Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2012-06-27 22:17:39 följande:

Hur är det med dig colan? Vad har hänt? 

kram Solig

Stressar sönder mig? Är less på att ha ont i magen, less på att få ont i bröstet, less på att må skit. Satt på sjukhuset en timme idag och klurade på hur länge vi egentligen skulle få vänta på att komma in och var beredd att ta bort ungens gips själv. Sen fick jag en smygande obehagskänsla och undrade om mitt huvud gett upp och ringde exet för att kolla vad det var för dag. Onsdag tydligen och jag tror jag frågade om han var säker på det.

Dagvill har väl de flesta varit nångång men eftersom jag startade en eldsvåda i köket i förrgår känns det mest läskigt, för jag har lixom inte grejat med massa saker samtidigt utan tagit det rätt lugnt. Men det är sabla mycket och jag borde göra 1000 saker samtidigt för att hinna allt men jag är otroligt oeffektiv. Med det tempo jag har blir jag aldrig av med allt som stressar mig och blir heller inte att må bättre.

Ringde farbror doktorn iaf som meddelade att min situation är ohållbar och att jag närmar mig väggen om jag fortsätter så. Inga nyheter. Det positiva i det hela är väl att jag iaf inte är stressad utan anledning och att det finns konkreta lösningar för att kunna göra något åt läget. Det negativa är att jag är helt slut och inte har tillräckligt med energi för att verkligen få det gjort. Men jag gör iaf saker, om än i på tok för segt tempo men det rör sig iaf. Eller gjorde åtmindstonde - nu vete fan     
  • Cocacola
    Glädje58 skrev 2012-06-27 22:28:30 följande:
    Jag var rätt så nere igår. På läkarkontrollen så visade sig att jag hade hudcancer på näsan. Även om jag var förberedd på något så blev jag ändå tyngd av beskedet.

Som tur var tog läkaren bort det med en gång. Det blev tandläkarbedövning på snoken och sen karva bort det. Efter det blev det en rejäl näsbränna haha... Flytande kväve på -200 grader gjorde susen. Hon hittade även något bakom ena örat så där skar hon bort en bit för analys.

Nu ser jag ut som någon har skjutit med luftgevär rakt på näsan. Ska jag vara positiv nu så är jag glad för att jag inte blev skjuten i ögat haha...

Idag känns det bra igen, även om jag har en oro för att det ska komma mer. Det är är ändå tre olika cancerformer jag har gått igenom.

Kram! {#emotions_dlg.flower}

Har lite klent med uppmuntrande ord för tillfället men jag hoppas verkligen att du slipper mer cancer. Jäkla skitsjukdom det där.   
  • Cocacola
    Glädje58 skrev 2012-06-27 22:36:11 följande:

Är det för lite roligt i din tillvaro?
    Nja, det vet jag inte. Problemet är väl snarare att det är för mycket av allt annat.
  • Cocacola
    takida skrev 2012-06-27 22:41:48 följande:
    Så känner vi alla ibland, men sen kommer energin och lusten tillbaka med buller och bångGlad

Jo, absolut! Visst går det över men lite hjälp i rätt riktning är inte fel... men med buller och bång vet jag inte :P
  • Cocacola
    Chromakey skrev 2012-06-27 23:05:40 följande:
    Ja. Som lovade att inte dyka upp här igen senast... så bra gick det. Jag försökte hålla en låg profil ett tag iallafall, takida var den enda som visste (Som jag berättat för iallafall). Det kändes inget bra att vara undercover, men jag har försökt hållt mig borta här ifrån och varit lite i andra trådar. men ioch med kontaktförbudet så innebar det att jag inte fick skriva i samma trådar som hon var/varit i, och eftersom hon hållt till här sedan vi träffades vid runt 2006 så försvann mina alternativ och jag vågade bara skriva här och i mina egna trådar. och denna var den enda det var någon aktivitet i.

Låg profil ja, oigenkänd nej...
  • Cocacola
    Glädje58 skrev 2012-06-27 23:13:39 följande:
    Lite moment 22. Kan du få någon mer hjälp utifrån?
    Ja, kanske men det kräver att jag har energi nog att orka dra i lite mer trådar och lirka en del. För det är visserligen massor jag lär göra själv men också en hel del jag inte kan alls och en del grejer som hamnar mittemellan, kan själv men kan ta hjälp. Men det kräver massor med energi. Lite moment 22 där med.
  • Cocacola
    Glädje58 skrev 2012-06-27 23:14:39 följande:

Kram tillbaka Solig  Vi kan behöva det allihopa här ikväll

Det verkar helt klart så. Men det blir nog bra till sist iaf. För alla hoppas jag.
  • Cocacola
    Glädje58 skrev 2012-06-27 22:51:03 följande:
    Alltså, jag kan inte låta bli och tänka på hur det hade varit om vi alla i tråden hade bott på samma gård. Herregud... Skrattande
    Jisses! Det skulle faktiskt göra tillvaron ännu galnare.
  • Cocacola
    Chromakey skrev 2012-06-27 23:49:53 följande:
    Jag tror det skulle vara kul, lite stjärnorna på slottet över det :)
    Mmmm.... kul och galet. Mycket skratt och en hel del klokheter skulle jag tro...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!