Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Heidi1 skrev 2012-01-09 23:07:21 följande:
    När blir du rik
    Med tanke på att jag planerar att jobba för landstinget:

När helvetet fryser till is och grisar börjar flyga.

Frågor på DET? 
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    NatalieH skrev 2012-01-09 23:08:40 följande:
    Är osten god?
    Dammråttor äter inte ost :-P
  • Smecker
    takida skrev 2012-01-10 00:16:29 följande:
    man ska lyssna på sina vänner, de kommer ofta med kloka råd!
  • Smecker
    Anonym (Smålandsmorsa) skrev 2012-01-10 01:45:57 följande:
    Ok, nu har jag varit borta från tråden i några veckor. Vet inte om jag ska kalla det totyr men jag bestämde fanimig att jag skulle läsa ikapp samtliga sidor, typ 200 var det, hehe. Så NU är jag klar, har inte så mycket tid över så det har blivit lite varje dag

Nu är väl inga vakna längre, men jag kan inte låta bli att hoppa in ändå. Såg diskussionen tidigare idag om att försöka följa några mallar, eller bara vara sig själv. Och det är ju just DET som har varit mitt problem hittills. Jag har gått på en del dejter och varit helt och hållet precis som jag är Men det är ingen som verkar gilla hur jag är. Killarna blir helt enkelt rädda för mig, på riktigt tror jag t.om
    Den senaste såg så rädd ut att han höll på att skita på sig. Samma sak varje gång. Tycker om mig när vi skriver, tycker om hur jag ser ut, men sen när de träffar mig så ja...blir de väl chockade helt enkelt. Visst jag ÄR jävligt "på" men det är ju sån jag är liksom Försår inte hur en vuxen man kan bli så jävla rädd för det.

Jag vill INTE ändra på mig, och det tänker jag inte heller göra. Men visst i vissa svaga ögonblick har ju tanken slagit mig att tagga ner lite, men jag är ju inte en "nertaggad" person, haha. Så nu måste jag säga att det var skönt att läsa det ni skrev tidigare idag, bättre att gå på en miljon dejter och bli ratad än att försöka lägga till med nån jävla fasad bara för att få till en andra dejt liksom. Förr eller senare hittar man väl någon som kan ta en för den man är

Vill bara tillägga, trots tortyren efter några timmars läsning att ni har gett mig många kloka ord och funderingar. Tror faktiskt på något konsigt sätt att detta är den absolut bästa tråden i FL:s historia, haha

Vi är inte kloka på ett klokt sätt. Vissa av oss. Mest jag iaf. Om jag får skryta lite faktiskt. Trots att jag är den som dejtar minst av samtliga här
  • Smecker
    starchild81 skrev 2012-01-10 02:19:28 följande:
    whoho känner mig duktig tentan inskickad  45 min före utsatt tid haha. Jag har varit på 7 dejter de senaste 3 åren.... tre av dem resulterade i förhållande ^^ tror jag slår dig....  Tungan ute
    giftgrodan skrev 2012-01-10 03:59:54 följande:
    men jag har varit på 1 dejt på 10 år, så jag slår dig...
    Anonym (ny) skrev 2012-01-10 05:58:36 följande:
    Innan hade jag tre dejter på 10 år varav 2 ledde till förhållanden ;) men nu har jag haft 10 dejter med 7 personer på ett halvår så jag jobbar mig upp :p Ska på dejt i morgon...5:e dejten med samma person.,,jösses!
    Okej, okej, jag ger mig, ni vinner! Fan, aldrig får man vara bäst på nåt.. Tyst Tungan ute
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-01-10 08:20:16 följande:
    kryper snabbt ner igen i den varma sängen,, kallt kallt. brrr. Ligger och funderar vad jag gjorde för fel på dejten igår var bara mig själv Ska ju flytta på söndag till en annan lägenhet. Hade dejten fått bestäma så skulle jag flyttat in till han istället Drömmer lite väl tidigt tycker jag allt.
    Carpe diem! Det betyder "Rulla ihop mattorna innan du flyttar".
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-01-10 08:30:05 följande:
    hehe viken tur att jag inga mattor har
    Ah. I så fall: Bona fortuna! Vilket betyder "Golven skall våttorkas".
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-01-10 08:36:34 följande:
    Jag trodde att Carpe Diem betydde "Fånga dem" inom dejtingvärlden Solig
    Nej nej, Carpe kommer från engelskans Carpet. Det betyder "Rulla in dem i mattan och bär hem dem" i dejtingvärlden.
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-01-10 08:40:37 följande:
    tror nog du inte är så bra på att översätte
    Förvånad Bara för det så tänker jag inte översätta Cum laude magnum..
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-01-10 08:45:49 följande:
    Aha... det är nog det jag har hört i en del deckare. När yrkesmördaren har skjutit någon så hör man ofta Carpe Diem, och sen rullar de in offret i en matta och fraktar bort dem
    Precis! Och i Pretty Woman så är det en bortklippt scen där Richard Gere raggar på Julia Roberts i en bar, sen rullar han in henne i en matta och lägger i baksätet i bilen. Och i slutscenen, där han kommer åkande i limousinen, så ser man om man kollar noga en hoprullad matta i sätet bakom honom.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!