Ocicat
Någon här som har en Ocicat?
Någon här som har en Ocicat?
Lakritsmonstret: åh vad fin! Hur är den i humöret, har du den som innekatt?
Henrie
De är mkt speciella, lite hundlika faktiskt i sättet och vår är innekatt. De behöver ganska mkt uppmärksamhet och har mkt energi. Som sagt en supermysig ras.
Glömde säga att hon älskar att vara ute och spatsera i band
De nöjer sig oftast med detta om de vänjer sig med bandet i tid.
Läste oxå att bengalkatten kan tycka om bad.. kul! Får väl se vad det blir, om det blir..
ocikatten ser väl mer ut som en leopard?
Det är ju inte direkt så att den har lejonman eller nåt sånt?
Föredrar bengal jag också. De kan ha en sån jäkla fin honungsfärg. Sen är ju det den enda katten som härstammar från en blandning mellan vild djungelkisse och vanlig katt, så den har rätt speciell päls. En lyster inga andra kattraser har.
Har själv länge funderat på att lägga 10 laxar på en sån.
Jag har 2!! Titta i mitt galleri!
Kanonfina Frågis! Lejonman eller inte, de ser väldigt djungelaktiga ut i alla fall... Ska nog kolla runt lite på uppfödare av båda dessa raser - dom är jättefina!
Precis som RadixLecti berättade om dess päls så kan jag säga att den är unik. Det glittrar om varje hårstrå, det kan du se också bilder på ifrån rassidelänken jag skickade tidigare. 10000:- kanske låter mkt, men jag anser att min lilla älskling är värd varenda krona på denna jord
Sådär, nu har även jag lagt till några bilder på min goding
Bengaler och Ocicats är underbara kattraser, viktigt att tänka på är dock att de skiljer sig mycket i temprament från de långahåriga raserna (perser, birma mm.) de kräver mycket aktivering och älskar att klättra och upptäcka nya saker.
En bengal är ju ingen stillsam katt direkt så man får vara beredd på att ge den mycket stimulans tex. gå ut på promenader (i sele) mm.
Men det är ju det som är charmen med de olika raserna, att man väljer ju vad som passar en bäst, själv så har jag ju två riktigta vildbattingar hemma men eftersom jag är hemma mycket och kan ge dom massor av uppmärksamhet så funkar det utmärkt
Pst. finns lite bilder i mitt galleri på bla. min bengalmisse