Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FjärilVingad73 skrev 2012-06-24 20:19:56 följande:
    Tack, takida! Allt det här väntandet gör att jag vill strula runt som fan som nån slags avreagering...

Haha... förstår dig! Men det känns som det vore jävligt dumt eftersom du ju är intresserad, klart fel budskap lixom xD

Man det där med att vänta, jag hatar att vänta! Men det måste man ju på både det ena och det andra å det gäller väl att lära sig hantera det, inom rimliga gränser. Går ju att göra något åt saker ibland också. Men att bara vänta är sjukt drygt! :P  
  • Cocacola
    Anonym (happydating) skrev 2012-06-24 21:09:11 följande:
    Menar du, "queen" ger mig en association att du är tjej, stämmer det? Så här ligger det till, jag har irriterat mig på att det är jag som föreslår alla dejter, får vänliga och positiva svar och har träffats några gånger, like komplimanger har dykt upp också..=)), men nu vill jag ha förslag på vad vi ska hitta på, annars känner jag mig efterhängsen, smsn har dröjt ibland också och det är lite störande...=). Så därför, vänner, tänker jag nu avsiktligt inte skicka något sms på en hel vecka(!!), det ska bli spännande att se vad som händer...=)

Hmm, är det alltid du som tar kontakt först? För i så fall kanske de svarar av artighet lixom. Jag kan vara rätt på som person överlag lixom men ibland måste man backa och se vad som händer, är killen tillräckligt intresserad hör han väl av sig på något sätt. Vill jag inte släppa så hör jag ändå av mig igen men ligger lite lågt och pejlar in läget. Typ. Har inte tänkt så noga på saken, exakt hur jag gör lixom.

När det gäller en vecka blev jag lite full i skratt för typ så gjorde jag nyss. Eller snarare - jag gav fan i att starta nån chattkonversation. Jag hade varit tydlig och fick lixom inget hum om alls var jag hade killen så jag tänkte att jag ger fan i det och ser vad som händer, att jag helt enkelt inte skulle börja skriva igen innan han gjorde det - om han nu ville göra det. Det tog en knapp vecka och sen har jag ju lyckats få veta vart jag har honom. Visst kan jag behålla hans intresse och visst är han intressant men inte vad jag egentligen vill ha.

Frågan är vad som är ditt syfte med att inte skicka sms på en vecka? Vad vill du?    
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-06-24 21:16:45 följande:
    jaha,i princip alla i min bekantskapskrets reser, så det känns inget onormalt i mina öron....

Haha, det är det i mina xD Eller ja, visst finns det en del men de flesta gör det inte. Dessutom alla dessa som racer x skrev - som gjort massor innan typ 25...
  • Cocacola
    Anonym (happydating) skrev 2012-06-24 21:36:05 följande:
    Vad jag vill...? Mer entusiasm typ(!). Jag frågade rakt ut om han ville avbryta kontakten, (när jag själv fått vänta en vecka, och se då kom ett sms, men ett förslag på date. Sedan sa han att han borde vara snabbare (när jag förklarat hur jag ser på saker o ting). Är det ett gott tecken eller...=) Det är lite jobbigt för han är så .... artig. Men om jag var han, varför skulle man föreslå ett datum för träff om man egentligen inte vill fortsätta ses? det verkar ju konstigt - nej jag kanske ska tro på att han tycker jag är lite trevlig ...och söt =)
    Hmmm, var lite anti först efter det du nyss skrev om att han trivdes med unkarlslivet osv men föresslår man en dejt borde det ju finnas något intresse? Frågan är väl vilken sorts? Det behövs väl tid och tålamod för att klura ut, så antingen ger du det tid eller inte. Jag skulle nog ha gett det lite mer tid för att se vad som händer men försöka att hålla eventuella känslor i styr om det nu går? Men jag vet inte allt heller. xD Långt ifrån... Kan bara säga vad jag tror att jag skulle göra.
  • Cocacola
    takida skrev 2012-06-24 21:42:53 följande:
    Jag ska donera ägg, så då blir man först nerreglerad (typ klimakteriet)  och sen får man en jävla skjuts med hormoner. Man blir lite lätt obalanserad... 

Berätta mer om killen och badetFlört nåt att satsa på?
    Ah! På så sätt, fint beslut tycker jag. {#emotions_dlg.flower}

Nu ska jag läsa ikapp, vill också veta om killen och badet.. Tungan ute 
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-06-24 21:52:43 följande:
    Oj vad imponerande och stort gjort av dig. Hoppas allt går bra:)

Killen är mitt x som gjorde slut med mig. Kanske inte så jätte bra gjort av mig, men kommer nog alltid vara lite småkär i honom även om jag kan se oss med andra ögon nu. Det var han och jag igen för en dag och det var helt underbart. Jag åkte hem till mina föräldrars ställe på landet och på midsommar skickade jag honom ett sms och önskade honom trevlig midsommar mm. Då säger han att han är i en sommarstuga hela helgen precis runt hörnet. Vad är oddsen för det liksom? Ja ja så vi bestämde oss för att ses.   
    Åhå, ditt ex alltså... Kan ju vara både bra och dåligt. Det är ju i vilket fall någon du inte kan släppa så du kanske behövde det, och det verkar ju som du hade riktigt trevligt. Hur känns det nu då?
  • Cocacola
    Anonym (happydating) skrev 2012-06-24 22:04:50 följande:
    Ja, han har väl i o f s nämnt någon gång att an inte vill "kasta sig in i ngt" men i har ju tusan haft kontakt sedan jul...., när kommer tomten...?:)). Jag har "skräck" för att vara efterhängsen...men nu börjar jag bli frustrerad av hans upptagenhet (nej - det är inte någon liten smygande gift filur som lever dubbelliv, har varit hemma hos honom...)

Hmmm... backa och fundera om inte annat. Är han värd all väntan? För det låter inte direkt jättebra tycker jag. Obestämd
  • Cocacola
    Anonym (happydating) skrev 2012-06-24 22:59:34 följande:
    Oj, va läskigt - tänk om det blir "nej jag tyckte bara att du var lite kul att träffa o prata med..." Vad ledsen jag blir då.

Nej du får helt enkelt testa hångeldiagnostiken. Den ska ju tala om läget. Tror inte det är så dumt men får återkomma när jag testat mer haha :P
  • Cocacola
    Ernst Hugo skrev 2012-06-23 15:34:28 följande:

I hånglet känner man närheten eller bristen på densamma.
    I hånglet märker man om man delar en känsla.
    I hånglet lär man känna den andre.
    I hånglets grundkänsla vet man om man kan möta annat tillsamman.   
  • Cocacola
    takida skrev 2012-06-24 23:07:25 följande:
    Nej nej nej, då blir man bara ännu mer förvirradObestämd
    Lyssna inte på colanFlört

Nja - kanske. Men av det jag kan minnas tror jag fan inte att det är så dumt... Gissar att ditt jävligt heta hångel även innehöll någon anna känsla kanske? Spekulerar bara... Oskyldig

Haha! Nice try! Jag har alltid rätt, typ... Flört  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!