• auo

Juni/Juli mammor...

SamsonS skrev 2011-11-24 20:19:47 följande:
    Hjälp!!!
    Jag är desperat nu! Ända sen C föddes så har det bara funkat att amma henne till sömns. Både dag som natt. Dock måste vi ligga i sängen, annars är det omöjligt att få henne att sova. Är därför inte så skoj att åka iväg någonstans eftersom det stör våra rutiner och hon blir ju jätteledsen och gnällig när hon inte får sova. Så länge vi är hemma funkar dagarna bra, men kvällarna är hemska, trots att jag försöker amma henne till sömns i vår säng. Ibland kan det ta över 1,5 timme innan hon somnar, hon ligger och snuttar, släpper, fäktar, kollar runt, snuttar lite till och håller på. Somnar hon till slut försöker jag smyga upp, ibland vaknar hon innan jag ens kommit ut ur rummet. Lyckas jag ta mig ut vaknar hon efter ca 30 minuter. Sen är det samma visa igen. Och såhär kan hon hålla på 3-4 gånger VARJE kväll innan hon somnar för natten. Jag hat verkligen 0 egentid eller sambotid, eftersom hon kräver min uppmärksamhet konstant på dagarna. Hon sover många, men väldigt korta pass på dagen. Så den enda tid jag kan ägna mig åt annat är när sambon kommit hem från jobbet fram till C ska sova. Kan säga att här hemma ser det FÖR JÄVLIGT ut och jag känner mig tok stressad. Och kvällsmat brukar jag lyckas få i mig runt 21...

Jag känner mig instängd i detta jäkla sovrummet!!!
    hej , jag kunde inte .. läste din inlägg till min man .. han frågade att var det jag vem skrev detta .. våran tjej är 4 månader och 1.5 vecka . hon håller på att få sin 3 tand . och jag har inte gjort i denna 4 månaders tid att bara varit vid sovrum . tjejen vägrar att va ensam . hon sover inte hela dan om jag inte ligger bredvid henne eller om vi inte har varit ute med vagnen . men nu när det är så jobbiga vädret vill jag inte ta så långa prommisar .. viss hon har det så mysigt där inne men jag då . här hemma har jag kunnat städa typ 5 gånger i 4 månaders tid .. sa till min man att jag är en gisslan och han sa att tro mig det är många mammor så . men jag trodde inte ... men nu har jag börjat ändra mig .. japp det är många mammor vem är instängda i sovrummet .och värsta av allt är att när hon sover då är jag TVUNGEN att va ju där . då sitter och tittar på henne .. hon är vårt lilla mirakel ju .. 
  • auo
    Liniz77 skrev 2011-11-30 20:29:31 följande:
    Aou, en tv i sovrummet eller börja läs böcker!!! Jag tycker det är supermysigt att ligga o surfa eller läsa brevid. Hemmet sköts med lillskruttan i sele. Gå stol är en riktig hit dagtid.
    tackar gud att det har jag ... på sena kvällar får man stund när man ska kolla snabbt mail eller så . men annars är man fast .. :P men jag älskar det ... 
  • auo
    hjärterum skrev 2011-12-07 16:44:19 följande:
    Har inte orkat skriva på länge... :/

Meya har hosta nu, fy...
    Tappar hår gör jag med.Som jag ser ni skrivit...
    Skriver mer en annan dag eller sen. orkar inte nu.
    Svärfar gick dessutom bort för 3 dagar sen.
    ahh här samma .. vi började hosta på lördag . och nu är det vart illa att hon har inte kunnat sova . var på akuten med henne .. men där skrev dom till os ventoline och vi får då se hur detta hjälper för oss . sen har hennes bajs börjat lukta tror i sig att det är med den hemska tanden att gör att den vill inte komma framme. ringde inatt några gånger til 08320100 där sa dom att lägg luren vid barnet och då ska dom lyssna .. jag tyckte att är dom dumma i huvudet .. ?? .. vad fan ska man höra via teleluren ??? men till slut pressade jag att nej nu ska vi till akuten helt enkelt .. blääää 
  • auo

Våra små..

Juni:

10 Juni - Vide 3690g och 53 cm lång (EnStyckAnna)

Juli:

5 juli- Iris 3058g o 48 cm lång ( liniz77)
    10 Juli- Indra 4526g och 52cm lång. (Ofeigur)   
    13 Juli- Thea 3280g och 49cm lång. (hugger i sten)
     17 juli -Elisabeth 3865 och 52 cm lång (auo)

Augusti: 

• auo

nu har vi försökt provva att flaskmata henne men ohhh eländet .. hon tar inte flaska . leker med detta .. och gör inte ens försök att börja suga . det gick jätte bra för några månader sen men då när vi började med ge lite småkisar nu går inte det längre . har ni nån tips ???

• auo

går inte .. med pappan han jobbar då när hon ska ha flaska . sen är det har provad med vanljesokker och olika flaskor . vi har typ 5 olika märker här hemma . men nähhe inget tyger .. allt vad ni förslår här har jag provat . men det tyger inte till henne . förra vecka fick jag inget flaska i henne men vecka innan fick jag max 3 gånger 200 ml i henne och hon växte på engång . men om inte hon får det då kommer inte vikten eller längden . detta kommer men då inte så bra .. ahh håller på bli tokig .. eller vadå blir jag är redan .. 

• auo

och här är det dax till nästa vaccin . vi fick inte det förra vecka hon hostade men nu är det oki igen .. Solig

• auo

här har det hänt nu med 2 gången att tjejen vaknar på natten och börjar lite smågråta men när jag kramat om henne och och hon får sin tutte då somnar hon om .. hmm .. är det med utvecklings fasen att göra ??

• auo

gott nytt år !!!!   året slutade här med en bra tand gnäll ... och då började jag kolla . elisabeth hade  fått sin tredje tand , första på överkäken , högre hörntand , hon har redan två nedre .. så att året har börjat bra va  lite oroligt om fyrverkeriet men hon sov så gott ...Tungan ute

Svar på tråden Juni/Juli mammor...