Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

En fråga till er andra, med eller utan barn...

Är jag dum som dejtar en kille med barn?
    Alla mina vänner tycks tycka det och säger att jag tar mig vatten över huvudet. Och vill jag verkligen ta på mig ett sånt projekt osv? 

Ps jag har själv inga barn... 

Bellis797 skrev 2011-09-27 08:29:38 följande:

Nej det tycker jag inte att du är, jag har inga barn, jag dejtar gärna någon som har det.

Dels för jag inte själv är så sugen själv så då behöver man inte känna någon press direkt och dels för att det kan säga rätt mycket om killarna, iaf de jag har träffat, i mognadsfas och ansvar, de är inte så många som är sugna på att leka runt då de har någon att ta hänsyn till.

Något som är viktigt för mig dock är och det kan man iof inte bestämma själv, är att det är bra eller någorlunda ok relations med barnets mamma, orkar inte med massa bråk, skitsnack etc..Kanske för att jag är skilsmässobarn själv o minns hur mycket mina föräldrar bråkade.

Tack för ditt svar.
    Jo, det där med att de har en bra relation till barnens mamma tycker jag också är viktigt. Jag är som du också skilsmässobarn och är också medveten om hur det kan vara med en massa bråk osv.
    Har också tänkt på det där med mognaden hos en kille med barn.

Tänkte på en sak till här.. nu kanske mina vänner inte verkar sådär jätteförtjusta över att jag dejtar nån med barn överhuvudtaget. Men tror du att antalet barn har nåt med saken att göra... i det här fallet gäller det nämligen 3 barn. Alla barn med samma mamma dock.. vilket också verkar påverka mina vänners åsikter till det positiva iallafall Glad Är 3 barn nåns sort gräns man bör akta sig för?
    Bellis797 skrev 2011-09-27 09:05:37 följande:
    Nej det tror jag inte alls att det har någon betydelse om antal barn. Positivt är ju att det är samma mamma så då borde det ju gå smidigare.
    Jag har haft tur som har en underbar styvpappa och styvmamma sen 20 år tillbaka, allt gick smidigt även om mamma o pappa bråkade en del.
    Min styvmamma kan ej haft det lätt, pappa hade 3 barn och hon 2 egna och när de träffades var alla utom jag i tonårsåldern..
    Sen så måste jag säga, strunta i vad vännerna säger, det är ditt liv, dina känslor och är de rätta vänner så är de bara glada för din skull.
    Jag har lärt mig den hårda skolan att man bara lever en gång!
    Tack för dina peppande ord! {#emotions_dlg.flower}
    Jo, jag är ju medveten om att de inte säger att det är nån dålig ide bara för att vara elaka utan för att de bryr sig om mig och inte vill att det ska gå illa för mig!
    Men såna kommentarer får en ju ändå att tänka lite liksom... "gör jag nåt dumt nu?"

Du verkar ha en stark styvmamma i vart fall? Och du verkar stark du med! Glad
    Bellis797 skrev 2011-09-27 09:27:03 följande:
    Klart de är omtänksamma, det tror jag absolut, jag tror bara att man är för försiktig ibland och inte vågar riktigt chansa o slänga sig ut..
    Jag är nog rätt stark, kan tvivla på mig själv o killar, absolut, det ser man nog på tidigare inlägg men har lärt mig mycket om mig själv, mognat och tagit tag i saker o ting på sista 2 åren o kompisarna ser skillnad på mig jmf med tidigare just gällande singellivet.
    Nä, jag har absolut problem med att våga och chansa på riktigt, det vet jag pga att tidigare erfarenheter har påverkat mig negativt när det gäller förhållanden och dejting.
    Men nu känner jag att jag verkligen vill våga chansa och än så länge har jag gjort det oavsett mina vänners kommentarer.
    Men är så fruktansvärt rädd för att återigen bli så där ofattbart sårad.  
    Bellis797 skrev 2011-09-27 09:54:33 följande:

Jag känner så varje gång, hatar det där... att killen ej har de där riktiga känslorna för än, har också tidigare erfarenheter som fått mig att känna att aldrig mer.

Men jag känner samtidigt att man måste få unna sig och känna sig lycklig om än för stunden och pepp pepp här nu:) o våga chansa och jag håller tummarna!

Tror också att går man och är rätt oavsett om det är för någon man har känslor för, en konflikt, eller liknande så känner nog den andra parten det på sig och då kan det bli ännu tokigare och missförstånd.

Jag var på dejt i lördags med en kille, vet ej om vi ska ses igen, har pratat i telefon senast igår och han är en sådan som jag kan falla för o bli sårad, det vet jag.. du vet guld o gröna skogar från början. Han snackar väldigt mycket om vad vi ska göra för saker men får se om han menar det också.. Här väljer jag att skydda mig och ej vara för på men ändå chansa:)
    Pappa sa alltid just det att livet är fyllt av överraskningar och chanser i livet... och att det är upp till mig att ta vara på det..

Ja, varför ska det vara så svårt hela tiden. Bara längtar till den dagen jag är lugn, trygg och glad i ett förhållande.
    Din pappa sa en bra sak där helt klart!

Förstår precis hur du känner och tänker nu i din situation med den här killen du träffat och pratat med. Men jag fattar inte varför så många killar snackar så mycket om vad man ska göra för saker i framtiden osv.. när det visar sig sen att de inte menade det alls?
    Nu menar jag inte att den killen du träffat inte menar det han säger.
    Men jag säger bara att jag varit i samma situation där killar snackat och snackat och sen har det bara varit skitsnack från deras sida Rynkar på näsan
    Bellis797 skrev 2011-09-27 10:37:36 följande:
    Eller hur.... jag förstår ej hur mycket skitsnack.. jag har en förmåga att också känna att något ej är rätt så ett flertal gg har jag tagit upp att killen har något på hjärtat men ej säger något. Varje gång så har jag haft rätt..
    Sist så var det en kille som tyckte sexet ej var bra, ska tilläggas att vi hade det 2 gg och vem är bra med ng ny från början? suck.. hans förlust säger jag..

Men det är lite min grej... deras förlust.. de missar en mycket bra tjej enligt mina föräldrar iaf haha..
    Hehe... det där sista du skrev har jag också tänkt på en del. De flesta inkl mina föräldrar och vänner säger ju som dina föräldrar säger, och det får man väl ta och tro på då. Alltså, det är deras förlust att de killar som dissar en missar en väldigt bra tjej! Glad

Nä, det där med sexet du skrev... klart man ofta behöver ge varandra lite mer tid där. Sexet blir väl aldrig helt perfekt förrän man känner varandra på riktigt!? Två ggr är ju faktiskt väldigt lite.
    Anonym (Sa) skrev 2011-09-27 12:39:51 följande:
    Inte ett dugg dumt. Inte om känslorna är rätt! Fast finns en del saker att tänka över. Du behöver fundera över om du skulle kunna leva med att han HAR barn. För dom kommer ju alltid att finnas där, så en kille med barn kan inte ge dig samma mängd uppmärksamhet ex. som en kille utan; enbart pga av tidsfaktorn. OM du kan leva med det, så behöver du nog faktiskt träffa hans barn(på neutralt vis) snart för att se om det klaffar någorlunda mellan er. Det behöver det liksom göra, om det var något långsiktigt förhållande du hade sikte på... (tips är faktiskt att köpa med sig nått litet till barnen när man ser dom första gången; kanske kan kallas muta, men det kan faktiskt fungera bra.. *skratt*)

Sen; om du vill ha barn och han kanske känner sig färdig med det.. sånt behöver faktiskt pratas om, ganska tidigt. För OM man vill totalt olika i den frågan, så är relationen ganska dödsdömd, är min trista erfarenhet. Man ska inte tro att den andre "tänker ändra sig sen".. Utan får ju ta vad man ser och får, inte förvänta sig att göra om personen ifråga.
    Jo, jag har tänkt på det där med att han har barn och att jag då även måste leva med och acceptera dem. Själva den grejen är jag införstådd med och tänker på. Men om det kommer funka eller inte kommer man ju inte veta förrän man är i den situationen när man träffat barnen osv... vilket jag inte gjort än. Men som sagt jag är inte främmande för det.. bara livrädd! Flört

Och vi har pratat om det där med barn/flera barn så den saken är utredd mellan oss redan och det känns bra. Så jag är villig att fortsätta att se om det kan bli nån riktigt mellan oss.

Nä nu ger jag upp den här dejten/killen!!!!
    Nu har vi bråkat igen och han anklagar mig för att vara osäker/misstänksam osv.. och jag förstår INGENTING!!! Känner mig falskt anklagade! Jag är värd bättre!
    Så nu ger jag mig ut i dejtingdjungeln igen.

Såg även att han nu i sin profiltext hade lagt till frasen "Har du barn sen tidigare är det ett stort plus :)"  Jag tar det som riktat mot mig. Eftersom han tidigare sagt att han inte trott på att jag skulle klara eller vilja ändra mitt liv efter hans med 3 barn.
    Så vill han hellre ha nån annan MED barn så... fine.. låt inte mig störa liksom!!!!  

Anonym (ny) skrev 2011-09-28 08:23:03 följande:
    har ställt in min andra dejt med samma person. Kändes inte helt rätt. Jag tänker inte gå på dejter med någon bara för att, jag har för ont om tid till det och jag vill att det ska kännas bra. Känna det "där" när jag träffar någon. Annars är jag hellre själv.
    Känns svårt att hitta någon
    Ja, det är JÄTTE svårt att hitta någon!! 
    Jag trodde nu att jag hittat nåt. Kände "det där" med den här killen.. men funkade det för det? Nä, det gjorde det inte...
    Alltid är det nåt som gör att det inte fungerar... 
    Glädje58 skrev 2011-09-28 08:41:07 följande:
    Jag tror att vi får försöka att inte se det så personligt, det där med att den andra tackar för sig och lämnar oss. Det är ju klart att det är personligt på ett sätt, men det betyder inte att det är något fel på oss. Det är bara så att kombinationen inte är den rätta.

Se det så här: Nätdejtingen är som ett glas och nu försöker man hälla i både öl och mjölk i samma glas. Ölen kan vara hur god som helst och mjölken är underbart kall och god. Men kombinationen är ju helt fel. Buhuu gråter mjölken och känner sig värdelös. Ölen känner att all kolsyra är som bortblåst, det bubblar och skummar inte som det borde göra, vad är det för fel på mig. Men oftast är det inget fel på varken ölen eller mjölken, det är bara kombinationen som är helt fel.

Visst förekommer det att mjölken kan vara sur eller ölen är fesljummen, men det är en annan historia...

Skål 
    Haha.. tack för för den underbara texten! Skrattande

Jag har inte tagit saker så värst personligt tidigare, men efter år av letande så är det svårt att inte tro att det är en själv det är fel på... 
    Glädje58 skrev 2011-09-28 08:49:19 följande:
    Så känner jag också som oftast, men det är inte fel på oss. Det är fel människor vi omger oss med. Kan jag intyga mig själv detta mer och mer, så kommer jag att känna mig mer avslappnad och mer tillfreds med mig själv. Och det är attraktivt...
    Jo, det är väl så sant som det är sagt. Men ibland måste man få oja sig lite Glad

Och nä, det är inte fel på oss... utan bara på alla andra! Flört Glad
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!