• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Coyote

Jag tror inte saccosäcksfyllning är så skönt att ligga på, hellre då en lite tjockare skumgummidyna.

• Elsa1981

Är det någon som har ett bra mönster på byxor? Typ i storlek 62. Jag har inga som jag vill offra, annars kan man ju rita av ett par gamla...

• Elsa1981

Jag har en lång lista på saker jag vill göra men än så länge har jag bara åstadkommit lakan till vagnen och denna filten. Men det är kanske inte så bara, filten tog nog 7 månader att få klar. Det syns lite dåligt men den är hallonröd.

• Tussilago78

Underbar filt Elsa1981!
    Jag håller också på och virkar små mormorsrutor till en filt. Valde att virka i klara färger (röd, blå, grön, gul, cerise, turkos). Samma färg i hela rutan fast med vit kant runt ska försöka få in en bild så småningom.

• ohbaby

Jag vände ett par byxor ut och in och gjorde mönster därefter. Aningens krångligt men det går om man inte vill slakta några.

• bejx
    Miss Giggle skrev 2012-02-14 02:28:39 följande:
    Jag har funderat på att göra en åkpåse men av modellen wrap around. De är ju mer som filtar som man kan "slå in" bebis i.
    Mer praktiskt. Så kan fossingarna titta ut där nere när hon börjar bli större ::)
    En sådan ska jag också ge mig på hade jag tänkt. Men det blir nog inte förrän till helgen. :)
    En sådan är ju skitenkel att göra och lär nog inte ta mer än 1-2 timmar. :) 
  • Angelica 91

hej hej :) jag har små kikat in här lite då och då. jag pysslar ju och har mig och tänker nu greja till min lilla plutt innan h*n kommer =) detta är en test sko för att se så jag kunde få till det =) 

Mönster finner ni på http://sneakersbloggen.se/virkade-converse :) finns 3 olika, jag gick efter mönster 2 med lite egna ideer också =) 
  • Fixarfia
    Miss Giggle skrev 2012-02-14 02:28:39 följande:
    Jag har funderat på att göra en åkpåse men av modellen wrap around. De är ju mer som filtar som man kan "slå in" bebis i.
    Mer praktiskt. Så kan fossingarna titta ut där nere när hon börjar bli större ::)
    Har du någon bild på en sån? Hade tänkt göra en åkpåse som passar liggdelen i vagnen.
Svar på tråden Syjunta för gravida!