• Shades

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Äh, den här får buffas upp litet grand. :)

Jag vill bara påpeka hur ohyfsat jag tycker det är när folk inte ens bryr sig om ett kort (men ändå tydligt "jag är inte intresserad") svar när man skriver till dem. Det har inte hänt en enda gång att jag inte svarade på en fråga från någon (förutom en grabb som undrade om han fick bli min sexslav...) trots att jag inte var intresserad.

Jag tycker nog allt att man kan vara hövlig nog att svara men kanske visa att man inte är intresserad om så är fallet...

Hur går det för er andra då?

• Shades
    ander25k skrev 2013-07-17 14:31:37 följande:

Om man räknar antal dejter, så går det bra men inget klick, trots försök att dejta samma flera gånger.
    Litet som jag då :)
    Madida skrev 2013-07-17 17:22:18 följande:
    Haha, vi andra som hängt ihop nästan sedan början startade en privat sluten tråd då. Så jag har sett denna tråden som död. Vissa av oss dejtar, vissa lever i relation, nån har blivit sambo och nån är singel. 

För att besvara det övriga du skrev får jag nog säga att jag är en sån som inte alltid svarade. Om nån skriver "Hej, hur är läget?" ska jag då svara "Jag är inte intresserad"? Känns bara löjligt. Får man inget svar så känns det svaret liksom självklart. 
    Tänkte väl att ni hade gömt er ;)
    Tja, jag tycker det är ohövligt om någon spenderat litet tid på att knåpa ihop något till mig och så svarar jag inte ens. Jag menar, om jag kort svarar på frågan men inte ställer någon motfråga så visar jag att det inte blir någon dialog samtidigt som jag respekterar personen bakom frågan.

Så tänker i alla fall jag :)

• Shades
    Vanilla ice queen skrev 2013-07-17 18:25:37 följande:
    Shades: Under den korta period jag nätdejtade så svarade jag inte alls på det jag ej var av intresse. Varför ska man det liksom? Onödigt konversationer...

Här går det finnemang, kär, galen och inte singel längre.
    Gott att det går bra för dig :)

Ok, om någon ställer en fråga till dig på stan, besvarar du den då eller behandlar du personen som om den inte existerar? Jag svarar och av samma anledning svarar jag på de PM jag får. Nu är  ni två som anser det är onödigt att svara en främling så det kanske är mitt sätt att betrakta människor som är fel...
  • Shades
    lemonina skrev 2013-07-17 20:20:46 följande:
    Shades jag svara inte heller om jag inte är intresserad pga samma anledning som Madida och Vanilla.
    Annars har jag legat väldigt lågt. Så lågt att jag inte träffat någon på ett helt årFörvånad Men har nu faktiskt börjat snacka med några killar på Badoo Så jag hoppas det kan bli dejtande av snart.

Men hur går det för dig annars?     
    Jodå, det funkar här. Ingen som vunnit mitt hjärta men jag mår inte dåligt av att vara singel :)
    ander25k skrev 2013-07-17 21:48:59 följande:

Absolut inget fel att svara, själv förväntar jag mig aldrig ett svar helt enkelt, utan det är hiss eller diss men jag svarar alla som skriver till mig.
    Kanske det men för mig så hör det till god ton att svara om någon tar sig tid och skriver till mig. Nu hör väl till saken att jag aldrig skickat iväg ett "Tja, läget?" utan det har alltid varit något som intresserat mig hos just den individen. Kanske därför jag reagerar som jag gör.

Å andra sidan är de som inte svarar alls uppenbarligen inte människor jag skulle vilja umgås med ändå så det kanske är bra att det blir som det blir ;)

• Shades
    Madida skrev 2013-07-18 00:13:31 följande:
    Med andra ord är alla vi kvinnor här i tråden såna du ändå inte vill umgås med
    Haha, enligt den logiken så, nej :)
  • Shades
    Cocacola skrev 2013-07-30 21:28:20 följande:
    Lite så tänker jag med, och svarade de flesta. skippade en del "tja läget" från uppenbart ointressanta personer men svarade även på ett gäng såna, man vet aldrig lixom. En av mina absolut intressantaste mejlkonversationer började med ett "tja läget" så det händer att man blir förvånad.

Kul med lite liv i denna tråd med

Nybliven osingel vilket jag inte alls hade räknat med XD
    Skönt att inte vara helt allena med denna syn :) Och grattis till osingelheten!
  • Shades
    Cocacola skrev 2013-07-30 23:06:22 följande:
    Vi verkar skilja oss från mängden men det finns trots allt några fler som fortfarande tänker så. Ett svar är
    hyfsat rimligt faktiskt, trodde jag iaf tidigare även om jag inser att de flesta inte ser det så.

Försöker fortfarande smälta att jag haft honom mitt framför näsan hela tiden, och dessutom vetat hur bra han är (eller ja, att han är jävligt bra men har faktiskt överträffat mina förväntningar och prickat in typ allt jag vill ha och behöver - väldigt nice och samtidigt lite läskigt) Samtidigt är jag glad att det inte blivit förrän nu. Har behövt den här tiden för att reda ut vad jag vill och vad som är viktigt för mig. Och kanske för att veta att jag inte tog honom för att han fanns där och är tryggheten själv utan för att det faktiskt är just honom jag vill vara med.

Men hur går det för dig? Något på gång?
    Men det låter ju helt fantastiskt :) Tänk att kärleken kan ligga och lura så nära inpå. Sett till mina grannar så får jag i så fall sikta 20-30 år högre ;)

Hmm, faktum är att det går skitbra. Livet är ljust och jag får gjort en massa som jag skjutit på, är ute och åker båge när vädret tillåter eller bara slappar om det känns som rätt läge. Men nej, ingenting på gång men det är ok (och inte på det där bittra sättet ;) ) Jag är medveten om att mina krav kanske är för höga eftersom jag inte kan tänka mig att nöja mig med mindre än den sanna kärleken. Men singel är inte nödvändigtvis så illa ändå. Hellre det än att leva en lögn :)
  • Shades
    ulfsas skrev 2013-07-31 10:22:13 följande:
    HAHA, jag fick brev med ett fikaförslag från en frisk kvinna på 75 år nyligen. Jag är 49 år själv.

Jag undrade då vid vilket äldreboende jag skulle plocka upp henne på och om hon behövde ett fik med rullatoraccess....

Nä så skrev jag inte men jag tänkteSolig 
    Du får väl ta reda på om hon är rik och i så fall gifta dig med henne illa kvickt ;)
  • Shades

Vill nog hålla med de övriga här med att en profilbild är ganska viktig. Det ger det första intrycket om vem personen är. Sedan är även presentationen väldigt viktig (för mig) eftersom det ger ytterligare en vink om vem det är jag har att göra med.

Inte så att den behöver vara extremt lång och djuplodande men något måste det stå för annars drar jag mig för att skriva till den personen. Jag menar, står där ingenting så är personen antingen för lat för att skriva eller söker endast uppskattning på den bild hon lagt upp. Ingetdera attraherar mig...

• Shades
    Madida skrev 2013-08-03 16:51:20 följande:

Och om det är en tjej, är bilden tagen snett uppifrån där det både bjuds på rådjursögon och ankläppar
    Omg... Ducklips går bort illa kvickt! Samma som de vilka tar bilder med telefon in i en spegel och KOLLAR IN I TELEFONEN! Gärna på alla bilder de har... Nej, då har hon inte kommit upp i minimum av 110 i IQ ;P
  • Shades
    Madida skrev 2013-08-03 17:35:45 följande:

Folk får fotografera sig precis hur de vill men för mig ringer ingen "hög IQ"-klocka när jag ser såna bilder. Inte heller bilder på killar som fotograferar sig i spegeln på gymmet. Bar överkropp eller linne och sedan spänner de sig allt vad de kan.
    Såg en kille som hade 12 bilder (tror jag det var) tagna i samma spegel, samma min och kroppsspråk, bara olika kläder på varje bild. Det är inte heller så givande Solig 
    Haha, ja som sagt... En bild säger en hel del :)
  • Shades

Tja, jag har hängt på dejtsajter i fyra år från och till men än så länge har jag aldrig struntat i att svara (och nej, det beror inte på att jag inte får brev :P ).

Måste väl vara så att mina 1337ninjaSkills på att skriva gör att mina svar inte tar så mycket tid eller energi att det lätt är värt det för mig att vara hövlig ;P 

Ps. Ja, jag vet att jag är kräsen...

• Shades
    Madida skrev 2013-10-09 13:25:05 följande:
    Har också fått exakt samma känsla. Fl borde vara en godisaffär för män
    Fast... har du lagt märke till hur många hysteriska och skogstokiga kvinnor det finns här (ingen skugga faller över de i denna tråden såklart ;) )
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!