• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • unicorn

Första lilla plagget syddes idag, och jag är mer än nöjd! Ser fram emot att göra massor mer till bäbisen som kommer i början av oktober.
  • ohbaby

Det är väl dags att börja nu, 2,5 vecka till bf.

:) har gjort en cuddle crib och återanvänt innehållet från baby nestet från barn nr 1.

• mmjansson85
    Bambusa skrev 2014-05-13 10:19:57 följande:
    ÅH, vart har du köpt uggeltyget?? min lille son vill ha sånna byxor med  ja har inte tid å sy nu, men min mamma kan nog få till lite tid...

Nu har uggle tyget kommit in hos jny igen :) finns även ett rosa såg jag ;)

www.jny.se/tyger/monstrad-single-jersey/
  • mmjansson85

Här kommer bilder på helgens syprojekt Flört

Första babynestet!

Body strl 74

Pyjamas strl 68

Body strl 68

Och byxor i strl 56, 68, 56.

• Bambusa

hur ska ni ha med mössa/solhatt i sommar (ni som föder innan sommarn är slut) jag bär en del i sele/sjal och då vill man ju gärna ha hatt känner ja, men hittar inget litet nog, iaf inte för en liten pojke.. ja önskar jah ade tid å sy dregglisar, han är en liten kräkis och ja orkar inte byta kläder hela tiden, men alla dregglisar är superstora i halsen.. handsydde snabbt in en från name it, och ja de vart ju inte snyggt, men såå bra... -de var vad jag hade tid med.. haha...

• MySecret

Jag har ca 1 månad kvar till RUL o sen ska jag också börja sy till liten :) längtar

• mmjansson85

Igår sydde jag en pyjamas i strl 62. Åh vad jag längtar efter min lilla kille! 37 dagar kvar! Hjärta

• Passion
    Jempan85 skrev 2014-05-14 11:37:00 följande:
    Så fint! Säljer du något av det du gör?
    Verkligen SUPERSÖT!!! Om vi skulle ha fått en flicka så skulle jag lätt ha knåpat ihop en liknande själv
  • Kobran

Har någon här inne testat o sy en sitt kudde till barnvagnen? Några tips på vilket tyg mm?

• mmjansson85

Igår vart det en ugglepyjamas och 2 par byxor Hjärta

Svar på tråden Syjunta för gravida!