• lillamillan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Picasso skrev 2011-09-09 21:13:18 följande:

ekke och ljusgläntan: Fick ni pregnyl 5000 IU eller 10.000 IU? Jag läste att 10.000 IU sitter i längre (upp till 14 dgr). Själv fick jag just 10.000 IU, vilket är en anledning att inte ta för tidigt. Trist att få en falskt positivt...

Jag har tagit ovitrelle en gång och 10 000 ie pregnyl två gånger och båda sprutorna sitter i lika länge. Testade negativt på ruvardag 10 båda gångerna (en av gångerna blev inget et)
  • lillamillan

Glömde tillägga att jag är sjuksköterska och högre dos betyder inte att det håller längre i kroppen. Halveringstiden för läkemedlet samma oberoende dos, det betyder att den går ur kroppen lika fort bara dosen i kroppen som blir högre.

• lillamillan
    ljusgläntan3030 skrev 2011-09-11 14:00:15 följande:
    De tar väl 6-7 dagar innan det fäster men jag är inte säker..?

Jag har oxå läst att embrot fästar när det är 6-7 dagar gammalt. Blastocysten kan ligga kvar i livmodern i några dagar innan den hittar rätt ställe där den borrar in sig. Enligt den sidan började inte hcg producerars förräns vecka två och sen tar det ett tag innan det finns så mycker att det kan upptäckas i urinet. Vid IVF är ju kurxet även att man sprutar in hcg i och med ägglossningssprutan så testar man för tidigt så får man positivt på testet pga sprutan. Så vi måste ha lite is i magen.
  • lillamillan
    ljusgläntan3030 skrev 2011-09-12 19:16:32 följande:
    Läste nu att pregnyl 10 000 tar 14 dagar att gå ur så vi får allt vänta ;)

Så länge har den aldrig hållt i för min del. En vecka ungefär säger de på kliniken, och jag har fått negativt ruvar dag 10.
  • lillamillan
    Colourful skrev 2011-09-17 11:08:16 följande:
    Kolla min tråd "mens och minus, men plus" om ni vill. Jag pendlar just nu mellan hopp och förtvivlan, vet inte vad jag ska tro!