Glädje58 skrev 2012-04-24 12:20:10 följande:
Vad har ni (gäller alla i tråden) för åsikt när det gäller syftet med att vara tillsammans med någon, ett fast förhållande?
Är det att båda två ska var sin lika fin bil. Båda två ska tjäna lika mycket. Båda två ska bidra med lika mycket pengar in i familjen. Båda två ska helst göra samma saker ihop...
... eller ska man bidra med det man kan, genom pengar eller arbete. Att båda två kan utveckla var sin sida av intressen, att man är två individer.
Nu när jag tänker på dig Legacy och J, så tänker jag på att han har en villa på Hisingen för fyra miljoner. En fantastisk bostad om man vill bo där. Du har ett jobb som ger en stabil och hög inkomst, fin bil. Varför kan han inte se det som att ni bidrar med olika saker till ert gemensamma hushåll. Han kan fortsätta att jobba med sin musik. Det kanske inte ger så mycket pengar just nu men han är lycklig med det han gör. Du älskar ditt jobb. Det här är fantastiskt för er båda två.
I mitt förhållande har jag och mitt ex delat på all inkoms så vi hade alla pengar tillsamans. Men han har en stor förmögenhet som jag inte beblandat mig med öht men givetvis investerade han i familjen med bil sommarställe osv men förutom bilen så är det inget jag lagt anspråk på efter skilsmässa. Så har det fungerat för mig iaf.