• Shades

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Legacy skrev 2012-04-28 23:33:04 följande:
    Vi har pratat myyycket och länge ikväll och han lyssnar verkligen och tar till sig och såklart är jag beredd att backa på vissa saker om han backar på andra. Jag visste att det var en bra idé att prata öga mot öga!
    Får man fråga vad det var som du fick backa på?
  • Shades
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-29 10:46:20 följande:
    Men vad många nya! Kul! Välkomna finns det presentation längre bak i tråden eller?
    Hah, nej det fanns ingen från mig. Sorry 'bout that :)

Jag har följt er litet på avstånd under ett tag (litet till och från) så jag hoppade bryskt in utan att presentera mig alls. 39 år bör jag numera vara och har varit lycklig singel i snart tre år. Två barn bor hos mig varannan vecka och min relation till mitt ex är precis lika bra nu som innan separationen (nej, ingen ironi där för vi har alltid arbetat bra ihop - det var det där andra som fattades).

Jag hänger litet slött på HP men är inte allt för aktiv där eftersom jag inte har allt för mycket emot att vara singel just nu. Kanske söker jag det omöjliga ty det är den "äkta kärleken" jag vill åt. Inte fler one night stands eller friends with benefits (det kan man ju lösa med ett krogragg litet då och då) så mina krav blir lätt rätt höga då.

Från den vackra västkusten är jag med! :)

/J *tar nu emot den enorma frågefloden ;) *
  • Shades
    takida skrev 2012-04-29 13:24:48 följande:
    VälkommenGlad
    Vad var det som gjorde att du valde att hoppa in här nu då efter att ha följt oss på avstånd?
    Att Legacy var tvungen att backa på viss saker. Det låter, i min värld, som om hon (eller man om det skall vara generellt) måste ändra på sig för att passa den nye "herren" och för mig skulle det vara ohållbart. Kraven som han, i det fallet, ställde från början var ju helt absurda så jag hoppas på att hon inte backade på saker som att få träffa sina vänner, oavsett kön, osv.

@Smecker - Nein. Inte pga dig :P Dessutom tror jag att ni kan se min korta presentation och där finna ut att jag är en man (?).  :)

@AllaAndraSomHälsadeMigVälkommen - Tack!
  • Shades
    Cocacola skrev 2012-04-29 15:34:43 följande:
    Passar också på att hälsa dig välkommen!

Men visst gäller det att tänka sig noga för innan man backar,  har jag inte tänkt göra igen i förstataget. Vill iof helst inte köra över någon heller så en fin balansgång det där. 
    Tacktack :)

Jag förstår nog inte riktigt hur du resonerar med balansgången där. Jag menar, det är i förstadie till ett förhållande det vi talar om. Är det inte där vi upptäcker om vi alls fungerar ihop? Om vi tar skräckexemplet med att en person inte längre "får" umgås med vänner av det motsatta könet är det ju en given dealbreaker för de flesta av oss oavsett hur vi känner för personen i fråga.

För mig känns det som om det är bättre att ingen av oss "backar" eller ändrar på oss utan förblir sanna inför oss själva och vår potentiella partner för om detta inte görs ser jag en risk i att hela förhållandet ändå går åt fanders men då med ytterligare tid som försummats. (detta resonemang från mitt håll som sökare av det som inte tar slut förrän döden skiljer oss åt ;)  )
  • Shades
    Legacy skrev 2012-04-29 19:41:59 följande:
    Med risk för att bli slaktad så ja, det var det jg valde att backa på ungefär. Grejjen är den efter att ha vänt och vritt ut och in på detta ämne och varför han kände som han känner så tyckte jag att det fanns en bra lösning, hans problem låg i att man ses ensam, bara en av varje kön i samma hus eftersom hans ex varit .. ja. Ni kan ju räkna ut vad själva.

Grejjen är att det var så enkelt att han har problem just nu med att man är ensam, i hans sinnesvärld just nu är det helt okej om det är två eller fler av motsatt kön som man umgås med samtidigt. Nu ser mitt liv ut så att det är busenkelt att lösa just nu genom att helt enkelt umgås flera. 

Det som fick mig att backa just nu för att han ska känna sig trygg är att han själv inte alls mår bra av att ha det så men han behöver tid för att bygga upp tillit. Jag är beredd att ge honom en tid för att bygga upp tillit, inte all tid i världen.

Sanningen är ju också att han faktiskt säger att han tycker att det är urdumt, att han känner det som att han tar ifrån mig friheten att göra som jag vill och ja, det har han ju rätt i men alla behöver en chans att läka och så...

GUD vad snurrigt. Men alltså ja jag valde att backa för en stund, inte för alltid.

Hej och välkommen by the way          
    Tack och nej, såklart blir det ingen slakt av här inte :)

Däremot vill jag försiktigt påpeka att detta låter som ett närapå klassiskt exempel på manipulation av en människa med kontrollbehov. Killen säger rakt ut att han inte litar på dig och till slut "inser" du att du måste ändra på dig för att han skall må bra. Det är inte en ok start på ett förhållande i min bok.

Det enda som skulle kunna vara ok i den situationen är om han samtidigt går i professionell terapi för att komma över dessa problem han har för detta är inget han löser själv genom att du går honom till mötes.

Hur lång tid tänker du ge honom? Har du satt upp en tidsgräns för när det inte längre är ok oavsett hur han lägger fram det?

/J
  • Shades
    Niklas2k skrev 2012-05-01 20:01:44 följande:
    Nu har en brud utan bild besökt mig 10 gånger.
    Varför har man inte bild? Det gör mig fundersam.  
    Något som jag tycker är ännu tristare är väl de som har bild men inte bemödar sig att skriva någon presentation alls. Dessa kvinnor kan väl inte ha något emot att bli betraktade som objekt antar jag?

Har de ingen bild så går de ju bort från början  men det är ju tråkigt om personen har ett tilltalande yttre men uppenbarligen ingen som helst språklig begåvning. Det är ju inte direkt så att jag attraheras av en dum, lat fjortisattityd ("Mäh, ja ba e såå snygg att ja ba inte behöver skriva något")...

/J
  • Shades
    målar havet blått skrev 2012-05-01 20:36:13 följande:
    Du är rolig du..påminner om nån;)
    Tack du :) De brukar likna mig vid en yngre Tom Cruise blandat med Robin Williams och Steven Wright ;)

/J
  • Shades
    målar havet blått skrev 2012-05-01 21:12:27 följande:
    oj då måste jag in o kolla..;)
    Du är alltid välkommen ;)
  • Shades
    takida skrev 2012-05-01 21:41:05 följande:
    Jag förstår hur du tänker men jag håller inte med. Jag har en bild men endast en rad text. De allra flesta skriver ju ändå samma sak, jag älskar att resa, jag tränar osv osv. Jag är en rätt vanlig tjej med vanliga intressen och tänker nog att om någon tycker att jag faller dem i smaken utseendemässigt, ja då hör de av sig, och då kan jag berätta mer om vem jag är. 
    Jag tänker likadant om killarna, jag kan ärligt säga att på nätet kollar jag först och främst utseendet, i verkliga livet har man en helt annan chans att inte gå på utseendet i första hand. 
    Kalla mig ytlig om ni vill men så är det
    Nej, jag kommer inte kalla dig för ytlig :) Däremot är du troligtvis en individ som jag skulle titta på men sedan gå vidare. Det finns ju mängder med fagra kvinnor därute så varför skulle jag "riskera" ett inte ens få svar från en av de som kanske ändå inte är någon jag mentalt skulle vara intresserad av? Dessutom, vad skall jag öppna med som inte är precis som andra? -"Tja, snygg du är då. Vem är du och vad tänker du göra resten av ditt liv förutom att spendera det med mig?" ;)
  • Shades
    lemonina skrev 2012-05-01 22:11:41 följande:
    Hmm, mystigt Smecker har gått upp i rök. Och istället har du dykt upp....Hmmmm. Finns det någon paralell att dra här?Flört
    Niklas2k skrev 2012-05-01 22:12:49 följande:
    Som typ studerar till samma sak som Smecker!
    Måste vara en trivsam herre (?) i så fall men jag har inte börjat plugga än utan det blir till hösten :)
    takida skrev 2012-05-01 22:13:02 följande:
    Min enda textrad har genererat många fyndiga öppningarSkrattande
    Och vem vet, den kanske skulle falla dig i smaken? 
    Haha, inte omöjligt :)
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!