Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

MatsAtari skrev 2012-06-23 02:07:09 följande:
    Undrar hur ni gör för att få kontakt  på de där nätsidorna egentligen?

Det är få tjejer överhuvudtaget som är inne och tittar på mina profiler och ingen som någonsin skriver självmant till mig.

Det är kanske 1/10 tjejer man skriver till som skriver tillbaka och nästan varje gång slutar hon bara skriva, inget, nej, jag är inte intresserad utan bara fullständig tystnad.

Klurar på det där med att bara sluta skriva för jag inser att jag har gjort det. Vet jag att jag inte är intresserad av någon har jag sagt det på ett eller annat sätt, är jag intresserad brukar jag ´vara rätt tydlig med det också men sen finns det ju dem som man mejlat med som man helt enkelt vet för lite om, det man vet verkar bra så man är nyfiken men det gäller ju att kunna skaffa sig en bättre uppfattning om personen. Ibland är det helt hopplöst via mejl, vissa kan man skriva till utan att egentligen bli så mkt klokare. Man får inget konkret att gå på lixom. Så ibland har det blivit att jag inte svarat, kanske tänkt göra det sen men utan att det blivit av. Är killen tillräckligt intresserad brukar det komma ett till. Bör väl tillägga att jag inte struntar i allvarliga mejl, men ibland känns det helt enkelt bara hopplöst att svara på något som typ handlat om något rätt oväsentligt, med det menar jag inte att alla mejl måste vara jätteintressanta men om 8 mejl på raden inte tillför något till bilden om hur personen är så kan jag tappa sugen...
  • Cocacola
    Glädje58 skrev 2012-06-23 02:38:36 följande:

Hej vännen Solig

Det är jättebra med mig. Värken som jag haft ett halvår är äntligen borta så nu kan jag träna igen. Det är så himla skönt att röra på sig. Förstår mig inte på folk som har svårt för att komma igång med motion.

Jag har äntligen fått ett inre lugn och harmoni i själen, för nu har jag släppt tanken helt och hållet på att träffa någon partner. Har ingen lust faktiskt, saknar inte ens sex. Känner att det kommer när det kommer, jag orkar inte jaga rätt på någon.

Nästa vecka ska jag till hudläkaren. Ska kolla upp ett sår jag har på näsan. Det läker sig inte, har inte gjort på ett halvår minst. Antar att det är någon ny form av cancer jag har fått.

Eftersom jag inte har lust att träffa någon eller orkar dejta nån så har jag väl kännt att jag inte platsar här i tråden, men jag har saknat er så jag var inne och tittade till lite nu i natt. Är på jobbet nu.
    Skönt att värken äntligen är borta och att du kan träna. Solig

Låter himla skönt med lugn och harmoni i själen får jag lov att säga... Kan du smitta av dig lite? Jag jobbar på det men det går halvbra.

Har faktiskt klurat på hur det gick med det där såret på näsan och det där låter inte alls bra, men jag hoppas det är något annat och att du får bukt med det. 

Du får väl vara här och peppa oss då? Iaf kika hit lite då ock då, vill ju veta vad du har för dig.    
  • Cocacola
    Ernst Hugo skrev 2012-06-23 15:34:28 följande:

I hånglet känner man närheten eller bristen på densamma.
    I hånglet märker man om man delar en känsla.
    I hånglet lär man känna den andre.
    I hånglets grundkänsla vet man om man kan möta annat tillsamman.   

Sitter och klurar på det där. Tänker tillbaka och funderar. Nästan lite läskigt ju men jag tror minsann att du har rätt där...

Borde ju betyda att jag inte behöver fundera så mycket framöver bara att hångla och testa! xD  
  • Cocacola
    takida skrev 2012-06-23 23:46:25 följande:
    Ja för fan Coaln, det är bara att hångla påTungan uteFlört

Mmm... kanske det. Inser att min min känsla av hånglet med knäppisen gav en rätt bra uppfattning tror jag, med tanke på vad han nyss skrev... Jag kan få det jag vill ha, nästan.. men aldrig riktigt.

Så det får bli hångeldiagnostik framöver. Frågan är väl bara vem jag ska hångla med? Tungan ute  
  • Cocacola
    takida skrev 2012-06-24 00:21:28 följande:
    Ska du inte hångla mer med knäppisen då?

Vet inte. Just nu vill jag inte iaf, måste fundera men jag har en stark känsla av att jag borde låta bli.
  • Cocacola

Yeeeey!!!!!! Jag pallade att jobba hela helgen trots förkylningseländet. Strålande sol idag när jag jobbade och ösregn när jag slutade å jag var dyblöt när jag kom hem, bara av att ta mig till och från bilen. Kidsen hemma, jag har klivit i en flanellpyjamas och imorgon är jag LEDIG!

Håller på att släppa fokus på knäppisen också, går väl inte över en natt men nu slipper jag fundera längre. Jag vet vad jag fastnade för, varför jag fortsatt hålla kontakten och har fått svar på mina funderingar, långtifrån alla men tillräckligt för att slippa fundera. Känns skönt att veta men kommer nog ta ett tag att släppa helt ändå, för han är udda och har gjort intryck.

Vad gör ni andra?     

• Cocacola
    Ernst Hugo skrev 2012-06-24 18:09:43 följande:

Dottern kollar Arthur & Minimojjerna på DVD och Pappa Ernst sitter i soffan o slösurfar Glad

Bra film det där! Slösurfande låter rätt fint det med :P

Jag förstärker mina tantigare sidor för tillfället: Insåg att en gubbe på jobbet har en nattskjorta i samma tyg som min pyjamas, jag har just fäst trådarna på en sjal och lagt över axlarna, värmer skönt på min värkande nacke, känns fint för det är det förta mönster jag pallar med att klura ut själv men va fan - när blev jag tant? Tog iaf fram en oavslutad raggsocka också, kort för jag skulle testa maskantal men det verkar perfekt. Går väl snabbt att få till andra då, men inte tillräckligt fort. Fryser om fötterna nu ju!

Klurar på det här med att hitta rätt, och undrar lite när var hur och framför allt vem det är, om det finns någon? Eller snarare om man hittar denne?

Var det bara jag som plockade blommor och la under kudden på midsommarafton förresten? xD Jag kunde inte låta bli. 
  • Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2012-06-24 12:40:11 följande:
    Blir tokig! Att få till en ny dejt med M verkar ju hopplöst.

Hade inte ni en inbokad???
  • Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2012-06-24 20:06:02 följande:
    Colan: nej, bara lösa planer då han eg skulle vara barnfri nu... Men hans son vill vara med honom och vad ska jag säga om det liksom? Barnen går före, så är det bara...
    Aj då... Knepigt det där. För barnen går ju alltid först såklart men du har ju väntat ett tag på den där dejten också... Håller tummarna att det verkligen blir av nu i veckan, håller dessutom tummarna på att det blir mer än en - det är du värd efter all väntan!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!