• auo

Juni/Juli mammor...

här var vi på kontroll på måndag och då kom fram att elisabeth väger 8150g och är 69 lång .. och hon är hela tiden +2 på sin kurva . hon följer sin eget kurva . fast nu sa dom att hon SKA äta mera . eftersom hon har börjat lite mera fysiskt . gåstolen och hoppgunga och till och med vi lår oss att krypa . och hon blir nu den 17 6 månader . jag personligt tycker att om barnet är mår bra ska man inte lyssna så mycket bvc heller .. jag gav först till liisu detta d vitaminer . men hennes mage gillade inte fick massa gaser med detta . slutade jag . vi går ju varje dag minst 1 timma ute ändå ju .. detta får räcka till henne .. hon sover bra ute .. aa föresten hittade den 4 dje tanden .. 

• auo

det är oxå hur men tycker ..  jag tycker att det är inte farligt im man inte ger och inte farligt om man ger .. vi fick det aco och det var jobbigt

• auo

här har vi haft mycket oroliga nätter och nu vaknar hon med gråt mitt i sömnen . hon är om några dan 6 månader kan det va utvecklings fasen ? annars  växer vi fint . hon har 4 tänder och allt är bra ... bara med nätter har vi lite jobbigt .. 

• auo
    p0ppaN skrev 2012-01-11 08:02:57 följande:

Min flicka föddes den 27:e juli.
    Hon heter Lilly. 

jag har läst om din lilla tjejen ...  lider med dig .. det var så orätt att hon togs ifrån dig . massor av kramar till dig . 
  • auo

vi dricker inte flaska fotfarande .. hur jag än gör .,, men det är gröt på morgonen .. tutta i mellan och froktbyree till lunch tuette igen i mellan några gånger och grönsaker med kött fisk eller fågel till middag och sen igen tutte.. vi provver med vatten i pipmugg men detta bara kommer ut och hon käkar mugg .. blööö   a5tt hon inte dricker i flaska ..

• auo

gud vad skönt att elisabeth inte har trög mage . ger till henne i gröt katrinblommon varje dag men jag har märkt att om hon äter detta seperat då har hon mycket jobbiga gaser i magen . 

men nu märker jag att min mjölk håller på att ta slut ... hur i hela livet jag får henne dricka i flaska .. har provvat med allt trix nästan . och har byt olika flaskor med olika napp .. men nähhe hon bara vägrar ..  

• auo

här funkar inte det heller att pappa skulle ge ..  jag har provat och gav tjejen och flaske till hennes pappa sen gick jag tyst och snabbt ut med hunden när jag kom in var tjejen hel knallröd i ansiktet och skit forbannad på pappa att det gick inte ... skrek så att jag hörde det till andra sidan av gården här ... vi har med olika nappor till flaskorna och olika flaskor . och till och med har jag byt material till nappan . har latex nappa men det funkar inte heller . blääää säger jag bara .. 

• auo

ohh nuu har hon den 6 tanden framme och gud vad hon har börjat knisla tänder .. det låter såå hemskt tycker jag . 
    annars mat är här helt oki . får i henne vad som helst . bara inte flaskmat . men med sked går allt . och hon följer sin kurva och försöker att börja sitta lite själva . men känner att jag nästan måsta fråga att vad kan man göra mot detta knislandet .

jössas klockan är bara 05,27 och vi är klarvakna här . hoppas att hon ska snart somna om . det är oftast en timmer vaken tid vid tidigt på morgonen . tills hon är törstig och och vill ha tutte .. då somnar hon om igen .. :)

• auo
    MorsLillaOlle skrev 2012-01-19 22:26:51 följande:
    Alltså jag vet inte vad som hänt med min snälla lilla unge! De senaste dagarna/veckan har han varit helt omöjlig vid läggdags! Han har somnat direkt efter välling men sen vaknar han var 5 minut och blir bara surare och surare. Man måste ta upp honom och vyssja. Och det är bara jag som funkar!

Idag var Fredrik inne med honom i nästan 1 timme och han skrek hysteriskt i perioder. Spelade ingen roll om han låg i sängen eller var i hans famn. Sen gick han ut efter 1 timme och trodde han sov men han vaknde efter 20 sek. Jag gick in, tog upp i 2-3 min och la ner. Stod och höll handen på han ett tag och sen sov han. Det var vid 21 och han har inte vaknat en gång sen dess, alltså 1,5 timme.

Förstår inte varför han är så mammig! Fredrik tar verkligen hand om båda barnen massor. MEn han funkar inte på kvällen. Och jag som ska ut om 2 helger. OCH om 3 helger! Vill ju att det ska funka då så det inte är skrikfest hela kvällen eller att jag måste åka hem Vill ju inte ha det så att det bara är jag som kan lägga...

Nån mer som har trotsiga barn vid läggdags? Som har ändrats nu vid 6-7 månader?
    vi har så varje gång när en tand tittar ut ...  och då gäller bara alvedol rakt i rumpan inget annat .. har till och med använd calgel - en sånt lindrande salva vad jag köper från estland . det lindrar men inte längre tiden . 
Svar på tråden Juni/Juli mammor...