Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

s07 skrev 2012-01-09 09:08:34 följande:
    Har ni sett denna? Tycker den är skitbra, full av bra tips!

blogg.aftonbladet.se/archive/tjejguiden/

Bra, då kan man köra en linje mot killen och babbla av sig här i forumet :)
    Intresserad av sånt här då jag dejtar en kille som är rätt perceptiv för mina signaler, jag märker tydligt vad han svarar bra och mindre bra på och att han direkt backar om jag svarar en gång för mycket. Samt blir mer intresserad då jag ger honom utrymme. Lite jobbigt för mig då jag gärna flamsar och skojar så jag får hålla igen allt detta under tiden vi inte ses, för jag tycker om hans humor och vill lära känna honom bättre. Men han är superhet, jag är intresserad så nu gäller det att jobba vidare på ett bra sätt.

Aja, läs o se om denna blogg är ngt för er!
    Seriöst, kör gärna en mall på mig, men be till Gud att jag inte genomskådar det om du är intresserad för där är dörren. Kör du en mall så är det inte längre dig utan mallen jag blev intresserad av. Det finns inget osexigare än en tjej som inte kan vara sig själv utan behöver ta hjälp av The Rules, mallar, guider osv. Det blir som ett samtalsschema för telemarketing-säljare, börja i ruta 1 och beroende på vad kunden svarar hoppar du till ruta 1, 3 eller 4, gör kunden si eller så hoppar du till ruta 6, 9 eller 14.

Du har tidigare varit intresserad av The Rules. Varför? När slutade du vara dig själv och när började du vara en mall? 
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    s07 skrev 2012-01-09 10:14:31 följande:
    Jag är ingen malltjej, jag vill bara ha tips på hur man förstärker den man är. För det måste finnas en förklaring till varför vi heta tjejer är fortf singlar :P!

Så nä, jag räds inte lösa sånt här. Tvärtom, eftersom jag märker att dessa enkla knep fungerar.
    Om du undertrycker dina impulser och ersätter dem med vad en mall säger, då förstärker du inte vem du är, då ersätter du vem du är med vad mallen säger till dig. En tjej som använder en mall är en malltjej.

Vad sägs om att man inte har träffat rätt? Occams rakblad, den enklaste förklaringen är oftast rätt. Att söka sig till mallar betyder att du anser att det är något fel på dig.

Du säger det själv. Knep. Enough said. 
  • Smecker
    s07 skrev 2012-01-09 12:06:59 följande:
    Booyah- Håller inte med. Jag anser inte att det är fel på mig och min personlighet, däremot finns potential att förbättra min förmåga att attrahera killar. De flesta attraheras initialt av mina egenskaper men jag kan reagera lite för ivrigt om det finns ömsesidigt intresse, och därmed "skrämma" bort de. Det är en negativ konsekvens för mig och jag funderat kring detta. Kedjan tanke- känsla- handling gör att jag har vågat testa nya sätt och de har funkat bra. Måste dock träna mera.
    Klart du anser att det är fel på dig, du anser att det är fel på hur du reagerar om det finns ömsesidigt intresse och skall rätta till det så du reagerar "rätt" enligt någon form av mall. Hur du reagerar är "du", det där andra som du leker är inte "du". De skräms iväg av "du", är det en sån kille du vill ha? Som inte kan ta dig som du är? Den riktiga du? Tja, be my guest i så fall.
  • Smecker
    giftgrodan skrev 2012-01-09 12:26:22 följande:
    betyder inte det bara att de faktiskt inte var tillräckligt intresserade? Jag har varit otroligt ivrig när jag har fallit för någon, och om motparten känner samma sak brukar det liksom inte vara nåt problem, då är ju båda lika intresserade av att umgås.
    Helt rätt
  • Smecker
    uniMog skrev 2012-01-09 12:39:15 följande:
    To be fair.... jag är HELT övertygad om att det finns människor som absolut kan vara intresserade men som blir skrämda av "för intresserade" människor. Och för dem funkar det bäst när de träffar någon som är lite mer avvaktande och låter dem bestämma takten.

Men... eftersom JAG inte är sån så funkar det inte för MIG att vara med en sådan människa. Jag mår för dåligt av den anpassningen av mig och de mår för dåligt av att anpassa sig till den jag är. Det handlar inte om att de, eller jag, är fel. Men vi är väldigt fel för varandra.
    Jäkligt bra sammanfattning av min poäng. Om jag skall behöva tona ner mig för att träffa någon så får det vara, antingen kan de handskas med mig eller inte. Jag vill inte ha någon som kommer på sen att det är too much to handle..
  • Smecker
    Anonym (ny) skrev 2012-01-09 12:57:13 följande:
    Jag tror alltid på att vara sig själv. För är man inte sig själv så kommer det ändå inte hålla i längden. Efter min senaste separation så har jag helt annan inställning till dejting och till att träffa någon att leva med.
    Förut så var jag alltid orolig över vad andra skulle tro, försökte alltid på nåt sätt anpassa mig, vilket ju blev fel för det kan man ju inte göra i längden.

Nu är jag t ex VÄLDIGT noga med att välja kläder på första dejten som är representativt för mig. Klart jag inte går i mysbrallor men skulle inte klä upp mig till tänderna på första dejten om jag sällan gör det annars t ex. Jag snackar om saker som intresserar mig, för annars så får ju personen i fråga fel intryck av mig. Jag står för den jag är helt enkelt!
    Var fan är den där smileyn som gör vågen.. här är den!

• Smecker

Är det tillåtet att freaka ut lite? Snart är det bältesvarning.. {#emotions_dlg.djavulsk}

----
    Hej på dej!

Du skriver fint, vem är du?

Kram

XXX
    ----

Är det fucking jävla överkurs för fruntimmer att läsa en jävla presentation?? Jävlar..

• Smecker
    starchild81 skrev 2012-01-09 14:06:24 följande:
    Haha boo dessa tjejer, skall vi gå en kurs i hur man bakar istället;) eller inredning. Då slipper vi ödsla energi på nätdejtingen och lär garanterat hitta varsin puma ;)
    Jag vill inte ha en puma, jag är allergisk! En tjej med klös i däremot..
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-01-09 14:52:41 följande:
    nu blir det en liten uppdatering. Hade en trevlig lunchdejt. Inget pirr än men vill helt klart träffa han igen och se vad det kan leda till. Fick ett sms av han blev tydligen helt såld på mig
    Good golly miss Molly!!
  • Smecker
    NatalieH skrev 2012-01-09 14:56:27 följande:
    Du får hitta nån som är dålig på att klippa naglarna haha
    It's a state of mind, darling, har inget med längden på naglarna att göra Eller menar du att en het kille handlar om hur varm han är? Kallas feber tror jag
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!