Men vad kan man sy till en pojke i vävda tyger? :)

• Bambusa
    alx l skrev 2014-05-13 14:38:49 följande:
    Jag var på ohlssons tyg (finns ju på nätet också) de hade massor av uggletyger! :)

okej, får kika där då, är ju bara 2mil för mig, men har inte varit pigg förs nu.. havandeskapsförgiftning.. nu är ja bara extremt trött..
  • mmjansson85

Nån som vet vart man kan köpa bra och enkla mönster för omlott body?

• unicorn
    weasley skrev 2014-05-13 19:54:56 följande:
    Nu är jag inte gravid längre och har inte varit på ett tag, men så länge stillar jag mitt minisug med att sy till andras kommande ungar (och min egen då, men hon börjar ju vara så stor nu). Här blev en body som väntar på matchande byxor.

Åh vilka fina tyger du har matchat ihop, älskar sådana här färgglada bäbiskläder!
    SophiaI skrev 2014-05-13 22:30:05 följande:
    Nygjord bodyklänning till Mini i magen (som beräknas komma om bara 2-3 veckor!). 
    Det där tyget är så fint! Du är så grymt duktig på att sy :).
  • alx l
    mmjansson85 skrev 2014-05-14 09:01:53 följande:
    Nån som vet vart man kan köpa bra och enkla mönster för omlott body?
    Jag fick tips av en tjej här om Ottobre's mönster man kan beställa gamla tidningar på deras sida. Fantastiska mönster och relativt enkelt! Gå tillbaka någon sida så har hon skrivit vilka tidiningar hon tyckte hade bäst mönster :)
  • Jempan85
    SophiaI skrev 2014-05-13 22:30:05 följande:

Nygjord bodyklänning till Mini i magen (som beräknas komma om bara 2-3 veckor!). phpKeomE976704.jpg

Så fint! Säljer du något av det du gör?
  • mmjansson85

Någon som testat Minikreas mönster? Är dom bra?

• SophiaI
    Jempan85 skrev 2014-05-14 11:37:00 följande:
    Så fint! Säljer du något av det du gör?
    Säljer inget, syr för "eget bruk" och ibland till släkt och vänner :)
  • Jempan85
    SophiaI skrev 2014-05-15 09:56:03 följande:
    Säljer inget, syr för "eget bruk" och ibland till släkt och vänner :)
    Synd för mig! :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!