Juni/Juli mammor...
Har en Toyota Rav4 kanon får in hela vagnen utan att fälla bara att lyfta in. Sen har vi en opel Astra där måste vi dock fälla ihop vagnen men smidigt ändå.
Tycker det funkar mycket bättre än dropparna.
Ni som börjat med smakisar, vad har ni gett dem?
Och hur länge ger ni varje sort innan ni byter?
Jag ger Kalle 3 dagar av samma sort.
Vi har gett: Majs/potatis, ärtor, palsternacka/potatis, Avokado (det älskade han), lite katrinplommon. Idag ska vi prova broccoli.
Jag brukar ge honom mellan 11-14 beroende när vi e hemma i han e hungrig. Kommer inte ihåg när man ska ge dem 2 lagade mål.
Avokado älskade kalle
Tänkte att jag ska efter broccolin börja med gröt här oxå som han kan äta på kvällen
Juni:
1 juni - Emin 4025g och 63 cm (amisej)
10 Juni - Vide 3690g och 53 cm lång (EnStyckAnna)
17 Juni - Kalle 3285g och 50cm lång (trollis81)
19 juni - Olle 3620 g 53 cm (myspys78)
28 Juni - Victor 3275g 51cm (jensa87)
Juli:
5 juli- Iris 3058g o 48 cm lång ( liniz77)
6 juli- Oscar 3495 g och 51 cm (2bustroll)
10 Juli- Indra 4526g och 52cm lång. (Ofeigur)
13 Juli- Thea 3280g och 49cm lång. (hugger i sten)
15 Juli - Vidar 3825g och 51cm. (FridaKarin)
17 juli -Elisabeth 3865 och 52 cm lång (auo)
20 juli- Cornelia 3590g 50cm (Hattifnatt89)
Augusti:
Lägg in mig med.
17 juni- Kalle 3285 gram 50 lång (trollis81)
FridaKarin
Vi ger Kalle nutramigen som oxå e mjölkfri ersättning. Vi provade för nån vecka sedan med mjölk han slapp ont i magen denna gången men fick stora konstiga klotrunda, illröda torrfläckar i pannan, kinder och på armen så vi vågade inte fortsätta utan får vänta tills vi ska till läkaren nu i februari.
Sen e han allergisk mot havre oxå och troligtvis nått mer för ibland när han får äpple blir han knallröd. Han fick hallon och det blev likadant.
Här har dem inte tagit nått prov, ska dock höra med läkaren nästa gång om dem inte kan ta prover på lite olika ämnen för att se
FridaKarin
Jag ska absolut fråga om tester, e lite hopplöst för jag vågar knappt ge honom nått nytt.
Vi gick på mjölkskola och där fick vi träffa dietist som tipsade om att ge honom sempers ris välling men göra den till gröt istället.
Kalle har problem med bitar oxå så han tar bara helt släta produkter.
Provade göra hirs gröt och Polenta gröt men inget gick hem. Det e bara risgröten som går ner och d ska vara utan frukt.
Nu har inte Kalle några tänder än, men kommer ihåg att vi borsta före på hans syster när hon va liten.
Sen när dem blir äldre e d lättare att borsta efter för då håller dem sig vakna på ett annat sätt.
Jag satte Kalle på dammsugaren idag så han åkte på den, han är oxå rädd för den annars men ikväll när han satt på den gick d jättebra
Kalle e 10 månader 17 april och har inte en ända tand
Vi va på 10 månaders koll idag:
80 lång
11200 tung
Huvud kommer jag inte ihåg
Kalle va 80,5 cm lång och vägde 11945 gram