Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

ulfsas skrev 2011-09-03 20:54:12 följande:
    Stockholm här men jag skall upp kl 0520 och jobba......en annan helg kanske?
    Annan helg funkar såklart! Fler från Sthlm??? Skrattande
    Anonym (Singeln) skrev 2011-09-03 21:26:39 följande:
    Jag!
    Åh en till! Då är vi iallafall 3 stycken från sthlm i den här tråden Skrattande

Jag har en fundering över detta med att inleda ett förhållande med en man som har barn sen tidigare förhållande. Jag har inga barn och känner att jag helst skulle vilja träffa någon utan barn och blir lite "nej" när jag ens läser på Hp att killen har barn sen tidigare.
    Nu är det ju så att de flesta killar i min ålder 30+ har barn sen tidigare... är det helt obefogat att jag tänker så?
    Hur känner ni andra som har barn? Vad vill ni helst träffa eller spelar det ingenroll om er dejt har eller inte har barn sen tidigare? 

singelsthl skrev 2011-09-04 09:14:18 följande:
    Jag var likadan..Vill du själv ha barn?
    Jo, jag vill ju såklart ha egna barn... 
    Du skriver att du "var likadan" har du ändrat dig i frågan? Varför?

@Väntar: Jo, jag har tänkt lite som dig. För det är ju sant.

Har ni två dejtat seriöst killar/tjejer med barn? Hur har det gått osv? 

Spelar det nån roll hur många barnen är eller deras ålder?

Jag har två dejter på g. Den första dejten har jag ju dejtat engång redan och hans barn är tonåringar och klarar sig mycket själva medan den andra dejten har 3 barn som är relativt små...
    Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig i detta. På nåt sätt känns det som om han med de äldre barnen skulle vara ett "lättare" alternativ.. han har liksom mer tid för mig om vi skulle börja dejta seriöst? 

singelsthl skrev 2011-09-04 09:26:03 följande:
    Jag insåg att det var svårt att hitta någon utan barn, eller man begränsar sig iaf.

Dejtade en kille med en 14årig dotter ett tag. Det funkar. Och snart ska jag ha en dejt med Baloou Flört
    Åh glömde ju att säga lycka till med dejten med Baloou! Flört
    singelsthl skrev 2011-09-04 09:34:45 följande:
    Jag tror att det är lättare om ev. barn är äldre. Men å andra sidan kanske de är "färdiga" med barn då..och jag vill hemskt gärna ha egna.

Men har han de varannan vecka? Då kan man ju planera kring det
    Jag har tagit som vana att fråga mina dejter tidigt om de antingen vill ha barn (om de inte har några) eller om de vill ha fler (om de redan har).
    Båda dessa killar har sagt att de antingen gärna vill ha eller kan tänka sig fler barn. Hade de sagt Nej i frågan (vilket har hänt med andra killar) så hade jag redan sagt "tack och hej" från mig  i ett tidigt stadium...

Jag håller tummarna för er! Glad 
    dansken32 skrev 2011-09-04 19:01:46 följande:
    Ett tag var visserligen det jag ville ha och det var förvånade att se hur blåögda många tjejer är i detta land. Det räckte med en komplimang och att försäkra dem om att man vanligtvis inte är så framfusig för att de skulle övertalas (många behövde inte ens det).

Men nu vill jag ha mer än så men märker tyvärr att även om jag förändrats har inte de det... 
    Jag kan lova att alla tjejer inte bara är ute efter tillfälliga förbindelser.... Det finns iallafall minst en som inte är det Cool
    Men jag förstår att hoppet försvinner efter ett tag... för jag känner igen mig i det du skriver, fast tvärtom då eftersom jag är tjej.
    dansken32 skrev 2011-09-04 19:17:11 följande:
    Nej, visst har du rätt. 

Det kanske är så att alla svin till grabbar (däribland en tidigare jag) har negativt påverkar så många tjejer att det nu är vedertaget att man ska hoppa i säng då fort som möjligt?

Jag är trött på att det förväntas av mig att jag ska vara framfusig och ta initiativ till båda det ena och det andra. Slå ett slag för normaliteten och låt mig ta ett steg tillbaka.

Kanske låter väl filosofiskt men så är det jag känner. Jag vill tvätta av mig min manliget och få chansen att vara sårbar och möta en riktigt gooo och bra tjej på en nivå där jag känner mig hemma. 
    Det här vet jag inte om jag egentligen vill kännas vid men... Har man varit singel under en längre period och dejtat och dejtat och aldrig hittat rätt då har man (jag) till slut blivit lite desperat efter närhet vilket har lett till beslut jag kanske har fått ångra, nä ångra är inte rätt ord för det gör jag väl inte, men beslut man har fått fundera på efterhand.
    dansken32 skrev 2011-09-04 20:03:11 följande:
    Känner mig mest paranoid =) Nu försöker jag öppna mig här men tänker samtidigt att nu tror alla att det är ett knep för att lura in fler tjejer. Det är detta jag menar. Jag har använt nätdating till så mkt skit att jag nu t.o.m. knappt kan lita på mig själv. Förhoppningsvis kan ni det =)
    Du får helt enkelt, vilket du troligtvis har gjort, börja om på nytt. Söka nya tjejer, andra kriterier osv som Mia sa. Du behöver inte övertala oss om att du har förändrat dig... utan de är de tjejer du dejtar som du vill vara seriös med som du måste övertyga och bevisa det för.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!