• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Fixarfia

Va kul att höra!
    Jag har också sytt ett nest. Lite knöligt pga kass vadd men men, bebis kanske inte klagar  :)
    Tyget är från Stoff och Stil (trikåtyg)

Ni som använt babynestet ett tag, hur ofta har ni behövt tvätta det? Eller har ni ett litet lakan i botten?

• Miss Giggle

Fixarfia: Vilket fint babynest! Hade ett till  min första men vi använde knappt det så jag gav bort det ist.  Det är svårt att veta på förhand hur mycket man kommer använda vissa saker!
    Här är förresten en bild på den waparound filten jag tänkte sy.

www.jollyroom.se/produkter/barnvagnar-1/barnvagnstillbehor/akpasar/lodger-wrapper-fleece-artisan-jade.html

Tycker det verkar smidigt och vettigt nu när man ska få bebis så nära sommaren. Iaf jag ska det. När har vi alla BF egentligen? :D Jag har 24 april. Men ingen tror att ungen kommer stanna kvar därinne så länge för jag har så lågt sittande mage!  Only time will tell i suppose! :D 

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • mrln

Hej alla! Hoppar in i denna tråd! Älskar att sy och har hittills sytt några baby bodys och en fleece overall. 

Lagom avundsjuk på alla era fina babynest! Så tänkte sy ett själv ihelgen :)
    Vad har ni för mått på dem? Eller har någon en mall att gå efter? 
    Tänkte så man inte råkar sy för  litet eller att det blir alldeles för stort..  

Min lilla sötis är beräknad till 18 mars :)  

• Jeena

Jeena skrev 2011-08-13 11:49:11 följande:
    Mitt bidrag till babynest-galleriet. Tungan ute
    Ska förhoppningsvis bli en ammningskudde av samma tyg också. Men det projektet får nog vänta till efetr lunch. Blir ju tilloch med anfådd bara av att plocka upp nålarna o joxet som ramlar ner på golver när man sitter vid symaskinen. *pust*

Jeena skrev 2011-08-13 12:31:58 följande:
    Tack!!  Skrattande
    Har använt beskrivningen från lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan/20... som nån här tidigare har länkat till. Enda ändringen som jag gjorde var att jag gjorde bottenplattan lite bredare.. min blev ungefär 37cm bred medans den i beskrivningen bara är typ 30. Men det är ju en smaksak. Förbereder mig på en liten tjockis-bebis.. Tungan ute

Ammningskudden får nog bli lite på måfå men måtten borde bli något som det här iaf..
    Svårt att veta själv vad som är lagom stort, tror knappt jag sett en ammningskudde förut, förutom på bild i tidningar.. hihi..
  • Jeena

Oj, vad konstigt det blev. Hade en bild på mitt babyneste med i det första citatet. Men iaf.. hoppas att länken till beskrivn. fortfarande funkar.

• Jeena
    Jeena skrev 2012-02-16 14:29:56 följande:
    Oj, vad konstigt det blev. Hade en bild på mitt babyneste med i det första citatet. Men iaf.. hoppas att länken till beskrivn. fortfarande funkar.
    Och nähä, gjorde den ju såklart inte. Men googla beskrivning och babynest så får du upp bra instruktioner. Verkar som de flesta utgått från samma grundmönster och den gjort lite egna ändringar åt en eller andra hållet.
  • Angelica 91

oj internet sidan måste ha hakat upp sig, såg nu att du redan fått svar :D 

Svar på tråden Syjunta för gravida!