Inlägg från: trollis 81 |Visa alla inlägg
  • trollis 81

Juni/Juli mammor...

Ppilla skrev 2011-08-15 21:44:37 följande:
    :( ligger inlagda på barnakuten . Lillan har feber och en sänka långt över normalt. De tror dock de bara handlar om en uvi. Så vi är inlagda och Maja får antibiotika intravenöst. Hon är oberörd medan jag är söndergråten är inte kul sånt här alls. Bild finns på www.p-pilla.blogspot.com

Usch din stackare, ja ni båda e d synd om. Sånt musse pigg öra fick min son oxå när han va nyfödd då han fick lågt blodsocker. Hemsk när dem ska sticka dem små stackarna i huvudet Hoppas hon blir bättre snart och slipper slangar och grejer.
    En stor kram till er båda. 
  • trollis 81

Hej hej!
    Vet inte om jag har skrivit här innan, lite smått senil
    Kalle är nu iallafall på onsdag 2 månader och dagen efter ska vi till BVC läkaren för kontroll.
    Ammas inte utan äter komjölksprotein fri ersättning.
    Förra veckan vägde han 5300 nånting. Ska bli spännande och se hur lång han är och vad han väger på onsdag.
    Om 2 veckor ska vi börja på babymusik här, gick på det med dottern oxå och det e himla kul.     

• trollis 81

Prommis: dem sa här på BVC att innan 3 månader gör man inget vid geggiga ögon. Kalle e oxå geggig och han e 2 månader idag.

• trollis 81

Emelita2: Kalle föddes den 17 juni och va då 3285g tung o 50 lång. Nu e han 5830gram tung o 60,5 lång. Visst har han lite dubbelhakor men helldre d än för spinkig. Dem springer av sig d sen.

• trollis 81

Fridakarin: så va min Kalle oxå, d hjälpte jättebra med mjölkfri ersättning. Blev en helt annan bebis. Hoppas d blir bättre snart, hemskt att se dem ha ont.

• trollis 81

Kalles navel va oxå äcklig länge och när BVC tittade längre ner i valen visade sid att där fanns en liten extra bit som inte skulle vara där, så den blev lapiserad 3 gånger innan den försvann, kolla upp detta för så läng tid ska det inte ta att få navelen "torr" och fin.

• trollis 81

Ansanviol: Kalle e snart 3 månader o dregglar svin mycket o har gjort länge men inga tänder va jag kan känna.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...