• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Coyote
    FruSabbi skrev 2012-02-09 20:59:50 följande:
    Ett tips är att pröva med en annan tråd :) Hoppas det löser sig för dig!
    Men vad fasen, att jag inte ens tänkt på det! :O Det ska jag göra! Tack!
  • Fixarfia

Undertråden ska vara "lagom" trög Flört
    Gör ett test genom att trä spolen i spolhylsan och håll i tråden som om den är tråden till en jojo. När du rycker lätt i tråden ska den matas ut. Men du ska inte behöva rycka mycket, den ska inte heller löpa helt fritt. 
    Det är fingertoppskänsla som gäller Glad 

Frunygren - Ingen speciell pressarfot bör behövas. Sy en kanal som du sedan trär resåren i.  

• frunygren
    Fixarfia skrev 2012-02-09 21:27:01 följande:
    Undertråden ska vara "lagom" trög Flört
    Gör ett test genom att trä spolen i spolhylsan och håll i tråden som om den är tråden till en jojo. När du rycker lätt i tråden ska den matas ut. Men du ska inte behöva rycka mycket, den ska inte heller löpa helt fritt. 
    Det är fingertoppskänsla som gäller Glad 

Frunygren - Ingen speciell pressarfot bör behövas. Sy en kanal som du sedan trär resåren i.  
    aha, jag trodde jag sydde fast det direkt på tyget :P
    blir det rynkat då?ska man ta kortare resårband än tyget är?
    tänkte sy i resår kring överkanten på korgen, på sidorna liksom...
  • frunygren

förlåt att jag tjatar nu, men kan man sy på sånt där kanalband (vet inte vad de heter) istället för att göra en kanal i tyget? jag tänkte att tyget skulle gå från insidan på korgen och ner över kanten på sidorna och då vet jag inte hur jag ska göra en kanal i tyget....va surrigt de där blev :P

• Twizz

Det tog ett tag o få in bilderna i datorn:)
    Detta är lite av de jag har pysslat med denna veckan.
    Sydde ett bäddset i ett ljusblått tyg med små shabby chic blommor på och sydde in en jeansremsa med ett virkat spetsband på
    och gårdagens projekt blev en ännu ofärdig väggförvaringsgrej att ha över skötbordet.
    Det blev även en sänghimmel i samma stil men har tyvärr ingen bild på den än.

• Mammarie
    Twizz skrev 2012-02-10 07:40:06 följande:
    Här är väggförvaringen :)

Jättefint, vad duktig du är med detaljerna. Jag är alltid rädd att det ska bli konstigt eller för mycket, men det blir ju så mycket gulligare med rosetter och spets!
  • frunygren

twizz:åh så fint! :) önskar jag var lika duktig på att sy.

Miss giggle: hm jag låg och funderade på det, om jag skulle ta ett vanligt vitt tyg inne runt kanterna i korgen och ett med brodyr på utsidan. då borde jag ju kunna sy en kanal typ där skarven mellan tygerna blir, är det ungefär så du menar?

• Tussilago78

Vilken härlig tråd! Har bara hunnit läsa de första 40 sidorna, men har redan bokmärkt en massa!

Svar på tråden Syjunta för gravida!