• Frida 1980

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Hej alla,

inför FET senare ska vi kolla när vi har ÄL.
    Vi har aldrig använt det då jag känner när ÄL är men nu vill de att vi kollar med ÄL-test eftersom att dagarna är viktiga.

Så min fråga är:
    Vilka test ska jag använda mig av som är mest tillförlitliga?

• Frida 1980
    ekke skrev 2011-10-27 08:31:19 följande:
    jag har bara använt testlagrets ÄL-stickor och de har fungerat bra! Men i detta fall hade jag nog kört med dyra CB-stickor 
    Ja jag ska nog köpa de dyra för RPC i Uppsala rekommenderade bara dom just på grund av att de är lättast att läsa av.
  • Frida 1980

Birdy: Jag är så ledsen för din skull... inte kul det där. Kramar

Cat rock och Igelkott: Stoooor grattis, jag fällde en tår.

Igelkott: Mycket bra inlägg.

• Frida 1980
    cat rock skrev 2011-10-31 09:45:37 följande:
    ekke: lycka till på äggplocket! En possitiv sak jag fick höra från min läkare var att om man är lättstimulerad så brukar det fastna lättare... Vet inte om jag tror på det med tanke på att det tog oss 4 försök att få ett litet svagt plus... Men man kan ju alltid hoppas!
    Det är nog olika,... jag har hört att om man riskerar att bli överstimulerad så är det lägre chans för ägget att fastna... men jag tror der det är baserat från person till person. Jag tror det kommer gå bra Ekke.
  • Frida 1980
    ekke skrev 2011-11-01 10:37:00 följande:
    11 befruktade ägg!!! Förhoppningsvis slipper jag allt som har med sprutor att göra längre fram :) Nu ska det bara gå!!!
    Härligt att höra och jag håller med MumwannaB, ett helt fotbollslag.

Wow, GRATTIS! 
  • Frida 1980
    Van01 skrev 2011-11-01 19:25:37 följande:
    Hej tjejer! Är det ok att hoppa in här? Jag gör min tredje ivf nu. Första minus. Andra plus- mf v6. Båda gångerna hade jag 6 ägg och 1 befruktade. Igår gjorde vi ÄP, och jag har sååå ont, har legat i sängen både igår och idag. Jag ska till kliniken imorgon på kontroll. Vi fick 21 ägg, 19 var mogna och 13 befruktade. Jag är glad. ET bli på fredag. Är det någon har som fått en fyra dagars tillbaka? Jag hade bara hört om 2 eller 5 dagars. Hur många celler är det?
    Välkommen hit!

Vad härligt det måste vara med att få så många på det tredje försöket.

Kram 
  • Frida 1980

Alltså vi ska ju vänta med FET tills efter nästa mens, men innan den har jag ju en ägglossning.

Är det någon som vet om vi får bli gravida då (om man nu skulle lyckas förstås)? Eller ska vi frånstå oss sex runt ÄL-tider?

Tacksam för svar. 

• Frida 1980

Hmm vad skumt. Främst hoppas jag att ni är gravida annars hoppas jag att mensen sätter igång strax.

Vi kommer försöka naturligt denna omgång så vi får leva lite normalt. 

• Frida 1980
    ekke skrev 2011-11-02 15:09:33 följande:
    Nu är jag "gravid" med ett kanonfint litet embryo! 14 dagar kvar till om vi får veta om det vill stanna kvar hos oss!

Vi fick ett ägg till frysen också.
    Hjärta
  • Frida 1980

Hej alla,

någon som vet hur länge en glad gubbe syns under ägglossning?
    Jag testade på onsdagen och då var det negativt test sen kände jag ÄL på fredagen men glömde alla test hemma (vi lyckades ändå få till det lite snabbt) men nu på söndagen när vi kom hem så var det en glad gubbe.

Så därför undrar jag om vi ändå kanske lyckades pricka ÄL.

Kram
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011