Inlägg från: trollis 81 |Visa alla inlägg
  • trollis 81

Juni/Juli mammor...

Lunch e jag jättedålig på att äta, blir ofta macka o yoghurt eller bara snask.
    Sen äter vi alltid lagad middag på kvällen. 

• trollis 81

Kalle äter 4-5 gånger (flaska) per dygn. Om 2 veckor ska vi börja med smakisar, vi börjar nog med gröt eller potatis. Sen ska man ge typ 3 tsk en gång om dagen i några dagar innan man bytar och anledningen till d e att man ska kolla så barnet inte får nån allergisk reaktion av maten.

• trollis 81

Vi har andningslarm o köpte d för att han sov bara på magen när han va mindre. Sen har han lite för stor tunga o kan därför få andningsuppehåll, som tur e har dem inte tjutit nångång mer än när han inte e i o bi glömt stänga av det.
    Vi har babycens eller hur d nu stavas

• trollis 81
    väntanstidernr1 skrev 2011-10-08 16:14:36 följande:
    Vilka ordentliga nattningsrutiner många har! Och barn som äter på regelbundna tider! Vi har ändå en pojk som sover bra nu, somnar typ 20 till 21, i vagnen lr till ersättningen. Sen ger vi mat innan vi lägger oss mellan 22-23, han äter i sömnen då :) Sen äter han alltid på natten men tiden varierar enormt, allt mellan 2-5 typ. Ibland är han inte ens hungrig när han vaknar utan bara babblar, men då gör jag en liten sats så han kan somna om igen.

Vi går alltid upp o micrar vattnet som står färdigt i kylskåpet. Läser att vissa har termos, blandar ni med vanligt kallt vatten då lr hur gör ni för att få rätt tempratur? Hade vart skönt att inte behöva gå ut till köket :)

Här gör jag mest hemma, sambon gör om jag ger order typ haha. Är så pedantisk nu o kan inte låta bli att plocka hela tiden, med en 2 åring är det ju grejer i hela huset! Och när storebror är på dagis 3 dagar i veckan storstädar jag. Känner själv att det blir för mkt nu då jag aldrig kan slappna av utan bara tänker på allt jag måste göra! Går hos psykolog o hon tipsade om att skriva en lista på allt som ska göras på kvällen inför nästa dag, så tar vi gemensamt ansvar för det o jag måste inte känna att det ansvaret ligger på bara mig! Jättebra och enkel ide som jag själv aldrig skulle komma på :) Det underlättar jättemkt kan jag säga.
    Jag värmer vatten i micron på kvällen eller om vi ska iväg, håller i termos och tar med pulver i en doserare och flaska, sen e d bara att ta vatten o lagom temp från termosen och hälla i pulvret, skaka och sen ge. Jätte smidigt.
  • trollis 81
    FridaKarin skrev 2011-10-08 20:14:26 följande:
    Vidar vill bara ha nappen när han ska somna. Så fort han somnat så spottar han ut den. 

Idag har jag fått köpa lite begagnade kläder till Vidar. En bekant som köper mycket märkes kläder till sina barn. (det gör inte jag). Fick tre Gant tröjor, en p.o.p jacka och ett par puma skor för 100 kr(!!!!!) Sjukt billigt. Och allt ser oanvänt ut. Han kan inte ha det ännu. Kläderna är i storlek 74 och skorna i storlek 21 
    Shit pomfritt va billigt. Jag skulle med vilja ha en kompis
  • trollis 81
    Ofeigur skrev 2011-10-10 13:07:55 följande:
    Idag var det bvc besök med vaccinering. Hon var jätteduktig och det gick bra. Lite orolig är man ju  iallafall=) Skönt att dom sticker båda två samtidigt så det inte drar ut på tiden så för dom små=)

Nu väger hon 5840g och är 62.6cm lång.=) hattstorlek 40.7   
    Sticker dem båda samtidigt hos er, det gör dem inte här. Önskar dem hade gjort det för som du säger så gör det ju tillräckligt ont iallafall.
  • trollis 81
    Larsson2006 skrev 2011-10-15 05:31:52 följande:
    Ojoj vilken sötiz.

Fick tid då vi ska vaccinera Grodan. Men vi har inte bestämt om han ska få hepatit b vaccinet också. Fick era det eller ska de få de?
    Kalle fick inte det, då jag vill att han ska ha både A o B så han ska få twinrix sen istället. Kostatnads mässigt skulle det bli samma pris.
  • trollis 81

Vi har en merca E 200, ganska stor, barnen sitter i stol bak och vi får bra plats fram, vagnen går lätt in på längden och man får plats med mycket. Jag älskar den, snål i förbrukningen oxå trots storleken.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...