• lillamillan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Vill man ha behandlingn i sthm och inte kan åka till linköping, gbg etc för behandling får man snällt vänta. Här är köerna långa.

• lillamillan
    MiaMorot skrev 2011-08-30 21:17:22 följande:

men vänta nu..  på din presentation står det ju att ni gjort behandling i början av 2011?

Japp det står att vi nu gjort 3 st icsi, men vi har bekostat dessa själva på privat klinik iväntan på att få komma till Huddinge.
  • lillamillan
    MiaMorot skrev 2011-08-30 21:23:25 följande:

Östergötland, så det blir RMC linköping..

Där borde det vara lättare att få tid med tanke på att stockholm skickar sina patienter dit oxå.
  • lillamillan
    MiaMorot skrev 2011-08-30 21:25:31 följande:

men om både östergötland och sthlm använder sig av linköping så borde det ju vara mycket att göra där med..?

Men linköping hjälper ju stockholm att beta av kön, antar ändå att deras egna patienter går i första hand. Och om de inte haft gott om tider hade de ju inte kunnat hjälpa andra landsting.
  • lillamillan

Lite nyfiken på hur det har gått med de som har passerat TD nu. Här går det inget vidare i alla falll.

• lillamillan
    Justan skrev 2011-09-02 08:18:21 följande:
    Jag undrar också hur det har gått för er som närmar sig eller har passerat TD. Jag är på RD12 idag. Det moler lite till och från ibland men det är än så länge också allt. Kändes som riktig mensvärk för någon dag sedan. Det var minst sagt kul och det kändes som att allt var kört. Men det är inte över förrän det är över...

Hur går det för dig Lillamillan?

Här går det dåligt, har blodiga flytningar som bara ökar i mängd och har tjuvtestat negativt.

Mhary: Tror nog att alla pendlar mellan hoppfullhet och förväntan och skräck och dep. Jag gör det i alla fall. Man hoppas så himla mycket och då blir så jäkla besviken när det inte går vägen. Hos oss är det min make det är fel på och jag är livrädd för att han ska säga att nu vill jag inte göra fler behandlingar, han önskar inte barn lika mycker som jag. Och att han har möjlighet att avgöra om jag får barn eller inte skrämmer mig som fan. Han har flera gånger påpekat att kan kansek inte e skapt att ha barn, och att han tycker man kan göra roligare saker med pengarna. Får skuldkänslor när då tänker att då måste jag lämna mannen jag älskar för kan inte tänka mig att leva utan barn. Och nej han vill inte adoptera och han kan inte tänksa sig donnation heller.
  • lillamillan
    Justan skrev 2011-09-02 09:48:59 följande:
    Lillamillan: Håller tummarna för dig att det vänder. Du har väl testdag samtidigt som mig så än är det inte kört.

Nja, helt kört är det väl inte men varken jag eller kliniken har några stora förhoppningar då detta inte är vårt första försök. Blödningen startade exakt samma dag som annars och hade det varit en vanligt menscykel så hade bim varit i onsdags. IVF-kliniken har testdag 18 dagar efter et för att undvika att man får falska positiva svar, inte för att det tar så lång tid för att få ett positivt svar.
  • lillamillan
    Frida 1980 skrev 2011-09-02 10:00:25 följande:
    Vad tråkigt att det känns som om det inte tagit sig... jag håller ändå alla tummar och tår. Vilket försök är ni inne på?

Det är vårt 3 ICSI men har bara fått 2 ET
  • lillamillan
    Lakrids skrev 2011-09-02 10:13:29 följande:

En fråga till er som gör/gjort långa metoden inför äggplockning. Jag får inte tag på min läkare idag, så jag frågar er istället…

Sprayar nu sedan 8 dagar tillbaka och har inte fått blödning än, men snart. Läkaren har bett att jag ska ringa när blödningen kommit för upplysning om sprutstart och dosering.

Vilken cykeldag brukar man börjar man med injektionerna?

Började spraya på cykeldag 21 och tio dagar efter det kom mensen och sen sprayade jag till ett utsatt datum (blev 3v) då tors ett blodprov och dagen efter det startade stimuleringen. Men vet att olika kliniker gör lite olika, ex jag sprayade bara 3 ggr dagligen, vissa sprayar 4 ggr. Sen sprayar vissa bara i 14 dagar.
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011