Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-01-05 18:27:53 följande:
    Är det någon tjej här inne som dejtat/dejtar någon mycket yngre. Har blivit utbjuden av en 22åring och själv fyller jag 30 i år. Nu tänkte jag inget seriöst med denna kille IOM att jag är mest intresserad av mumintrollet. Men det kan ju ha lite kul ändå... Fast nästan 8år yngre. Hmm... Vad tror ni? Han får grava + poäng för att han är skitsnygg dock.
    Precis inom gränsen. Regeln hälften+7 är applicerbar.

30/2 = 15
    15+7 = 22 
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker

Nu känner jag mig utanför, har aldrig provat en yngre man.. men nytt år, nya tillfällen!

• Smecker
    giftgrodan skrev 2012-01-05 21:41:10 följande:
    mitt ex var 8 år yngre än jag och det var definitivt inte därför det tog slut... Inte för att ålder "bara är en siffra" men jag tycker att det ofta är väldigt skevt könsmässigt; om man inte skulle höja på ögonbrynet för att en tjej dejtar en 8 år äldre kille, VARFÖR vore det då konstigare med det omvända?
    Fan nu känner jag mig utanför igen.. har inte dejtat en 8 år äldre kille heller. Satan vad grejer jag har att ta igen!
  • Smecker
    Anonym (hjärtat) skrev 2012-01-06 20:25:10 följande:
    Är jag jättetöntig nu? Jag var ju på dejt igår, en dejt som jag tycker var lyckad. Vi bytte tel nr, men han har inte hört av sig idag. Ja, visst, jag skulle kunna höra av mig, men jag vill att HAN gör det. Är det töntigt? Och brukar man höra av sig dagen efter en dejt? Vi bestämde inget, han sa mer "hör av dig om du känner för att hitta på något". Jag är inte så van vid det här, vet inte om det finns några speciella "regler" som jag då inte känner till...

Jaja.  
    Finns inga regler, annat än de just du väljer att hitta på. Ja, det är töntigt att år 2012 uppföra sig som om det var 1952. Är du intresserad? Ring honom.
    Anonym (hjärtat) skrev 2012-01-06 20:33:32 följande:
    Fast jag mailade en grej till honom på HP och han har inte kommenterat det. 

Äh, jag krånglar bara till det. Men ok, jag är nog inte tillräckligt intresserad för att ta första steget. Eller är jag rädd för att bli avvisad? Jag vet inte... Får försöka stå ut med mig själv bara.  
     Varför fråga när du redan bestämt dig att du inte vågar ringa honom? Ja, du är rädd att bli avvisad. Det är en egenskap du delar med 70% av alla kvinnor. Men vad exakt händer om du blir avvisad? Blir du spärrad från FL? Går världen under? Tvingas du se Lilla Kycklingen 300 gånger på raken? Kommer ditt badrum att invaderas av två silverfiskar?
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-06 21:25:53 följande:
    Haha.. det där kunde man räkna ut med lilltån att booYah skulle svara! 
    Heidi1 skrev 2012-01-06 21:30:02 följande:
    japp det kunde man lätt räkna ut
    Ah, så jag har fel?
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-01-06 21:33:51 följande:
    nej det har du absolut inte, vågar man inte fråga får man inget svar eller så vågar man fråga men får inte svar på frågan man ställde, som jag råkade ut för innan idag
    Eller så fegar man ur totalt och vågar inte ställa frågan förrän man säkert vet svaret.
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-06 21:35:14 följande:
    Nej absolut inte... men det var bara så självklart att du skulle svara så. Det är inte första gången liksom.
    Upprepas det tillräckligt ofta så kanske det fastnar till slut.
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-06 21:38:48 följande:
    Jag tror att det kan vara ett "mission impossible"
    Det är lugnt, jag har en stekpanna.
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-01-06 21:42:04 följande:
    kan det också bli, men man borde få ett bättre svar än vad jag fick på frågan om nu fallet är så, då borde han ju kunna va så pass ärlig och säga som det är utan att han kommer höra av sig men han behöver lugn och ro just nu. var ju inte dirket det jag frågade han om utan om han fortfarande tycker om mig. tycker det är ett litet knepigt svar
    Håller med, attans knepigt svar. Lite högre kvalitet har du rätt att förvänta.
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-06 21:40:31 följande:
    Tack ska komma ihåg att kalla på dig nästa gång jag behöver ett järn! 
    Är det inte bättre du köper en järn-3a att ha själv?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!