Liniz77 skrev 2011-08-31 12:28:11 följande:
Funkar inte bärsele eller sjal!? Min sover gott i den, då kan man iaf stå lite avsides så man inte missar alla tal o be att få sitta nära pappan om ni åker. Det är urjobbigt att sitta själv. Var på två bröllop när trean var liten. På första var hon en månad men sov bra gnm sorl o tal. Andra bröllopet var hon 3 månader o sov mindre bra lite jobbigt.
Bärselen kan fungera en liten stund, han kan ju ha en "bra dag" på lördag och då kan det fungera, eller så har han en mindre bra dag =)
Får kolla lite idag och i morgon hur mycket han äter och sover på kvällen egentligen, man tänker ju inte riktigt på det när man är hemma utan då tar man det som det kommer.
FridaKarin skrev 2011-08-31 12:28:41 följande:
Svårt. Förstår att du väldigt gärna vill gå på bröllopet men som sagt, inte så kul med en missnöjd bebis. Det är ju även svårt när man ammar. (Jag kör med ersättning) Men eftersom att du ammar så måste ju din son med.
Jag hade nog åkt med son och sambo. Och låtit min sambo ta sonen när han är grinig. Gå till ett annat rum och lugna ner eller gå ut och gå med vagnen. Och att du bara kommer när det är dax för att amma.
Men det är ju svårt, förstår dig.
Problemet är att på kvällen är det oftast bara bröstet som gäller om han är missnöjd, självklart kan pappan ta honom en lite stund. Jag tränar en gång i veckan och är då borta lite drygt 1.5 timme. De senaste 2 veckorna har Malte skrikit nästan hela tiden när jag varit borta, inte så roligt för hans stackars pappa som känner sig helt maktlös så jag är rädd att jag kommer få dra det största lasset på bröllopet.
Just nu lutar det nog åt att vi stannar hemma ändå.....fick reda på att det inte finns något direkt avskiljt rum heller, det är bara stora ytor vilket gör det ännu svårare att gå undan....